Daten exportieren

 

Institution ::
Professur für Geographiedidaktik und Bildung für nachhaltige Entwicklung

Fakultät/Fachbereich:Mathematisch-Geographische Fakultät > Geographie
Lehrstuhlinhaber/in, Inhaber/in der Professur:Hemmer, Prof. Dr. Ingrid
Lehrstuhlinhaber/in, Inhaber/in der Professur:Lindau, Prof. Dr. Anne-Kathrin
Wiss. Mitarbeiter/in:Loreth, Dr. Peter
Wiss. Mitarbeiter/in:Zecha, Dr. Stefanie
Adresse:Ostenstraße 18
85072 Eichstätt
Telefon:+49 8421 93 - 1704
Fax:+49 8421 93 - 1787
Kontakt-E-Mail:karin.heidrich@ku.de

Begutachtete Drittmittel

2019

2018

2016

2014

  • Leben und Lernen in inklusiven Schulen
    Projektleitung: Schreiber, Prof. Dr. Waltraud; Bartosch, Prof. Dr. Ulrich; Thomas, Prof. Dr. Joachim
    Laufzeit: 2014 - 2019, abgeschlossen
    Geldgeber: Bayr. Bischofskonferenz

2011

2009

2008

2003

2002

Auftragsforschung (Forschung und Entwicklung)

2019

2016

2013

  • "DonauErleben-App"
    Projektleitung: Hemmer, Prof. Dr. Ingrid
    Laufzeit: 2013 - 2015, abgeschlossen
    Geldgeber: Auenzentrum Neuburg (Auenzentrum, EU, Bayerische Sparkassenstiftung)

2011

2010

  • Lehrpfade
    Projektleitung: Zecha, Dr. Stefanie
    Laufzeit: Oktober 2010 - , laufend
    Geldgeber: Projekt Altmühlleiten

2009

2008

2007

Nicht begutachtete Drittmittel

2013

  • Zum Image der Geographie
    Projektleitung: Hemmer, Prof. Dr. Ingrid
    Laufzeit: 2013 - , laufend
    Geldgeber: Deutsche Gesellschaft für Geographie

2008

2006

2004

2000

1995

Interne Finanzierung

2013

2010

2009

2008

2006

2003

Sonstige Finanzierung

2009

1999

1995

1986

1977

Open Access
Volltext
Gans, Paul ; Hemmer, Ingrid ; Hemmer, Michael ; Miener, Kim Pascal:
The perception of geography among the German population - findings of a representative survey.
In: Erdkunde : archive for scientific geography. 72 (2018) 1. - S. 23-39.
ISSN 0014-0015
10.3112/erdkunde.2018.01.02
(Peer-Review-Journal)
Volltext
Schöps, Andreas ; Hemmer, Ingrid:
Participation of student authors in reports on sustainability.
In: International journal of sustainability in higher education. 19 (2018) 2. - S. 249-265.
ISSN 1467-6370
10.1108/IJSHE-08-2016-0155
(Peer-Review-Journal)
Volltext
Bagoly-Simó, Péter ; Hemmer, Ingrid ; Reinke, Verena:
Training ESD change agents through geography : designing the curriculum of a master's program with emphasis on Education for Sustainable Development (ESD).
In: Journal of geography in higher education : JGHE. 42 (2018) 2. - S. 174-191.
ISSN 0309-8265 ; 1466-1845
10.1080/03098265.2017.1339265
(Peer-Review-Journal)
Open Access
Volltext
Hemmer, Ingrid ; Hemmer, Michael:
Teachers’ Interests in Geography Topics and Regions – How they Differ from Students’ Interests? Empirical Findings.
In: Review of International Geographical Education online : RIGEO. 7 (2017) 1. - S. 9-23.
ISSN 2146-0353
(Peer-Review-Journal)
Volltext
Hemmer, Ingrid ; Lindau, Anne-Kathrin:
Sustainability Concept (Whole-Institution Approach) of the Catholic University of Eichstätt-Ingolstadt (Germany).
In: Leal Filho, Walter ; Salvia, Amanda Lange ; Brandli, Luciana ; Azeiteiro, Ulisses ; Pretorius, Rudi (Hrsg.): Universities, Sustainability and Society : Supporting the Implementation of the Sustainable Development Goals. - Cham, Switzerland : Springer, 2021. - S. 305-321. - (World Sustainability Series)
ISBN 978-3-030-63398-1 ; 978-3-030-63399-8
10.1007/978-3-030-63399-8_20
(Begutachteter Beitrag / peer-reviewed paper)

2021

2020

2019

2018

2017

2016

2015

2014

2013

2012

2011

2010

2009

2008

2007

2006

2005

2000

1994

Eingestellt am: 30. Dez 2009 15:56
Letzte Änderung: 29. Apr 2020 16:13
URL zu dieser Anzeige: https://fordoc.ku.de/id/eprint/94/
Analytics