Daten exportieren

 

Person ::
Gelbrich, Prof. Dr. Katja

Fakultät/Fachbereich:Wirtschaftswissenschaftliche Fakultät > Betriebswirtschaftslehre
Lehrstuhl/Institution:Lehrstuhl für Allgemeine Betriebswirtschaftslehre und Internationales Management
Position/Funktion:Lehrstuhlinhaber/in, Inhaber/in der Professur
Adresse:Auf der Schanz 49
85049 Ingolstadt
E-Mail-Adresse:katja.gelbrich@ku.de
Forschungsschwerpunkte:
  • International management
  • Cross-cultural marketing
  • Cross-cultural consumer behavior
  • Service recovery management
  • Intercultural competence

Begutachtete Drittmittel

2016

  • Perceptional Biases
    Projektleitung: Gelbrich, Prof. Dr. Katja; Koschate-Fischer, Prof. Dr. Nicole
    Laufzeit: November 2016 - , laufend
    Geldgeber: DFG

2012

2008

Interne Finanzierung

2012

2011

2010

2009

2008

2007

Sonstige Finanzierung

2021

2017

2016

2014

Open Access
Volltext
Gäthke, Jana ; Gelbrich, Katja ; Chen, Shan:
A Cross-National Service Strategy to Manage Product Returns : E-tailers' Return Policies and the Legitimating Role of the Institutional Environment.
In: Journal of service research : JSR. (22. Februar 2021). - 20 S.
ISSN 1094-6705 ; 1552-7379
10.1177/1094670521989440
(Peer-Review-Journal)
Open Access
Volltext
Gelbrich, Katja ; Hagel, Julia ; Orsingher, Chiara:
Emotional Support from a Digital Assistant in Technology-Mediated Services : Effects on Customer Satisfaction and Behavioral Persistence.
In: International journal of research in marketing : IJRM. 38 (2021) 1. - S. 176-193.
ISSN 0167-8116
10.1016/j.ijresmar.2020.06.004
(Peer-Review-Journal)
Open Access
Volltext
Nazifi, Amin ; Gelbrich, Katja ; Grégoire, Yany ; Koch, Sebastian ; El-Manstrly, Dahlia ; Wirtz, Jochen:
Proactive Handling of Flight Overbooking : How to Reduce Negative eWOM and the Costs of Bumping Customers.
In: Journal of service research : JSR. 24 (2021) 2. - S. 206-225.
ISSN 1094-6705 ; 1552-7379
10.1177/1094670520933683
(Peer-Review-Journal)
Volltext
Roschk, Holger ; Gelbrich, Katja:
Compensation Revisited : A Social Resource Theory Perspective on Offering a Monetary Resource After a Service Failure.
In: Journal of service research : JSR. 20 (2017) 4. - S. 393-408.
ISSN 1094-6705 ; 1552-7379
10.1177/1094670517716333
(Peer-Review-Journal)
Open Access
Volltext
Wirtz, Jochen ; Fritze, Martin P. ; Jaakkola, Elina ; Gelbrich, Katja ; Hartley, Nicole:
Service Products and Productization.
In: Journal of business research : JBR. 137 (2021) 12. - S. 411-421.
ISSN 0148-2963
10.1016/j.jbusres.2021.08.033
(Peer-Review-Journal)

2021

2020

2019

2018

2017

2016

2015

2014

2013

2012

2011

2010

2009

2008

2007

2006

2005

2004

Eingestellt am: 30. Dez 2009 15:58
Letzte Änderung: 10. Dez 2021 14:55
URL zu dieser Anzeige: https://fordoc.ku.de/id/eprint/228/
Analytics