Daten exportieren

 

Institution ::
Professur für Psychologische Diagnostik und Intervention

Fakultät/Fachbereich:Philosophisch-Pädagogische Fakultät > Psychologie
Lehrstuhlinhaber/in, Inhaber/in der Professur:Rentzsch, Prof. Dr. Kathrin
Emerita/Emeritus/im Ruhestand:Thomas, Prof. Dr. Joachim
Wiss. Mitarbeiter/in:Kakuschke, MSc Verena
Wiss. Mitarbeiter/in:Köse, Burcu
Wiss. Mitarbeiter/in:Pröller, Franziska
Wiss. Mitarbeiter/in:Riedl, Dr. Elisabeth
Wiss. Mitarbeiter/in:Weißmann, Dr. Regina
Akad. Oberrat/rätin:Zoelch, Dr. Christof
Akad. Rat/Rätin:Schmid, Dr. Regina Franziska
Promovend/in:Köse, Burcu
Ehem. Mitarbeiter/in:Bartosch, Christiane
Ehem. Mitarbeiter/in:Loth, Dr. Fanny
Adresse:Katholische Universität Eichstätt-Ingolstadt
Ostenstr.25
85072 Eichstätt
Telefon:+49 8421 93-21633
Fax:+49 8421 93-216330
Homepage/Webseite:https://www.ku.de/ppf/psychologie/psychologie4
Kontakt-E-Mail:gertraud.dier@ku.de

Begutachtete Drittmittel

2022

2020

2018

2017

2014

  • Leben und Lernen in inklusiven Schulen
    Projektleitung: Schreiber, Prof. Dr. Waltraud; Bartosch, Prof. Dr. Ulrich; Thomas, Prof. Dr. Joachim
    Laufzeit: 2014 - 2019, abgeschlossen
    Geldgeber: Bayerische Bischofskonferenz

Auftragsforschung (Forschung und Entwicklung)

Ohne Jahr

2011

2009

Nicht begutachtete Drittmittel

2014

Interne Finanzierung

Ohne Jahr

Volltext
Riedl, Elisabeth ; Thomas, Joachim:
The moderating role of work pressure on the relationships between emotional demands and tension, exhaustion, and work engagement: an experience sampling study among nurses.
In: European journal of work and organizational psychology : the official journal of The European Association of Work and Organizational Psychology. 28 (11. März 2019) 3. - S. 414-429.
ISSN 1464-0643 ; 1359-432x
10.1080/1359432X.2019.1588251
(Peer-Review-Journal)
Moraß, Anna Maria ; Regensburger, Laura ; Riedl, Elisabeth ; Thieme, Iris ; Wagner, Matthias ; Thomas, Joachim:
Selbstwirksamkeitscoaching für Rehabilitanden im BBW : Pilotprojekt.
In: Die berufliche Rehabilitation : Zeitschrift zur beruflichen und sozialen Teilhabe. 32 (2018) 4. - S. 322-333.
ISSN 0931-8895
Volltext
Schmid, Regina Franziska ; Thomas, Joachim:
The interactive effects of heart rate variability and mindfulness on indicators of well-being in healthcare professionals' daily working life.
In: International journal of psychophysiology. 164 (2021). - S. 130-138.
ISSN 0167-8760 ; 1872-7697
10.1016/j.ijpsycho.2021.01.012
(Peer-Review-Journal)
Volltext
Riedl, Elisabeth ; Schmid, Regina Franziska ; Moraß, Anna Maria ; Thomas, Joachim:
Ambulatory assessment as a heuristic research method in the field of occupational rehabilitation.
In: Johansen, Thomas ; Dittrich, Winand H. (Hrsg.): Occupational Health and Rehabilitation : New Approaches for Maintaining Work Ability in the Workplace. - Wiesbaden : Springer, 2021. - S. 165-184
ISBN 978-3-658-33483-3 ; 978-3-658-33484-0
10.1007/978-3-658-33484-0_13
Volltext file
Schmid, Regina Franziska ; Thomas, Joachim:
Teachers' ambulatory heart rate variability as an outcome and moderating variable in the job demands-resources model.
In: Anxiety, stress, & coping. 33 (2020) 4. - S. 387-402.
ISSN 1477-2205 ; 1061-5806
10.1080/10615806.2020.1746286
(Peer-Review-Journal)
Volltext
Riedl, Elisabeth ; Thomas, Joachim ; Schmid, Regina Franziska:
Ambulantes Assessment und Coaching mit dem Workcoach.
In: Surzykiewicz, Janusz ; Birgmeier, Bernd ; Hofmann, Mathias ; Rieger, Susanne (Hrsg.): Supervision und Coaching in der VUCA-Welt. - Wiesbaden : Springer, 2021. - S. 59-69
ISBN 978-3-658-32691-3 ; 978-3-658-32692-0
10.1007/978-3-658-32692-0_4
Open Access
Volltext
Hirn, Sebastian Ludwig ; Thomas, Joachim ; Zoelch, Christof:
The role of empathy in the development of social competence : a study of German school leavers.
In: International journal of adolescence and youth. 24 (2019) 4. - S. 395-407.
ISSN 0267-3843 ; 2164-4527
10.1080/02673843.2018.1548361
(Peer-Review-Journal)

2024

2023

2022

2021

2020

2019

2018

2017

2016

2015

2014

2013

2012

2011

2010

2009

2008

2007

2006

2005

2004

2003

Eingestellt am: 30. Dez 2009 15:56
Letzte Änderung: 28. Jul 2023 09:36
URL zu dieser Anzeige: https://fordoc.ku.de/id/eprint/27/
Analytics