Fakultät/Fachbereich: | Wirtschaftswissenschaftliche Fakultät > Betriebswirtschaftslehre |
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Lehrstuhl/Institution: | ABWL und Internationales Management |
Position/Funktion: | Ehem. Mitarbeiter/in |
Adresse: | Auf der Schanz 49
85049 Ingolstadt |
E-Mail-Adresse: | holger.roschk@ku.de |
ORCID: | 0000-0003-2521-8367 |
Forschungsschwerpunkte: |
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Interne Finanzierung
2012
- Das optimale Ratio von sofortiger vs. künftiger Kompensation für einen Fehler: Auswirkungen auf den Gewinn
Projektleitung: Gelbrich, Prof. Dr. Katja; Roschk, Dr. Holger
Laufzeit: 2012 - 2015, abgeschlossen
Finanzierung: Aus Lehrstuhletat (intern) - Wiedergutmachungsformen und Fehlertypen bei einer Beschwerdebehandlung
Projektleitung: Gelbrich, Prof. Dr. Katja; Roschk, Dr. Holger
Laufzeit: 2012 - 2015, abgeschlossen
Finanzierung: Aus Lehrstuhletat (intern)
2010
- Erfolgsfaktoren von Kinofilmen
Projektleitung: Roschk, Dr. Holger
Laufzeit: 2010 - 2012, abgeschlossen
Finanzierung: Aus Lehrstuhletat (intern) - Facetten einer Entschuldigung bei einem Unternehmensfehler
Projektleitung: Roschk, Dr. Holger
Laufzeit: 2010 - 2012, abgeschlossen
Finanzierung: Aus Lehrstuhletat (intern) - Wie viel Kompensation sollte ein Unternehmen bei einem aufgetretenen Fehler anbieten? Eine Überprüfung des nicht-linearen Effekts von Kompensation auf Zufriedenheit
Projektleitung: Gelbrich, Prof. Dr. Katja
Laufzeit: 2010 - 2015, abgeschlossen
Finanzierung: Aus Lehrstuhletat (intern)
2009
- Altersabhängige Beschwerdewahrnehmung
Projektleitung: Roschk, Dr. Holger
Laufzeit: 2009 - 2013, abgeschlossen
Finanzierung: Aus Lehrstuhletat (intern) - Meta-analytische Betrachtung zur Effektstärke der Kompensation im Beschwerdefall
Projektleitung: Gelbrich, Prof. Dr. Katja
Laufzeit: 2009 - , abgeschlossen
Finanzierung: Aus Lehrstuhletat (intern)
2008
- Meta-analytische Betrachtung der Unternehmensreaktionen und Kundenreaktionen nach einer Beschwerde
Projektleitung: Gelbrich, Prof. Dr. Katja
Laufzeit: 2008 - , abgeschlossen
Finanzierung: Aus Lehrstuhletat (intern) - Situationsbedingte Einflussfaktoren bei der Beschwerdebehandlung
Projektleitung: Roschk, Dr. Holger
Laufzeit: 2008 - , abgeschlossen
Finanzierung: Aus Lehrstuhletat (intern) - Wie nehmen Kunden die Servicequalität bei der Nutzung von Self-Service-Technologien war?
Projektleitung: Gelbrich, Prof. Dr. Katja
Laufzeit: 2008 - , abgeschlossen
Finanzierung: Aus Lehrstuhletat (intern)
2007
- Einflussfaktoren auf die Wahrscheinlichkeit einer Beschwerdeäußerung
Projektleitung: Roschk, Dr. Holger
Laufzeit: 2007 - , abgeschlossen
Finanzierung: Aus Lehrstuhletat (intern) - Literaturreview Unternehmensreaktionen und Kundenreaktionen nach einer Beschwerde
Projektleitung: Gelbrich, Prof. Dr. Katja
Laufzeit: 2007 - 2007, abgeschlossen
Finanzierung: Aus Lehrstuhletat (intern) - Werbung im interkulturellen Vergleich
Projektleitung: Gelbrich, Prof. Dr. Katja
Laufzeit: 2007 - , abgeschlossen
Finanzierung: Aus Lehrstuhletat (intern)
Gruppierung nach
Jahr |
Publikationsform
2023
-
Gelbrich, Katja ; Miederer, Sandra ; Kerath, Alina ; Roschk, Holger:
Can machines replace human service employees? A meta-analysis on customer responses to robotic vs. human agents.
2023
Veranstaltung: Frontiers in Service Conference, 15.-18. Juni 2023, Maastricht, Netherlands.
(Veranstaltungsbeitrag: Kongress/Konferenz/Symposium/Tagung, Paper) -
Gelbrich, Katja ; Miederer, Sandra ; Kerath, Alina ; Roschk, Holger:
Can robotic agents serve customers like a human? A meta-analysis on customer responses to robotic vs. human agents.
2023
Veranstaltung: The 18th International Research Symposium on Service Excellence in Management (QUIS), 20.-23. Juni 2023, Hanoi, Vietnam.
(Veranstaltungsbeitrag: Kongress/Konferenz/Symposium/Tagung, Präsentation)
2018
-
Gelbrich, Katja ; Galeczka, J. ; Koschate-Fischer, N. ; Rupp, M. ; Roschk, Holger:
How to Frame Numerical Attributes of Digital Services? Effects on Perceived Value of the Deal.
2018
Veranstaltung: 27th Annual Frontiers in Service Conference, 06.-09.09.2018, Austin, TC.
(Veranstaltungsbeitrag: Kongress/Konferenz/Symposium/Tagung, Poster) -
Gelbrich, Katja ; Roschk, Holger ; Trabold, Wendy:
Insights from Social Resource Theory for Service Business Development.
In: Bruhn, Manfred ; Hadwich, Karsten (Hrsg): Service Business Development Bd. 2 Methoden – Erlösmodelle – Marketinginstrumente. - Wiesbaden : Springer, 2018
ISBN 978-3-658-22423-3 ; 3-658-22423-1
2017
-
Gelbrich, Katja ; Roschk, Holger ; Berger, Christina-Franca:
Particularism and Concreteness in Compensating for Service Failures : An Experimental Investigation.
2017
Veranstaltung: QUIS 15 Symposium 2017, 12.-15.06.2017, Porto, Portugal.
(Veranstaltungsbeitrag: Kongress/Konferenz/Symposium/Tagung, Präsentation) -
Roschk, Holger ; Gelbrich, Katja:
Compensation Revisited : A Social Resource Theory Perspective on Offering a Monetary Resource After a Service Failure.
In: Journal of service research : JSR. 20 (2017) 4. - S. 393-408.
ISSN 1094-6705 ; 1552-7379
10.1177/1094670517716333
(Peer-Review-Journal)
2016
-
Gelbrich, Katja ; Roschk, Holger ; Gafeeva, Rufina:
Countercultural Service Usage : a Cross-national Observation of Starbucks Customers.
2016
Veranstaltung: 25th Annual Frontiers in Services Conference 2016, Bergen, Norway, Bergen, Norwegen.
(Veranstaltungsbeitrag: Kongress/Konferenz/Symposium/Tagung, Präsentation) -
Gelbrich, Katja ; Roschk, Holger ; Gafeeva, Rufina:
A Cross-National Observation of Counter-Cultural Consumer Behaviour.
In: Marketing ZFP - Journal of Research and Management. 38 (2016) 3. - S. 150-162.
ISSN 0344-1369
(Peer-Review-Journal)
2015
-
Roschk, Holger ; Gelbrich, Katja ; Eisend, Martin:
Advertising, Cross-Cultural.
In: Donsbach, Wolfgang (Hrsg.): The concise encyclopedia of communication. - Malden, MA : Wiley Blackwell, 2015. - S. 7-8
ISBN 978-1-118-78931-5 ; 978-1-118-78923-0 ; 978-1-118-78935-3
2014
-
Gelbrich, Katja ; Roschk, Holger:
The Value of Saying Sorry : How Psychological Compensation Complements Monetary Compensation when Recovering from a Service Failure.
2014
Veranstaltung: 23rd Annual Frontiers in Services Conference, 26.06. - 29.06.2014, Miami, FL, USA.
(Veranstaltungsbeitrag: Kongress/Konferenz/Symposium/Tagung, Paper) -
Loureiro, Sandra Maria Correia ; Roschk, Holger:
Differential Effects of Atmospheric Cues on Emotions and Loyalty Intention with Respect to Age under Online/Offline Environment.
In: Journal of retailing and consumer services. 21 (2014) 2. - S. 211-219.
ISSN 0969-6989
(Peer-Review-Journal) -
Gelbrich, Katja ; Roschk, Holger:
Identifying Appropriate Compensation Types for Service Failures: A Meta-analytic and Experimental Analysis.
In: Journal of service research : JSR. 17 (2014) 2. - S. 195-211.
ISSN 1094-6705 ; 1552-7379
(Peer-Review-Journal)
2013
-
Gelbrich, Katja ; Roschk, Holger:
A Meta-Analysis on Finding an Adequate Compensation Type for Recovering from a (Service) Failure.
2013
Veranstaltung: 35th ISMS Marketing Science Conference, 11.-13.07.2013, Istanbul, Türkei.
(Veranstaltungsbeitrag: Kongress/Konferenz/Symposium/Tagung, Paper) -
Roschk, Holger ; Große, Sebastian:
Talking about Films : Word-of-Mouth Behavior and the Network of Success Determinants of Motion Pictures.
In: Journal of Promotion Management. 19 (2013) 3. - S. 299-316.
ISSN 1049-6491 ; 1540-7594
(Peer-Review-Journal) -
Gelbrich, Katja ; Roschk, Holger ; Müller, Jana:
Age Matters : How Developmental Stages of Adulthood Affect Customers Reaction to Complaint Handling Efforts.
In: Journal of retailing and consumer services. 20 (2013) 2. - S. 154-164.
ISSN 0969-6989
(Peer-Review-Journal) -
Roschk, Holger ; Kaiser, Susanne:
The nature of an apology : An experimental study on how to apologize after a service failure.
In: Marketing Letters. 24 (2013) 3. - S. 293-309.
ISSN 0923-0645 ; 1573-059x
(Peer-Review-Journal)
2012
-
Michaelis, Anne ; Roschk, Holger ; Pezoldt, Kerstin ; Geigenmüller, Anja:
Hedonic Consumption : An Empirical Investigation of Intrinsic and Extrinsic Product Cues.
2012
Veranstaltung: ANZMAC Australian & New Zealand Marketing Academy Conference 2012, 03.-05.12.2012.
(Veranstaltungsbeitrag: Kongress/Konferenz/Symposium/Tagung, Paper) -
Roschk, Holger ; Kaiser, Susanne:
Apologizing after a Service Failure: It does not matter what you say but how you say it.
In: Proceedings of the 41st European Marketing Academy (EMAC) Conference, Lisbon, Portugal, May 22 - 25, 2012. - Lissabon, 2012
(Begutachteter Beitrag / peer-reviewed paper)
2011
-
Roschk, Holger:
Gerechtigkeit bei der Beschwerdebehandlung : der moderierende Einfluss von Kunden- und Situationsmerkmalen.
Wiesbaden : Gabler, 2011. - XXII, 231 S.
ISBN 978-3-8349-2922-8 -
Gelbrich, Katja ; Roschk, Holger:
A Meta-Analysis of Organizational Complaint Handling and Customer Responses.
In: Journal of service research : JSR. 14 (2011) 1. - S. 24-43.
ISSN 1094-6705 ; 1552-7379
(Peer-Review-Journal) -
Gelbrich, Katja ; Roschk, Holger:
Do Complainants Appreciate Overcompensation? : a Meta-Analysis on the Effect of Simple Compensation vs. Overcompensation on Post-complaint Satisfaction.
In: Marketing Letters. 22 (2011) 1. - S. 31-47.
ISSN 0923-0645 ; 1573-059x
(Peer-Review-Journal) -
Gelbrich, Katja ; Müller, Jana ; Yany, Grégoire ; Roschk, Holger:
The More Compensation the Better? The Nonlinear Relationship Between Compensation Level and Post-Complaint Satisfaction.
In: MacCarthy, Martin (Hrsg.): Australia New Zealand Marketing Academy Conference (ANZMAC) 2011 : marketing in the age of consumerism: Jekyll or Hyde? ; proceedings ; 28-30 November 2011, Perth, Western Australia. - Perth : School of Marketing, Faculty of Business & Law, Tourism and Leisure, Edith Cowan University, 2011
ISBN 978-0-646-56330-5
(Begutachteter Beitrag / peer-reviewed paper) -
Roschk, Holger ; Große, Sebastian:
Motion Pictures: Integrating Word-of-Mouth into the Network of Success Determinants.
In: MacCarthy, Martin (Hrsg.): Australia New Zealand Marketing Academy Conference (ANZMAC) 2011 : marketing in the age of consumerism: Jekyll or Hyde? ; proceedings ; 28-30 November 2011, Perth, Western Australia. - Perth : School of Marketing, Faculty of Business & Law, Tourism and Leisure, Edith Cowan University, 2011
ISBN 978-0-646-56330-5
(Begutachteter Beitrag / peer-reviewed paper)
2010
-
Roschk, Holger ; Guttzeit, Mandy ; Gleitsmann, Sinje:
Die kundenseitige Wahrnehmung der Servicequalität bei der Nutzung von SST.
Ilmenau : Verlag proWiWi, 2010. - 25, XI S. - (Ilmenauer Schriften zur Betriebswirtschaftslehre ; 2010,3)
ISBN 978-3-940882-22-6 -
Roschk, Holger ; Müller, Jana ; Gelbrich, Katja:
The Moderating Impact of Age on Post-complaint Behavior.
In: Beckmann, Suzanne C. ; Ringberg, Torsten ; Ritter, Thomas (Hrsg.): The six senses - the essentials of marketing : 39th EMAC Conference, Copenhagen Business School, Department of Marketing, Denmark, 1 - 4 June 2010 ; conference proceedings. - Copenhagen, Denmark, 2010
ISBN 978-87-92569-01-1
2009
-
Roschk, Holger ; Müller, Jana:
Alter als Moderator im Nachbeschwerdeverhalten.
Ilmenau : Verlag proWiWi, 2009. - 65, XXII S. - (Ilmenauer Schriften zur Betriebswirtschaftslehre ; 2009,5)
ISBN 978-3-940882-15-8
2008
-
Roschk, Holger ; Gelbrich, Katja ; Bernt, Dana:
Ein Review zum Beschwerdeverhalten : State-of-the Art und künftige Forschungsfragen.
Ilmenau : Verlag proWiWi, 2008. - 25 S. - (Ilmenauer Schriften zur Betriebswirtschaftslehre ; 2008,3)
ISBN 978-3-940882-08-0 -
Gelbrich, Katja ; Roschk, Holger:
An Overview over Post-Complaint Behavior.
In: Brown, James R. (Hrsg.): Enhancing knowledge development in marketing : AMA Summer Educators' Conference 2008. - Chicago, Ill. : American Marketing Association, 2008. - S. 203-215. - (AMA educators' proceedings ; 19)
ISBN 978-1-60560-618-7 -
Gelbrich, Katja ; Roschk, Holger:
Advertising, Cross-Cultural.
In: Donsbach, Wolfgang (Hrsg.): The International Encyclopedia of Communication. - Malden, MA : Blackwell, 2008. - S. 50-56
ISBN 978-1-4051-3199-5
2007
-
Roschk, Holger:
Intellectual Capital in Jungen Unternehmen - Bewertung und Steuerung.
Ilmenau : Verlag proWiWi, 2007. - (Ilmenauer Schriften zur Betriebswirtschaftslehre ; 2007,4)
ISBN 978-3-940882-03-5 -
Gelbrich, Katja ; Roschk, Holger:
State of the Art zum Nachbeschwerdeverhalten.
Ilmenau : Verlag proWiWi, 2007. - (Ilmenauer Schriften zur Betriebswirtschaftslehre ; 2007,3)
ISBN 978-3-940882-02-8
Eingestellt am: 02. Okt 2012 10:37
Letzte Änderung: 13. Apr 2023 13:52
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