Fakultät/Fachbereich: | Wirtschaftswissenschaftliche Fakultät > Betriebswirtschaftslehre |
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Lehrstuhl/Institution: | ABWL und Internationales Management |
Position/Funktion: | Lehrstuhlinhaber/in, Inhaber/in der Professur |
Adresse: | Katholische Universität Eichstätt-Ingolstadt
Auf der Schanz 49 85049 Ingolstadt |
Telefon: | +49 841 937-21909 |
E-Mail-Adresse: | katja.gelbrich@ku.de |
Forschungsschwerpunkte: |
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Begutachtete Drittmittel
2016
- Der Reification Bias in der Marketing-Kommunikation: Einflussfaktoren und Auswirkungen
Projektleitung: Gelbrich, Prof. Dr. Katja
Laufzeit: 2016 - 2020, abgeschlossen
Geldgeber: Deutsche Forschungsgemeinschaft (DFG) - Perceptional Biases
Projektleitung: Gelbrich, Prof. Dr. Katja; Koschate-Fischer, Prof. Dr. Nicole
Laufzeit: November 2016 - , laufend
Geldgeber: DFG
2012
- Price Endings and Cultural Superstitions
Projektleitung: Gelbrich, Prof. Dr. Katja
Laufzeit: 2012 - 2016, abgeschlossen
2008
- REMARK – Retraining Courses in Intercultural Marketing
Projektleitung: Gelbrich, Prof. Dr. Katja
Laufzeit: 2008 - 2010, abgeschlossen
Geldgeber: EU
Interne Finanzierung
2012
- Das optimale Ratio von sofortiger vs. künftiger Kompensation für einen Fehler: Auswirkungen auf den Gewinn
Projektleitung: Gelbrich, Prof. Dr. Katja; Roschk, Dr. Holger
Laufzeit: 2012 - 2015, abgeschlossen
Finanzierung: Aus Lehrstuhletat (intern) - Wiedergutmachungsformen und Fehlertypen bei einer Beschwerdebehandlung
Projektleitung: Gelbrich, Prof. Dr. Katja; Roschk, Dr. Holger
Laufzeit: 2012 - 2015, abgeschlossen
Finanzierung: Aus Lehrstuhletat (intern)
2011
- Kultur und Korruption – (In-)Diskrepanz von kulturellen GLOBE Werten und Praktiken als Schlüsselfaktor für korruptes Verhalten
Projektleitung: Gäthke, Daniel
Laufzeit: 2011 - 2013, abgeschlossen
Finanzierung: Aus Lehrstuhletat (intern) - Kulturelle Diskrepanz und Korruption: Die Rolle von (In-)Konsistenz von Werten und Praktiken
Projektleitung: Gelbrich, Prof. Dr. Katja
Laufzeit: 2011 - 2013, abgeschlossen
Finanzierung: Aus Lehrstuhletat (intern)
2010
- Die optimale Kompensationshöhe nach einer Beschwerde
Projektleitung: Gäthke, Dr. Jana
Laufzeit: 2010 - 2013, abgeschlossen
Finanzierung: Aus Lehrstuhletat (intern) - Wie viel Kompensation sollte ein Unternehmen bei einem aufgetretenen Fehler anbieten? Eine Überprüfung des nicht-linearen Effekts von Kompensation auf Zufriedenheit
Projektleitung: Gelbrich, Prof. Dr. Katja
Laufzeit: 2010 - 2015, abgeschlossen
Finanzierung: Aus Lehrstuhletat (intern)
2009
- Akzeptanz öffentlicher Self-Service-Technologien: Moderierende Effekte von Crowding und Zeitdruck
Projektleitung: Sattler, Britta
Laufzeit: 2009 - 2014, abgeschlossen
Finanzierung: Aus Lehrstuhletat (intern) - Altersabhängige Beschwerdewahrnehmung
Projektleitung: Roschk, Dr. Holger
Laufzeit: 2009 - 2013, abgeschlossen
Finanzierung: Aus Lehrstuhletat (intern) - Anthropomorphism and allegory in advertising across cultures: Effects on memory and persuasion
Projektleitung: Gelbrich, Prof. Dr. Katja
Laufzeit: 2009 - , abgeschlossen
Finanzierung: Aus Lehrstuhletat (intern) - Die Effektivität von Humor in der Werbung im interkulturellen Vergleich
Projektleitung: Gelbrich, Prof. Dr. Stefan
Laufzeit: 2009 - , abgeschlossen
Finanzierung: Aus Lehrstuhletat (intern) - Meta-analytische Betrachtung zur Effektstärke der Kompensation im Beschwerdefall
Projektleitung: Gelbrich, Prof. Dr. Katja
Laufzeit: 2009 - , abgeschlossen
Finanzierung: Aus Lehrstuhletat (intern) - Werbewirkung absurder Werbung im interkulturellen Vergleich
Projektleitung: Gelbrich, Prof. Dr. Katja
Laufzeit: 2009 - 2012, abgeschlossen
Finanzierung: Aus Lehrstuhletat (intern)
2008
- Anxiety, Crowding, and Time Pressure in Public SST Usage
Projektleitung: Gelbrich, Prof. Dr. Katja
Laufzeit: 2008 - , abgeschlossen
Finanzierung: Aus Lehrstuhletat (intern) - Konsequenzen von Advantaged Price Inequality
Projektleitung: Gelbrich, Prof. Dr. Katja
Laufzeit: 2008 - , abgeschlossen
Finanzierung: Aus Lehrstuhletat (intern) - Meta-analytische Betrachtung der Unternehmensreaktionen und Kundenreaktionen nach einer Beschwerde
Projektleitung: Gelbrich, Prof. Dr. Katja
Laufzeit: 2008 - , abgeschlossen
Finanzierung: Aus Lehrstuhletat (intern) - Wie nehmen Kunden die Servicequalität bei der Nutzung von Self-Service-Technologien war?
Projektleitung: Gelbrich, Prof. Dr. Katja
Laufzeit: 2008 - , abgeschlossen
Finanzierung: Aus Lehrstuhletat (intern) - Ärger, Frustration und Hilflosigkeit nach einem Servicefehler
Projektleitung: Gelbrich, Prof. Dr. Katja
Laufzeit: 2008 - , abgeschlossen
Finanzierung: Aus Lehrstuhletat (intern)
2007
- Literaturreview Unternehmensreaktionen und Kundenreaktionen nach einer Beschwerde
Projektleitung: Gelbrich, Prof. Dr. Katja
Laufzeit: 2007 - 2007, abgeschlossen
Finanzierung: Aus Lehrstuhletat (intern) - Werbung im interkulturellen Vergleich
Projektleitung: Gelbrich, Prof. Dr. Katja
Laufzeit: 2007 - , abgeschlossen
Finanzierung: Aus Lehrstuhletat (intern)
Sonstige Finanzierung
2021
- A meta-analysis on the effect of digital assistants on customers
Projektleitung: Gelbrich, Prof. Dr. Katja
Laufzeit: 2021 - , laufend
Finanzierung: Sonstiges
2017
- Trust recovery after double deviations
Projektleitung: Gelbrich, Prof. Dr. Katja
Laufzeit: 2017 - , laufend
Finanzierung: Sonstiges
2016
- Augmented Reality in Smart Services
Projektleitung: Gelbrich, Prof. Dr. Katja
Laufzeit: 2016 - , abgeschlossen
Finanzierung: Sonstiges - Produktrückrufe in der Automobilbranche
Projektleitung: Gäthke, Dr. Jana
Laufzeit: 2016 - , laufend
Finanzierung: Sonstiges
2014
- Belohnungen im Retourmanagement
Projektleitung: Gelbrich, Prof. Dr. Katja
Laufzeit: 2014 - 2017, abgeschlossen
Finanzierung: Sonstiges
Gäthke, Jana ; Gelbrich, Katja ; Chen, Shan:
A Cross-National Service Strategy to Manage Product Returns : E-tailers' Return Policies and the Legitimating Role of the Institutional Environment.
In: Journal of service research : JSR. (22. Februar 2021). - 20 S.
ISSN 1094-6705 ; 1552-7379
10.1177/1094670521989440
(Peer-Review-Journal)
A Cross-National Service Strategy to Manage Product Returns : E-tailers' Return Policies and the Legitimating Role of the Institutional Environment.
In: Journal of service research : JSR. (22. Februar 2021). - 20 S.
ISSN 1094-6705 ; 1552-7379
10.1177/1094670521989440
(Peer-Review-Journal)
Gelbrich, Katja ; Hagel, Julia ; Orsingher, Chiara:
Emotional Support from a Digital Assistant in Technology-Mediated Services : Effects on Customer Satisfaction and Behavioral Persistence.
In: International journal of research in marketing : IJRM. 38 (2021) 1. - S. 176-193.
ISSN 0167-8116
10.1016/j.ijresmar.2020.06.004
(Peer-Review-Journal)
Emotional Support from a Digital Assistant in Technology-Mediated Services : Effects on Customer Satisfaction and Behavioral Persistence.
In: International journal of research in marketing : IJRM. 38 (2021) 1. - S. 176-193.
ISSN 0167-8116
10.1016/j.ijresmar.2020.06.004
(Peer-Review-Journal)
Nazifi, Amin ; Gelbrich, Katja ; Grégoire, Yany ; Koch, Sebastian ; El-Manstrly, Dahlia ; Wirtz, Jochen:
Proactive Handling of Flight Overbooking : How to Reduce Negative eWOM and the Costs of Bumping Customers.
In: Journal of service research : JSR. 24 (2021) 2. - S. 206-225.
ISSN 1094-6705 ; 1552-7379
10.1177/1094670520933683
(Peer-Review-Journal)
Proactive Handling of Flight Overbooking : How to Reduce Negative eWOM and the Costs of Bumping Customers.
In: Journal of service research : JSR. 24 (2021) 2. - S. 206-225.
ISSN 1094-6705 ; 1552-7379
10.1177/1094670520933683
(Peer-Review-Journal)
Roschk, Holger ; Gelbrich, Katja:
Compensation Revisited : A Social Resource Theory Perspective on Offering a Monetary Resource After a Service Failure.
In: Journal of service research : JSR. 20 (2017) 4. - S. 393-408.
ISSN 1094-6705 ; 1552-7379
10.1177/1094670517716333
(Peer-Review-Journal)
Compensation Revisited : A Social Resource Theory Perspective on Offering a Monetary Resource After a Service Failure.
In: Journal of service research : JSR. 20 (2017) 4. - S. 393-408.
ISSN 1094-6705 ; 1552-7379
10.1177/1094670517716333
(Peer-Review-Journal)
Wirtz, Jochen ; Fritze, Martin P. ; Jaakkola, Elina ; Gelbrich, Katja ; Hartley, Nicole:
Service Products and Productization.
In: Journal of business research : JBR. 137 (2021) 12. - S. 411-421.
ISSN 0148-2963
10.1016/j.jbusres.2021.08.033
(Peer-Review-Journal)
Service Products and Productization.
In: Journal of business research : JBR. 137 (2021) 12. - S. 411-421.
ISSN 0148-2963
10.1016/j.jbusres.2021.08.033
(Peer-Review-Journal)
Gruppierung nach
Jahr |
Publikationsform
2023
-
Gelbrich, Katja ; Miederer, Sandra ; Kerath, Alina ; Roschk, Holger:
Can machines replace human service employees? A meta-analysis on customer responses to robotic vs. human agents.
2023
Veranstaltung: Frontiers in Service Conference, 15.-18. Juni 2023, Maastricht, Netherlands.
(Veranstaltungsbeitrag: Kongress/Konferenz/Symposium/Tagung, Paper) -
Gelbrich, Katja ; Miederer, Sandra ; Kerath, Alina ; Roschk, Holger:
Can robotic agents serve customers like a human? A meta-analysis on customer responses to robotic vs. human agents.
2023
Veranstaltung: The 18th International Research Symposium on Service Excellence in Management (QUIS), 20.-23. Juni 2023, Hanoi, Vietnam.
(Veranstaltungsbeitrag: Kongress/Konferenz/Symposium/Tagung, Präsentation) -
Gelbrich, Katja ; Müller, Stefan ; Westjohn, Stanford A.:
Cross-Cultural Consumer Behavior.
Cheltenham, UK : Edward Elgar Publishing Ltd, 2023. - 520 S.
ISBN 978-1-80392-320-8 ; 978-1-80392-319-2
10.4337/9781803923192 -
Müller, Stefan ; Gelbrich, Katja:
Interreligiöses Marketing.
Berlin : de Gryter ; Oldenbourg, 2023. - 380 S.
ISBN 978-3-486-59184-2 ; 978-3-486-85182-3
10.1515/9783486851823 -
Gelbrich, Katja ; Voigt, Sarah ; Nazifi, Amin:
Remedy management for product recalls in the automotive industry : how car dealers should time the repair and communicate its outcome.
In: Journal of business research : JBR. 167 (2023): 114173. - 12 S.
ISSN 0148-2963
10.1016/j.jbusres.2023.114173
(Peer-Review-Journal) -
Gelbrich, Katja ; Voigt, Sarah ; Nazifi, Amin:
Remedy Management for Product Recalls in the Automotive Industry : how Car Dealers Should Time the Repair and Communication its Outcome.
In: Journal of business research : JBR. 167 (2023): 114173.
ISSN 0148-2963
10.1016/j.jbusres.2023.114173
(Peer-Review-Journal) -
Gelbrich, Katja ; Kerath, Alina ; Chun, HaeEun Helen:
Matching Digital Companions with Customers : The Role of Perceived Similarity.
In: Psychology & Marketing. 40 (2023) 11. - S. 2291-2305.
ISSN 1520-6793 ; 0742-6046
10.1002/mar.21893
(Peer-Review-Journal)
2022
-
Gelbrich, Katja ; Kerath, Alina ; Chun, H.:
Digital companions in marketing : the crucial roles of perceived similarity and perceived humanlikeness in driving of customer outcomes.
2022
Veranstaltung: AIRSI2022 Conference, 11.-13. Juli 2022, Zaragoza, Spain.
(Veranstaltungsbeitrag: Videokonferenz, Präsentation) -
Gelbrich, Katja ; Chun, HaeEun Helen ; Kerath, Alina ; Hagel, Julia:
Increasing customer outcomes through virtual companions in digital services.
2022
Veranstaltung: 12th International AMA SERVSIG conference, 16.-18. Juni 2022, Glasgow, UK.
(Veranstaltungsbeitrag: Kongress/Konferenz/Symposium/Tagung, Moderation/Leitung) -
Müller, Stefan ; Gelbrich, Katja:
Interkulturelles Konsumentenverhalten (Teil 1).
In: Wirtschaftswissenschaftliches Studium : WiSt ; Zeitschrift für Studium und Forschung. 51 (2022) 1. - S. 17-23.
ISSN 0340-1650
10.15358/0340-1650-2022-1-17 -
Müller, Stefan ; Gelbrich, Katja:
Interkulturelles Konsumentenverhalten (Teil 2).
In: Wirtschaftswissenschaftliches Studium : WiSt ; Zeitschrift für Studium und Forschung. 51 (2022) 2-3. - S. 21-27.
ISSN 0340-1650
10.15358/0340-1650-2022-2-3-21
2021
-
Gäthke, Jana ; Gelbrich, Katja ; Chen, Shan:
A Cross-National Service Strategy to Manage Product Returns : E-tailers' Return Policies and the Legitimating Role of the Institutional Environment.
In: Journal of service research : JSR. (22. Februar 2021). - 20 S.
ISSN 1094-6705 ; 1552-7379
10.1177/1094670521989440
(Peer-Review-Journal) -
Gelbrich, Katja ; Chun, H. ; Kerath, Alina ; Hagel, Julia:
Imbuing digital services with a human touch : the positive effects of digital companions.
2021
Veranstaltung: 17th International Research Symposium on Advancing Service Research and Practice (QUIS), 12.-15. Januar 2022, Valencia, Spanien.
(Veranstaltungsbeitrag: Kongress/Konferenz/Symposium/Tagung, Präsentation) -
Müller, Stefan ; Gelbrich, Katja:
Interkulturelles Konsumentenverhalten.
München : Vahlen, 2021. - (Vahlens Handbücher der Wirtschafts- und Sozialwissenschaften)
ISBN 978-3-8006-6181-7 ; 978-3-8006-6182-4
10.15358/9783800661824 -
Gelbrich, Katja ; Hagel, Julia ; Orsingher, Chiara:
Emotional Support from a Digital Assistant in Technology-Mediated Services : Effects on Customer Satisfaction and Behavioral Persistence.
In: International journal of research in marketing : IJRM. 38 (2021) 1. - S. 176-193.
ISSN 0167-8116
10.1016/j.ijresmar.2020.06.004
(Peer-Review-Journal) -
Wirtz, Jochen ; Fritze, Martin P. ; Jaakkola, Elina ; Gelbrich, Katja ; Hartley, Nicole:
Service Products and Productization.
In: Journal of business research : JBR. 137 (2021) 12. - S. 411-421.
ISSN 0148-2963
10.1016/j.jbusres.2021.08.033
(Peer-Review-Journal) -
Nazifi, Amin ; Gelbrich, Katja ; Grégoire, Yany ; Koch, Sebastian ; El-Manstrly, Dahlia ; Wirtz, Jochen:
Proactive Handling of Flight Overbooking : How to Reduce Negative eWOM and the Costs of Bumping Customers.
In: Journal of service research : JSR. 24 (2021) 2. - S. 206-225.
ISSN 1094-6705 ; 1552-7379
10.1177/1094670520933683
(Peer-Review-Journal)
2020
-
Nazifi, Amin ; El-Manstrly, Dahlia ; Gelbrich, Katja:
Customers' Reactions to Different Organizational Tactics in a Service Termination Context.
In: European journal of marketing. 54 (2020) 1. - S. 26-48.
ISSN 0309-0566 ; 1758-7123
10.1108/EJM-02-2018-0139
(Peer-Review-Journal)
2019
-
Nazifi, A. ; Gelbrich, Katja ; El-Manstrly, D.:
Customers’ Reactions to Intentional Service Failures.
2019
Veranstaltung: 16th International Research Symposium on Advancing Service Research and Practice (QUIS), 10.-13.06.2019, Karlstad, Schweden.
(Veranstaltungsbeitrag: Kongress/Konferenz/Symposium/Tagung, Paper) -
Gelbrich, Katja ; Gäthke, Jana ; Birner, Sita:
How Augmented Reality in Smart Services Improves Customer Experience.
2019
Veranstaltung: 16th International Research Symposium on Advancing Service Research and Practice (QUIS), 10.-13.06.2019, Karlstad, Schweden.
(Veranstaltungsbeitrag: Kongress/Konferenz/Symposium/Tagung, Paper) -
Gelbrich, Katja ; Rast, Franziska ; Voigt, Sarah:
Lehrbericht. Studienjahr 2018.
WFI - Ingolstadt School of Management / Katholische Universität Eichstätt-Ingolstadt
Ingolstadt, 2019. - III, 35 S. -
Gelbrich, Katja ; Voigt, Sarah ; Pizzutti, C.:
The Remedial Effect of Complaint Process Recovery (CPR) after a Double Deviation.
2019
Veranstaltung: 28th Annual Frontiers in Service Conference, 18.-21.07.2019, Singapore.
(Veranstaltungsbeitrag: Kongress/Konferenz/Symposium/Tagung, Paper) -
Hagel, Julia ; Gelbrich, Katja ; Hiermeier, L.:
The role of the nationality of an automated social presence.
2019
Veranstaltung: 28th Annual Frontiers in Service Conference, 18.-21.07.2019, Singapore.
(Veranstaltungsbeitrag: Kongress/Konferenz/Symposium/Tagung, Paper)
2018
-
Gelbrich, Katja ; Hagel, Julia:
Automated Social Presence in a Digital Service: How a Digital Companion Influences Costumers Satisfaction.
2018
Veranstaltung: 15th International Research Conference in Service Management, 10.-13.06.2018, La Londe les Maures, Frankreich.
(Veranstaltungsbeitrag: Kongress/Konferenz/Symposium/Tagung, Paper) -
Hagel, Julia ; Gelbrich, Katja:
Creating Automated Social Presence through Digital Companionship.
2018
Veranstaltung: 27th Annual Frontiers in Service Conference, 06.-09.09.2018, Austin, TX.
(Veranstaltungsbeitrag: Kongress/Konferenz/Symposium/Tagung, Paper) -
Gäthke, Jana ; Gelbrich, Katja:
A Cross-National Service Strategy to Deal with Product Returns on Online Retailing : The Role of Return Policies and Institutional Environment.
2018
Veranstaltung: SERVSIG, 14.-16.06.2018, Paris, Frankreich.
(Veranstaltungsbeitrag: Kongress/Konferenz/Symposium/Tagung, Paper) -
Stedham, Y. ; Gelbrich, Katja:
Culture, Trust, and Ethical Judgment : an Integrative Framework.
2018
Veranstaltung: International Organization of Social Sciences and Behavioral Research Conference, 30.-31.07.2018, Boston, Massachusetts, USA.
(Veranstaltungsbeitrag: Kongress/Konferenz/Symposium/Tagung, Paper) -
Gelbrich, Katja ; Müller, Stefan ; Wünschmann, Stefan:
Erfolgsfaktoren des Marketing. 2. Aufl.
München : Vahlen, 2018. - 200 S.
ISBN 978-3-8006-5460-4 -
Gelbrich, Katja ; Gäthke, Jana ; Voigt, Sarah:
Finding an Adequate Service Strategy for the Management of Product Recalls.
2018
Veranstaltung: 27th Annual Frontiers in Service Conference, 06.-09.09.2018, Austin, TX.
(Veranstaltungsbeitrag: Kongress/Konferenz/Symposium/Tagung, Paper) -
Gelbrich, Katja ; Galeczka, J. ; Koschate-Fischer, N. ; Rupp, M. ; Roschk, Holger:
How to Frame Numerical Attributes of Digital Services? Effects on Perceived Value of the Deal.
2018
Veranstaltung: 27th Annual Frontiers in Service Conference, 06.-09.09.2018, Austin, TC.
(Veranstaltungsbeitrag: Kongress/Konferenz/Symposium/Tagung, Poster) -
Nazifi, A. ; El-Manstrly, D. ; Gelbrich, Katja:
Service Recovery in an Intentional Service Failure Context.
2018
Veranstaltung: 27th Annual Frontiers in Service Conference, 06.-09.09.2018, Austin, TX.
(Veranstaltungsbeitrag: Kongress/Konferenz/Symposium/Tagung, Paper) -
Gelbrich, Katja ; Roschk, Holger ; Trabold, Wendy:
Insights from Social Resource Theory for Service Business Development.
In: Bruhn, Manfred ; Hadwich, Karsten (Hrsg): Service Business Development Bd. 2 Methoden – Erlösmodelle – Marketinginstrumente. - Wiesbaden : Springer, 2018
ISBN 978-3-658-22423-3 ; 3-658-22423-1
2017
-
Gelbrich, Katja ; Roschk, Holger ; Berger, Christina-Franca:
Particularism and Concreteness in Compensating for Service Failures : An Experimental Investigation.
2017
Veranstaltung: QUIS 15 Symposium 2017, 12.-15.06.2017, Porto, Portugal.
(Veranstaltungsbeitrag: Kongress/Konferenz/Symposium/Tagung, Präsentation) -
Gelbrich, Katja ; Hagel, Julia ; Orsingher, Chiara:
How Anthropomorphized Helpers Increase Customers Outcomes in Smart Service Usage.
2017
Veranstaltung: 26th Annual Frontiers in Service Conference, 22.-26.06.2017, New York/USA.
(Veranstaltungsbeitrag: Kongress/Konferenz/Symposium/Tagung, Präsentation) -
Roschk, Holger ; Gelbrich, Katja:
Compensation Revisited : A Social Resource Theory Perspective on Offering a Monetary Resource After a Service Failure.
In: Journal of service research : JSR. 20 (2017) 4. - S. 393-408.
ISSN 1094-6705 ; 1552-7379
10.1177/1094670517716333
(Peer-Review-Journal) -
Gelbrich, Katja ; Gäthke, Jana ; Hübner, Alexander:
Rewarding Customers Who Keep a Product: How positive Reinforcement Affects Customers' Product Return Decision in Online Retailing.
In: Psychology & marketing. 34 (2017) 9. - S. 853-867.
ISSN 1520-6793 ; 0742-6046
10.1002/mar.21027
(Peer-Review-Journal) -
Gelbrich, Katja:
Interkulturelles Dienstleistungsmanagement.
In: Corsten Hans ; Roth, Stefan (Hrsg): Handbuch Dienstleistungsmanagement. - München, 2017. - S. 213-231
ISBN 978-3-8006-5242-6 ; 3-8006-5242-0
2016
-
Gelbrich, Katja ; Roschk, Holger ; Gafeeva, Rufina:
Countercultural Service Usage : a Cross-national Observation of Starbucks Customers.
2016
Veranstaltung: 25th Annual Frontiers in Services Conference 2016, Bergen, Norway, Bergen, Norwegen.
(Veranstaltungsbeitrag: Kongress/Konferenz/Symposium/Tagung, Präsentation) -
Gelbrich, Katja ; Stedham, Yvonne ; Gäthke, Daniel:
Cultural Discrepancy and National Corruption: Investigation the Difference between Cultural Values and Practices and Its Relationship to Corrupt Behavior.
In: Business ethics quarterly. 26 (2016) 2.
ISSN 1052-150x ; 2153-3326
(Peer-Review-Journal) -
Gelbrich, Katja ; Gäthke, Jana ; Grégoire, Yany:
How a Firm's Best versus Normal Customers React to Compensation after a Service Failure.
In: Journal of business research : JBR. 69 (2016) 10. - S. 4331-4339.
ISSN 0148-2963
(Peer-Review-Journal) -
Gelbrich, Katja ; Roschk, Holger ; Gafeeva, Rufina:
A Cross-National Observation of Counter-Cultural Consumer Behaviour.
In: Marketing ZFP - Journal of Research and Management. 38 (2016) 3. - S. 150-162.
ISSN 0344-1369
(Peer-Review-Journal) -
Gäthke, Jana ; Gelbrich, Katja ; Hübner, Alexander:
A New Online Retail Return Policy to Achieve Large Order Numbers and Low Returns.
In: 45th Proceedings of the 2016 EMAC Conference. - Oslo, 2016
(Begutachteter Beitrag / peer-reviewed paper)
2015
-
Gäthke, Jana ; Gelbrich, Katja ; Grégoire, Yany:
The Power of Multinational Service Firms' Return Policies in Different National Contexts.
2015
Veranstaltung: 24th Annual Frontiers in Service Conference, 09.-12.07.2015, San José, USA.
(Veranstaltungsbeitrag: Kongress/Konferenz/Symposium/Tagung, Paper) -
Müller, Stefan ; Gelbrich, Katja:
Interkulturelles Marketing. 2. Auflage.
München : Vahlen, 2015. - 718 S. - (Vahlens Handbücher der Wirtschafts- und Sozialwissenschaften)
ISBN 978-3-8006-3735-5 -
Gäthke, Jana ; Gelbrich, Katja ; Grégoire, Yany:
The Power of Multinational Service Firms' Return Policies in Different National Contexts.
2015
Veranstaltung: 24th Annual Frontiers in Services Conference 2015, San Jose/CA, San Jose, CA.
(Veranstaltungsbeitrag: Kongress/Konferenz/Symposium/Tagung, Vortrag) -
Gelbrich, Katja ; Gäthke, Jana ; Grégoire, Yany:
How Much Compensation Should a Firm Offer for a Flawed Service? : An Examination of Non-Linear Effects of Compensation on Satisfaction.
In: Journal of service research : JSR. 18 (2015) 1. - S. 107-123.
ISSN 1094-6705 ; 1552-7379
(Peer-Review-Journal) -
Gelbrich, Katja:
Branding.
In: Donsbach, Wolfgang (Hrsg.): The concise encyclopedia of communication. - Malden, MA : Wiley Blackwell, 2015
ISBN 978-1-118-78931-5 ; 978-1-118-78923-0 ; 978-1-118-78935-3 -
Roschk, Holger ; Gelbrich, Katja ; Eisend, Martin:
Advertising, Cross-Cultural.
In: Donsbach, Wolfgang (Hrsg.): The concise encyclopedia of communication. - Malden, MA : Wiley Blackwell, 2015. - S. 7-8
ISBN 978-1-118-78931-5 ; 978-1-118-78923-0 ; 978-1-118-78935-3
2014
-
Gelbrich, Katja ; Gäthke, Jana ; Grégoire, Yany:
How Much Should Firms Offer to their Best Customers? : Understanding the Moderation Effect of Relationship Quality on the Nonlinear Effect of Compensation on Satisfaction.
2014
Veranstaltung: AMA 2014 Summer Marketing Educators Conference, 01.08. - 03.08.2014, San Francisco, CA, USA.
(Veranstaltungsbeitrag: Kongress/Konferenz/Symposium/Tagung, Paper) -
Gelbrich, Katja ; Roschk, Holger:
The Value of Saying Sorry : How Psychological Compensation Complements Monetary Compensation when Recovering from a Service Failure.
2014
Veranstaltung: 23rd Annual Frontiers in Services Conference, 26.06. - 29.06.2014, Miami, FL, USA.
(Veranstaltungsbeitrag: Kongress/Konferenz/Symposium/Tagung, Paper) -
Müller, Stefan ; Gelbrich, Katja:
Interkulturelle Kommunikation : Weltbilder, Normen, Symbole, Rituale und Tabus.
München : Vahlen, 2014. - 515 S. - (Vahlens Handbücher der Wirtschafts- und Sozialwissenschaften)
ISBN 978-3-8006-4600-5 -
Gelbrich, Katja ; Roschk, Holger:
Identifying Appropriate Compensation Types for Service Failures: A Meta-analytic and Experimental Analysis.
In: Journal of service research : JSR. 17 (2014) 2. - S. 195-211.
ISSN 1094-6705 ; 1552-7379
(Peer-Review-Journal) -
Gelbrich, Katja ; Sattler, Britta:
Anxiety, Crowding, and Time Pressure in Public Self-Service Technology Acceptance.
In: Journal of services marketing. 28 (2014) 1. - S. 82-94.
ISSN 0887-6045
(Peer-Review-Journal) -
Gelbrich, Katja ; Müller, Stefan:
Wirtschaftsethik und Religionszugehörigkeit.
In: Wirtschaftswissenschaftliches Studium : WiSt ; Zeitschrift für Studium und Forschung. 43 (2014) 4. - S. 179-185.
ISSN 0340-1650
2013
-
Gelbrich, Katja ; Roschk, Holger:
A Meta-Analysis on Finding an Adequate Compensation Type for Recovering from a (Service) Failure.
2013
Veranstaltung: 35th ISMS Marketing Science Conference, 11.-13.07.2013, Istanbul, Türkei.
(Veranstaltungsbeitrag: Kongress/Konferenz/Symposium/Tagung, Paper) -
Gelbrich, Katja ; Roschk, Holger ; Müller, Jana:
Age Matters : How Developmental Stages of Adulthood Affect Customers Reaction to Complaint Handling Efforts.
In: Journal of retailing and consumer services. 20 (2013) 2. - S. 154-164.
ISSN 0969-6989
(Peer-Review-Journal) -
Gelbrich, Katja:
Interreligiöses Marketing.
In: Wirtschaftswissenschaftliches Studium : WiSt ; Zeitschrift für Studium und Forschung. 42 (2013) 4. - S. 179-188.
ISSN 0340-1650
2012
-
Gelbrich, Katja ; Gäthke, Daniel ; Westjohn, Stanford A.:
Anthropomorphism and Allegory in Advertising Across Cultures : Effects on Memory and Persuasion.
In: Journal of Euromarketing. 21 (2012) 4. - S. 174-191.
ISSN 1049-6483 ; 1528-6967
(Peer-Review-Journal) -
Gelbrich, Katja ; Gäthke, Daniel ; Westjohn, Stanford A.:
The Effectiveness of Absurdity in Advertising Across Cultures.
In: Journal of Promotion Management. (2012). - S. 1-26.
ISSN 1049-6491 ; 1540-7594
(Peer-Review-Journal)
2011
-
Gelbrich, Katja ; Müller, Stefan:
Handbuch Internationales Management.
München : Oldenbourg, 2011. - 1636 S.
ISBN 978-3-486-59067-8 -
Gelbrich, Katja ; Soyez, Katja ; Müller, Stefan:
Interreligiöses Marketing.
München : Oldenbourg, 2011. - 310 S.
ISBN 978-3-486-59184-2 -
Gelbrich, Katja ; Schwarz, Uta ; Hoffmann, Stefan ; Müller, Stefan:
The Effectiveness of Humor in Advertising: A Cross-Cultural Study in Germany and Russia.
In: Journal of Euromarketing. 20 (2011) 1/2. - S. 7-20.
ISSN 1049-6483 ; 1528-6967
(Peer-Review-Journal) -
Gelbrich, Katja:
I Have Paid Less Than You : the Emotional Consequences of Advantaged Price Inequality.
In: Journal of retailing. 87 (2011) 2. - S. 207-224.
ISSN 0022-4359 ; 1873-3271
10.1016/j.jretai.2011.03.003
(Peer-Review-Journal) -
Gelbrich, Katja ; Roschk, Holger:
A Meta-Analysis of Organizational Complaint Handling and Customer Responses.
In: Journal of service research : JSR. 14 (2011) 1. - S. 24-43.
ISSN 1094-6705 ; 1552-7379
(Peer-Review-Journal) -
Gelbrich, Katja ; Roschk, Holger:
Do Complainants Appreciate Overcompensation? : a Meta-Analysis on the Effect of Simple Compensation vs. Overcompensation on Post-complaint Satisfaction.
In: Marketing Letters. 22 (2011) 1. - S. 31-47.
ISSN 0923-0645 ; 1573-059x
(Peer-Review-Journal) -
Gelbrich, Katja:
Entwicklungspfade der Internationalisierung.
In: Keuper, Frank ; Schunk, Henrik A. (Hrsg.): Internationalisierung deutscher Unternehmen : Strategien, Instrumente und Konzepte für den Mittelstand. 2. überarb. und erw. Auflage. - Wiesbaden : Gabler, 2011. - S. 353-368
ISBN 978-3-8349-2330-1 -
Gelbrich, Katja ; Müller, Jana ; Yany, Grégoire ; Roschk, Holger:
The More Compensation the Better? The Nonlinear Relationship Between Compensation Level and Post-Complaint Satisfaction.
In: MacCarthy, Martin (Hrsg.): Australia New Zealand Marketing Academy Conference (ANZMAC) 2011 : marketing in the age of consumerism: Jekyll or Hyde? ; proceedings ; 28-30 November 2011, Perth, Western Australia. - Perth : School of Marketing, Faculty of Business & Law, Tourism and Leisure, Edith Cowan University, 2011
ISBN 978-0-646-56330-5
(Begutachteter Beitrag / peer-reviewed paper) -
Gelbrich, Katja ; Gäthke, Daniel ; Westjohn, Stanford A.:
The effects of absurd ads on memory and persuasion across cultures.
In: MacCarthy, Martin (Hrsg.): Australia New Zealand Marketing Academy Conference 2011 : marketing in the age of consumerism: Jekyll or Hyde? ; proceedings ; 28-30 November 2011, Perth, Western Australia. - Perth : School of Marketing, Faculty of Business & Law, Tourism and Leisure, Edith Cowan University, 2011. - S. 1-11
ISBN 978-0-646-56330-5
(Begutachteter Beitrag / peer-reviewed paper)
2010
-
Gelbrich, Katja:
Anger, Frustration and Helplessness after Service Failure : Coping Strategies and Effective Informational Support.
In: Journal of the Academy of Marketing Science. 38 (2010) 5. - S. 567-585.
ISSN 0092-0703
(Peer-Review-Journal) -
Gelbrich, Katja:
Rituale als Managementinstrument.
In: Wirtschaftswissenschaftliches Studium : WiSt ; Zeitschrift für Studium und Forschung. 40 (2010) 1. - S. 2-8.
ISSN 0340-1650 -
Gelbrich, Katja:
How it Feels to Pay Less Than Others.
In: Beckmann, Suzanne C. (Hrsg.): The six senses - the essentials of marketing : 39th EMAC Conference, Copenhagen Business School, Department of Marketing, Denmark, 1 - 4 June 2010 ; conference proceedings. - Copenhagen, Denmark, 2010
ISBN 978-87-92569-01-1 -
Roschk, Holger ; Müller, Jana ; Gelbrich, Katja:
The Moderating Impact of Age on Post-complaint Behavior.
In: Beckmann, Suzanne C. ; Ringberg, Torsten ; Ritter, Thomas (Hrsg.): The six senses - the essentials of marketing : 39th EMAC Conference, Copenhagen Business School, Department of Marketing, Denmark, 1 - 4 June 2010 ; conference proceedings. - Copenhagen, Denmark, 2010
ISBN 978-87-92569-01-1
2009
-
Alt, Elisabeth ; Gelbrich, Katja:
Beschwerdebehandlung und Nachbeschwerdeverhalten im interkulturellen Kontext.
Ilmenau : Verlag proWiWi, 2009. - 78 S. - (Ilmenauer Schriften zur Betriebswirtschaftslehre ; 2009,1)
ISBN 978-3-940882-11-0 -
Kundenintegration und Kundenbindung : wie Unternehmen von ihren Kunden profitieren können.
Hrsg.: Gelbrich, Katja ; Souren, Rainer
Wiesbaden : Gabler, 2009. - 210 S.
ISBN 978-3-8349-1472-9 -
Gelbrich, Katja:
Beyond Just Being Dissatisfied : How Angry and Helpless Customers React to Failures When Using Self-Service Techologies.
In: Schmalenbach business review : Sbr = Schmalenbachs Zeitschrift für betriebswirtschaftliche Forschung. 61 (2009) 2. - S. 40-59.
ISSN 1439-2917
(Peer-Review-Journal) -
Gelbrich, Katja ; Soyez, Katja ; Wünschmann, Stefan ; Hoffmann, Stefan:
Proenvironmental Value Orientation across Cultures : Development of a German and Russian Scale.
In: Social psychology. 40 (2009) 4. - S. 222-233.
ISSN 1864-9335
(Peer-Review-Journal) -
Pezoldt, Kerstin ; Gelbrich, Katja ; Wesselmann, Alexander:
Wechselverhalten von Stromkunden.
In: Gelbrich, Katja ; Souren Rainer (Hrsg.): Kundenintegration und Kundenbindung : wie Unternehmen von ihren Kunden profitieren können. - Wiesbaden : Gabler, 2009. - S. 193-204
ISBN 978-3-8349-1472-9 -
Gelbrich, Katja ; Müller, Stefan:
Menschenbild und Konfliktstil in Organisationen : eine kulturvergleichende Perspektive.
In: Goldschmidt, Nils ; Nutzinger, Hans G. (Hrsg.): Vom homo oeconomicus zum homo culturalis. - Berlin : LIT, 2009. - S. 289-312
ISBN 978-3-643-10354-3
2008
-
Gelbrich, Katja ; Wünschmann, Stefan ; Müller, Stefan:
Erfolgsfaktoren des Marketing.
München : Vahlen, 2008. - 200 S.
ISBN 3-8006-3514-3 -
Gelbrich, Katja ; Müller, Stefan:
Konfliktstile im interkulturellen Vergleich.
Ilmenau : Verlag proWiWi, 2008. - 36 S. - (Ilmenauer Schriften zur Betriebswirtschaftslehre ; 2008,5)
ISBN 978-3-940882-10-3 -
Roschk, Holger ; Gelbrich, Katja ; Bernt, Dana:
Ein Review zum Beschwerdeverhalten : State-of-the Art und künftige Forschungsfragen.
Ilmenau : Verlag proWiWi, 2008. - 25 S. - (Ilmenauer Schriften zur Betriebswirtschaftslehre ; 2008,3)
ISBN 978-3-940882-08-0 -
Gelbrich, Katja ; Schröder, Eva-Maria:
Werbewirkung von Furchtappellen : Stand der Forschung.
Ilmenau : Verlag proWiWi, 2008. - (Ilmenauer Schriften zur Betriebswirtschaftslehre ; 2008,2)
ISBN 978-3-940882-07-3 -
Gelbrich, Katja:
A Contingency Model of Cross-Cultural Adjustment.
In: Die Unternehmung : Swiss journal of business research and practice. 62 (2008) 3. - S. 225-273.
ISSN 0042-059x
(Peer-Review-Journal) -
Gelbrich, Katja ; Roschk, Holger:
An Overview over Post-Complaint Behavior.
In: Brown, James R. (Hrsg.): Enhancing knowledge development in marketing : AMA Summer Educators' Conference 2008. - Chicago, Ill. : American Marketing Association, 2008. - S. 203-215. - (AMA educators' proceedings ; 19)
ISBN 978-1-60560-618-7 -
Gelbrich, Katja ; Roschk, Holger:
Advertising, Cross-Cultural.
In: Donsbach, Wolfgang (Hrsg.): The International Encyclopedia of Communication. - Malden, MA : Blackwell, 2008. - S. 50-56
ISBN 978-1-4051-3199-5 -
Gelbrich, Katja:
Branding.
In: Donsbach, Wolfgang (Hrsg.): The International Encyclopedia of Communication. - Malden, MA : Blackwell, 2008. - S. 359-363
ISBN 978-1-4051-3199-5
2007
-
Gelbrich, Katja:
Student Sojourners' Cross-Cultural Adjustment and Intent-to-Leave a Foreign Assignment: Mediating and Moderating Effects.
2007
Veranstaltung: 69th Annual Conference of the German Academic Association for Business Research, 31.05. - 02.06.2007, Paderborn.
(Veranstaltungsbeitrag: Kongress/Konferenz/Symposium/Tagung, Vortrag) -
Gelbrich, Katja:
Innovation und Emotion : die Funktion von Furcht und Hoffnung im Adoptionsprozess einer technologischen Neuheit für die Kunststoffbranche.
Göttingen : Cuvillier Verlag, 2007. - 332 S.
ISBN 978-3-86727-141-7 -
Gelbrich, Katja ; Roschk, Holger:
State of the Art zum Nachbeschwerdeverhalten.
Ilmenau : Verlag proWiWi, 2007. - (Ilmenauer Schriften zur Betriebswirtschaftslehre ; 2007,3)
ISBN 978-3-940882-02-8 -
Gelbrich, Katja:
Globale Markennamen: Erfolgsfaktoren und Strategien.
In: Wirtschaftswissenschaftliches Studium : WiSt ; Zeitschrift für Studium und Forschung. 36 (2007) 8. - S. 380-386.
ISSN 0340-1650 -
Gelbrich, Katja ; Müller, Stefan:
Fremdsprachige Markennamen zwischen Xenophilie und Xenophobie.
In: Bayón, Tomás (Hrsg.): Vielfalt und Einheit in der Marketingwissenschaft : ein Spannungsverhältnis ; Hans H. Bauer zum 60. Geburtstag. - Wiesbaden : Gabler, 2007. - S. 45-65
ISBN 978-3-8349-0644-1 -
Gelbrich, Katja ; Wünschmann, Stefan ; Leuteritz, Anja:
Ein Mixed-Method-Ansatz zur Zufriedenheitsmessung : dargestellt am Beispiel des Automobilkaufs.
In: Buber, Renate ; Holzmüller, Hartmut H. (Hrsg.): Qualitative Marktforschung : Konzepte, Methoden, Analysen. - Wiesbaden : Gabler, 2007. - S. 903-928
ISBN 978-3-8349-0229-0 -
Gelbrich, Katja:
Blueprinting, sequentielle Ereignismethode und Critical Incident Technique : drei Methoden zur qualitativen Messung von Dienstleistungsqualität.
In: Buber, Renate ; Holzmüller, Hartmut H. (Hrsg.): Qualitative Marktforschung : Theorie, Methode, Analyse. - Wiesbaden : Springer, 2007. - S. 617-634
ISBN 978-3-8349-9258-1 -
Gelbrich, Katja:
Emotional Responses to Critical Incidents : Anger and Helplessness in Techology-Based Service Encounters.
In: Mohr, Jakki ; Fisher, Robert (Hrsg.): Enhancing Knowledge Development in Marketing : 2007 AMA Educators` Proceedings. - Chicago, Ill. : American Marketing Association, 2007. - S. 96-97. - (AMA educators' proceedings ; 18)
ISBN 0-87757-327-1
2006
-
Gelbrich, Katja:
Konfliktstile in Organisationen : ein interkultureller Vergleich.
2006
Veranstaltung: Homo oeconomicus? Handlung und Verhalten in der Ökonomie, 19. - 21.05.2006, Evangelische Akademie in Hofgeismar.
(Veranstaltungsbeitrag: Kongress/Konferenz/Symposium/Tagung, Vortrag) -
Gelbrich, Katja ; Wünschmann, Stefan:
Mehrdimensionaler Kundenwert als Entscheidungskriterium für die Akquisition von Kunden : dargestellt am Beispiel der Automobilindustrie.
In: Helm, Sabrina ; Günter, Bernd (Hrsg.): Kundenwert : Grundlagen, innovative Konzepte, branchenorientierte Umsetzung. 3., überarbeitete und erweiterte Auflage. - Wiesbaden : Springer, 2006. - S. 583-606
ISBN 978-3-8349-0350-1 ; 978-3-8349-9288-8 -
Gelbrich, Katja ; Müller, Stefan:
Kundenwert : Hintergrund, Konzeptualisierung und Messmethoden.
In: Schweickart, Nikolaus ; Töpfer, Armin (Hrsg.): Wertorientiertes Management : Werterhaltung, Wertsteuerung, Wertsteigerung ganzheitlich gestalten. - Berlin ; Heidelberg : Springer, 2006. - S. 449-487
ISBN 978-3-540-25868-1 ; 978-3-540-30979-6 -
Müller, Stefan ; Gelbrich, Katja:
Marktpsychologie.
In: Ziesemer, Bernd (Hrsg.): Wirtschafts-Lexikon. Bd. 7: Kündigung und Kündigungsschutz - Matrix-Organisation. - Stuttgart : Schäffer-Poeschel, 2006. - S. 3817-3835
ISBN 3-7910-2607-0 ; 978-3-7910-2607-7
2005
-
Gelbrich, Katja ; Müller, Stefan ; Greipl, Erich:
Global Sourcing and Interkulturelles Marketing : zur Problematik des Herkunftszeichens in globalisierten Märkten.
In: Eßig, Michael (Hrsg.): Perspektiven des Supply-Managment : Konzepte und Anwendungen ; Festschrift für Ulli Arnold. - Berlin : Springer, 2005. - S. 95-121
ISBN 3-540-22314-2 -
Gelbrich, Katja:
Emotionen : ein Überblick aus der Sicht der evolutionären und der kognitiven Psychologie.
In: Mummert, Uwe ; Sell, Friedrich L. (Hrsg.): Emotionen, Markt und Moral. - Münster : LIT, 2005. - S. 17-39. - (Kulturelle Ökonomik ; 7)
ISBN 3-8258-8827-4
2004
-
Gelbrich, Katja:
The Relationship between Intercultural Competence and Expatriate Success : a Structural Equation Model.
In: Die Unternehmung : Swiss journal of business research and practice. 58 (2004) 3/4. - S. 261-278.
ISSN 0042-059x
(Peer-Review-Journal) -
Gelbrich, Katja ; Müller, Stefan ; Schneider, Ingo:
Grundzüge einer Theorie des Vertrauens: Dargestellt am Beispiel des Automobilverkaufs.
In: Wiedmann, Klaus-Peter (Hrsg.): Fundierung des Marketing : verhaltenswissenschaftliche Erkenntnisse als Grundlage einer angewandten Marketingforschung. - Wiesbaden : Deutscher Universitäts-Verlag, 2004. - S. 155-176. - (Gabler Edition Wissenschaft)
ISBN 978-3-8244-8035-7 -
Müller, Stefan ; Gelbrich, Katja ; Schunk, Henrik A.:
Guanxi: Beziehungsmanagement auf Chinesisch.
In: Wiedmann, Klaus-Peter ; Fritz, Wolfgang ; Abel, Bodo (Hrsg.): Management mit Vision und Verantwortung : eine Herausforderung an Wissenschaft und Praxis ; Festschrift für Hans Raffée zum 75. Geburtstag. - Wiesbaden : Gabler, 2004. - S. 623-641
ISBN 3-409-03412-9
Eingestellt am: 30. Dez 2009 15:58
Letzte Änderung: 24. Mai 2024 11:30
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