| Fakultät/Fachbereich: | Wirtschaftswissenschaftliche Fakultät > Betriebswirtschaftslehre |
|---|---|
| Lehrstuhl/Institution: | ABWL und Internationales Management |
| Position/Funktion: | Ehem. Mitarbeiter/in |
Sonstige Finanzierung
2021
- A meta-analysis on the effect of digital assistants on customers
Projektleitung: Gelbrich, Prof. Dr. Katja
Laufzeit: 2021 - , laufend
Finanzierung: Sonstiges
Gruppierung nach
Jahr |
Publikationsform
2025
-
Gelbrich, Katja ; Roschk, Holger
; Miederer, Sandra ; Kerath, Alina:
Automated versus Human Agents : A Meta-Analysis of Customer Responses to Robots, Chatbots, and Algorithms and Their Contingencies.
In: Journal of Marketing. (9. Mai 2025).
ISSN 0022-2429
10.1177/00222429251344139
(Peer-Review-Journal) -
Kerath, Alina:
Automated agents in firm–customer interactions : their roles as assistants and companions.
Eichstätt ; Ingolstadt, 2025. - II, 262 S.
(Dissertation, 2024, Katholische Universität Eichstätt-Ingolstadt)
2023
-
Gelbrich, Katja ; Miederer, Sandra ; Kerath, Alina ; Roschk, Holger
:
Can machines replace human service employees? A meta-analysis on customer responses to robotic vs. human agents.
2023
Veranstaltung: Frontiers in Service Conference, 15.-18. Juni 2023, Maastricht, Netherlands.
(Veranstaltungsbeitrag: Kongress/Konferenz/Symposium/Tagung, Paper) -
Gelbrich, Katja ; Miederer, Sandra ; Kerath, Alina ; Roschk, Holger
:
Can robotic agents serve customers like a human? A meta-analysis on customer responses to robotic vs. human agents.
2023
Veranstaltung: The 18th International Research Symposium on Service Excellence in Management (QUIS), 20.-23. Juni 2023, Hanoi, Vietnam.
(Veranstaltungsbeitrag: Kongress/Konferenz/Symposium/Tagung, Präsentation) -
Gelbrich, Katja ; Kerath, Alina ; Chun, HaeEun Helen:
Matching Digital Companions with Customers : The Role of Perceived Similarity.
In: Psychology & Marketing. 40 (2023) 11. - S. 2291-2305.
ISSN 1520-6793 ; 0742-6046
10.1002/mar.21893
(Peer-Review-Journal)
2022
-
Gelbrich, Katja ; Kerath, Alina ; Chun, H.:
Digital companions in marketing : the crucial roles of perceived similarity and perceived humanlikeness in driving of customer outcomes.
2022
Veranstaltung: AIRSI2022 Conference, 11.-13. Juli 2022, Zaragoza, Spain.
(Veranstaltungsbeitrag: Videokonferenz, Präsentation) -
Gelbrich, Katja ; Chun, HaeEun Helen ; Kerath, Alina ; Hagel, Julia:
Increasing customer outcomes through virtual companions in digital services.
2022
Veranstaltung: 12th International AMA SERVSIG conference, 16.-18. Juni 2022, Glasgow, UK.
(Veranstaltungsbeitrag: Kongress/Konferenz/Symposium/Tagung, Moderation/Leitung)
2021
-
Gelbrich, Katja ; Chun, H. ; Kerath, Alina ; Hagel, Julia:
Imbuing digital services with a human touch : the positive effects of digital companions.
2021
Veranstaltung: 17th International Research Symposium on Advancing Service Research and Practice (QUIS), 12.-15. Januar 2022, Valencia, Spanien.
(Veranstaltungsbeitrag: Kongress/Konferenz/Symposium/Tagung, Präsentation)
Eingestellt am: 15. Nov 2023 13:39
Letzte Änderung: 17. Mär 2025 13:53
URL zu dieser Anzeige: https://fordoc.ku.de/id/eprint/3508/
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