Fakultät/Fachbereich: | Wirtschaftswissenschaftliche Fakultät > Betriebswirtschaftslehre |
---|---|
Lehrstuhlinhaber/in, Inhaber/in der Professur: | Hogreve, Prof. Dr. Jens |
Emerita/Emeritus/im Ruhestand: | Stauss, Prof. Dr. Bernd |
Wiss. Mitarbeiter/in: | Bilstein, Dr. Nicola |
Ehem. Mitarbeiter/in: | Albrecht, Kathrin |
Ehem. Mitarbeiter/in: | Dobmeier, Mirjam |
Ehem. Mitarbeiter/in: | Fleischer, Dr. Hannes |
Ehem. Mitarbeiter/in: | Janotta, Frederica |
Ehem. Mitarbeiter/in: | Walia, Anabel |
Adresse: | Katholische Universität Eichstätt-Ingolstadt
Auf der Schanz 49 85049 Ingolstadt |
Telefon: | +49 841 937-21861 |
Kontakt-E-Mail: | alexandra.sievers@ku.de |
Begutachtete Drittmittel
2022
- AMI-AirShuttle - Konzept zur Flughafenintegration von Urban Air Mobility Lösungen
Projektleitung: Hogreve, Prof. Dr. Jens
Laufzeit: Januar 2022 - Dezember 2024, laufend
Geldgeber: Bayerisches Staatsministerium für Wirtschaft, Landesentwicklung und Energie
2021
- SAVeNoW – Funktions- und Verkehrssicherheit für Automatisierte und Vernetzte Mobilität – Nutzen für die Gesellschaft und ökologische Wirkung
Projektleitung: Hogreve, Prof. Dr. Jens
Laufzeit: 2021 - 2023, abgeschlossen
Geldgeber: Bundesministerium für Verkehr und digitale Infrastruktur (BMVI)
2019
- Gesellschaftliche Akzeptanz und Bürgerintegration im Rahmen von Urban Air Mobility - GABi
Projektleitung: Hogreve, Prof. Dr. Jens
Laufzeit: Juni 2019 - Dezember 2019, abgeschlossen
Geldgeber: Bundesministerium für Verkehr und digitale Infrastruktur (BMVI)
2018
- Funktions- und Verkehrssicherheit im Automatisierten und Vernetzten Fahren – SAVe
Projektleitung: Hogreve, Prof. Dr. Jens
Laufzeit: 2018 - 2021, abgeschlossen
Geldgeber: Bundesministerium für Verkehr und digitale Infrastruktur (BMVI)
2016
- Managing Productivity of Value-Added Services in the Manufacturing Industry: A Comparison of the U.S. Middle Market and the German Mittelstand
Projektleitung: Hogreve, Prof. Dr. Jens
Laufzeit: 2016 - 2017, abgeschlossen
Geldgeber: National Center for the Middle Market
2014
- Consequences of Customer Co-Production in Reactive and Proactive Service Recovery
Projektleitung: Bilstein, Dr. Nicola
Laufzeit: Juni 2014 - März 2019, abgeschlossen
Geldgeber: Deutsche Forschungsgemeinschaft (DFG)
2012
- PROMIDIS
Projektleitung: Hogreve, Prof. Dr. Jens
Laufzeit: 1. Oktober 2012 - Oktober 2015, abgeschlossen
2006
- Business Transformation Outsourcing im Bereich des Customer Relationship Management
Projektleitung: Stauss, Prof. Dr. Bernd
Laufzeit: August 2006 - Juli 2009, abgeschlossen
Geldgeber: Bundesministerium für Bildung und Forschung (BMBF) - Wertschöpfung durch strategische Outsourcingpartnerschaften im Custome Care -Servbiz
Projektleitung: Stauss, Prof. Dr. Bernd
Laufzeit: 2006 - 2009, abgeschlossen
Geldgeber: Bundesministerium für Bildung und Forschung (BMBF)
Auftragsforschung (Forschung und Entwicklung)
2021
- MEDinTime
Projektleitung: Hogreve, Prof. Dr. Jens
Laufzeit: 1. März 2021 - 28. Februar 2022, abgeschlossen
Geldgeber: Landkreis Pfaffenhofen a.d.Ilm
Nicht begutachtete Drittmittel
2012
- Die Auswirkungen von Multi- und Cross-Channel Management auf Cross- und Up-Selling Potenziale
Projektleitung: Hogreve, Prof. Dr. Jens
Laufzeit: 2012 - , abgeschlossen
Interne Finanzierung
Ohne Jahr
- Beschwerdemanagement
Projektleitung: Stauss, Prof. Dr. Bernd
Laufzeit: abgeschlossen
Finanzierung: Aus Lehrstuhletat (intern) - Dienstleistungsmarketing
Projektleitung: Stauss, Prof. Dr. Bernd
Laufzeit: abgeschlossen
Finanzierung: Aus Lehrstuhletat (intern)
2012
- Review zu Experimenten im Dienstleistungsmarketing
Projektleitung: Hogreve, Prof. Dr. Jens
Laufzeit: Juli 2012 - , abgeschlossen
Finanzierung: Aus Lehrstuhletat (intern)
2011
- Beschwerdeverhalten in Sozialen Netzwerken und Medien
Projektleitung: Hogreve, Prof. Dr. Jens
Laufzeit: 2011 - , abgeschlossen
Finanzierung: Aus Lehrstuhletat (intern) - Co-Production in Service Recovery Prozessen
Projektleitung: Hogreve, Prof. Dr. Jens
Laufzeit: 2011 - , abgeschlossen
Finanzierung: Aus Lehrstuhletat (intern)
2009
- Co-Production and Willingness-to-Pay
Projektleitung: Hogreve, Prof. Dr. Jens
Laufzeit: 2009 - , abgeschlossen
Finanzierung: Aus Lehrstuhletat (intern) - Kundenintegration in Online Communities
Projektleitung: Hogreve, Prof. Dr. Jens
Laufzeit: 2009 - , abgeschlossen
Finanzierung: Aus Lehrstuhletat (intern) - Meta-Analyse Service Profit Chain
Projektleitung: Hogreve, Prof. Dr. Jens
Laufzeit: 2009 - , abgeschlossen
Finanzierung: Aus Lehrstuhletat (intern) - Paying for a Higher Workload? An Experimental Investigation of the Relationship between Customer Co-Production and Willingness-to-Pay
Projektleitung: Hogreve, Prof. Dr. Jens
Laufzeit: 2009 - , abgeschlossen
Finanzierung: Aus Lehrstuhletat (intern)
2008
- Senioren und Dienstleistungen
Projektleitung: Hogreve, Prof. Dr. Jens
Laufzeit: 2008 - , abgeschlossen
Finanzierung: Aus Lehrstuhletat (intern) - Theoretische Erweiterung und Konzeptionalisierung von Co-Production
Projektleitung: Hogreve, Prof. Dr. Jens
Laufzeit: 2008 - , abgeschlossen
Finanzierung: Aus Lehrstuhletat (intern)
2007
- Dienstleistungsgarantien und Zertifikate
Projektleitung: Hogreve, Prof. Dr. Jens
Laufzeit: 2007 - , abgeschlossen
Finanzierung: Aus Lehrstuhletat (intern) - Fehler und Fehlerkultur im Krankenhaus – Eine theoretisch-konzeptionelle Betrachtung
Projektleitung: Stauss, Prof. Dr. Bernd
Laufzeit: 2007 - 2011, abgeschlossen
Finanzierung: Aus Lehrstuhletat (intern)
2006
- Die Relevanz der Unternehmensreputation bei der Beschaffung von B2B-Dienstleistungen
Projektleitung: Stauss, Prof. Dr. Bernd
Laufzeit: 2006 - 2010, abgeschlossen
Finanzierung: Aus Lehrstuhletat (intern) - Wertschöpfung durch Business Transformation Outsourcing im Customer Care
Projektleitung: Stauss, Prof. Dr. Bernd
Laufzeit: 2006 - 2010, abgeschlossen
Finanzierung: Aus Lehrstuhletat (intern)
2005
- Standardisierung des Internationalen Beschwerdemanagements
Projektleitung: Stauss, Prof. Dr. Bernd
Laufzeit: 2005 - 2009, abgeschlossen
Finanzierung: Aus Lehrstuhletat (intern)
2004
- Beschwerdeinformationen und ihre Nutzung
Projektleitung: Stauss, Prof. Dr. Bernd
Laufzeit: 2004 - 2008, abgeschlossen
Finanzierung: Aus Lehrstuhletat (intern)
2003
- Zufriedenheitsorientierte Steuerung des Customer Care
Projektleitung: Stauss, Prof. Dr. Bernd
Laufzeit: 2003 - 2007, abgeschlossen
Finanzierung: Aus Lehrstuhletat (intern)
Hogreve, Jens ; Bilstein, Nicola ; Mandl, Leonhard:
Unveiling the Recovery Time Zone of Tolerance: When Time Matters in Service Recovery.
In: Journal of the Academy of Marketing Science. 45 (2017). - S. 866-883.
ISSN 0092-0703
10.1007/s11747-017-0544-7
(Peer-Review-Journal)
Unveiling the Recovery Time Zone of Tolerance: When Time Matters in Service Recovery.
In: Journal of the Academy of Marketing Science. 45 (2017). - S. 866-883.
ISSN 0092-0703
10.1007/s11747-017-0544-7
(Peer-Review-Journal)
Hogreve, Jens ; Iseke, Anja ; Derfuss, Klaus G. ; Eller, Tönnjes F.:
The Service–Profit Chain: a Meta-Analytic Test of a Comprehensive Theoretical Framework.
In: Journal of Marketing. 81 (2017) 3. - S. 41-61.
ISSN 0022-2429
10.1509/jm.15.0395
(Peer-Review-Journal)
The Service–Profit Chain: a Meta-Analytic Test of a Comprehensive Theoretical Framework.
In: Journal of Marketing. 81 (2017) 3. - S. 41-61.
ISSN 0022-2429
10.1509/jm.15.0395
(Peer-Review-Journal)
Gäthke, Jana ; Bilstein, Nicola:
How to Acquire New Customers : When Online Retailers Are Forced to Non-Disclose Information? The Role of Curiosity.
2017
Veranstaltung: EMAC 46th Annual Conference 2017.
(Veranstaltungsbeitrag: Kongress/Konferenz/Symposium/Tagung, Präsentation)
How to Acquire New Customers : When Online Retailers Are Forced to Non-Disclose Information? The Role of Curiosity.
2017
Veranstaltung: EMAC 46th Annual Conference 2017.
(Veranstaltungsbeitrag: Kongress/Konferenz/Symposium/Tagung, Präsentation)
Bilstein, Nicola:
The moderating effect of customers’ willingness to participate in service recovery and its impacting factors - An empirical analysis.
In: Journal of service management research : SMR. 2 (2018) 3. - S. 17-29.
ISSN 2511-8676
10.15358/2511-8676-2018-3-17
(Peer-Review-Journal)
The moderating effect of customers’ willingness to participate in service recovery and its impacting factors - An empirical analysis.
In: Journal of service management research : SMR. 2 (2018) 3. - S. 17-29.
ISSN 2511-8676
10.15358/2511-8676-2018-3-17
(Peer-Review-Journal)
Hogreve, Jens ; Bilstein, Nicola ; Mandl, Leonhard:
Service Recovery on Stage : Effects of Social Media Recovery on Virtually Present Others.
In: Journal of service research : JSR. 22 (2019) 4. - S. 421-439.
ISSN 1094-6705 ; 1552-7379
10.1177/1094670519851871
(Peer-Review-Journal)
Service Recovery on Stage : Effects of Social Media Recovery on Virtually Present Others.
In: Journal of service research : JSR. 22 (2019) 4. - S. 421-439.
ISSN 1094-6705 ; 1552-7379
10.1177/1094670519851871
(Peer-Review-Journal)
Hogreve, Jens ; Matta, Shashi M. ; Hettich, Alexander ; Reczek, Rebecca:
How Do Social Norms Influence Parents’ Food Choices for Their Children? : The Role of Social Comparison and Implicit Self-Theories.
In: Journal of retailing. 97 (2021) 2. - S. 173-190.
ISSN 0022-4359 ; 1873-3271
10.1016/j.jretai.2020.05.002
(Peer-Review-Journal)
How Do Social Norms Influence Parents’ Food Choices for Their Children? : The Role of Social Comparison and Implicit Self-Theories.
In: Journal of retailing. 97 (2021) 2. - S. 173-190.
ISSN 0022-4359 ; 1873-3271
10.1016/j.jretai.2020.05.002
(Peer-Review-Journal)
Abboud, Liliane ; As'ad, Nabila ; Bilstein, Nicola ; Costers, Annelies ; Henkens, Bieke ; Verleye, Katrien:
From third party to significant other for service encounters: a systematic review on third-party roles and their implications.
In: Journal of service management. 32 (2021) 4. - S. 533-559.
ISSN 1757-5818 ; 1757-5826 ; 1758-6704
10.1108/JOSM-04-2020-0099
(Peer-Review-Journal)
From third party to significant other for service encounters: a systematic review on third-party roles and their implications.
In: Journal of service management. 32 (2021) 4. - S. 533-559.
ISSN 1757-5818 ; 1757-5826 ; 1758-6704
10.1108/JOSM-04-2020-0099
(Peer-Review-Journal)
Hogreve, Jens ; Iseke, Anja ; Derfuss, Klaus G.:
The Service-Profit Chain : Reflections, Revisions, and Reimaginations.
In: Journal of service research : JSR. 25 (2022) 3. - S. 460-477.
ISSN 1094-6705 ; 1552-7379
10.1177/10946705211052410
(Peer-Review-Journal)
The Service-Profit Chain : Reflections, Revisions, and Reimaginations.
In: Journal of service research : JSR. 25 (2022) 3. - S. 460-477.
ISSN 1094-6705 ; 1552-7379
10.1177/10946705211052410
(Peer-Review-Journal)
Gruppierung nach
Jahr |
Publikationsform
2024
-
Hofmeister, Johannes ; Kanbach, Dominik K. ; Hogreve, Jens:
Measuring and managing service productivity : a meta-analysis.
In: Review of managerial science : RMS. 18 (2024). - S. 739-775.
ISSN 1863-6691 ; 1863-6683
10.1007/s11846-023-00620-5
(Peer-Review-Journal) -
Janotta, Frederica ; Hogreve, Jens:
Ready for take-off? : the dual role of affective and cognitive evaluations in the adoption of Urban Air Mobility services.
In: Transportation research. Part A, Policy and practice. 185 (2024): 104122. - 17 S.
ISSN 0965-8564 ; 0191-2607
10.1016/j.tra.2024.104122
(Peer-Review-Journal)
2023
-
Hogreve, Jens ; Hübner, Alexander ; Dobmeier, Mirjam:
Optimizing Service Productivity with Substitutable and Limited Resources.
In: Journal of service research : JSR. 27 (8. November 2023) 4. - S. 543-558. - 16 S.
ISSN 1094-6705 ; 1552-7379
10.1177/10946705231213118
(Peer-Review-Journal) -
Hofmeister, Johannes ; Kanbach, Dominik K. ; Hogreve, Jens:
Service productivity : a systematic review of a dispersed research area.
In: Management review quarterly. (1. März 2023). - 33 S.
ISSN 2198-1639 ; 2198-1620
10.1007/s11301-023-00333-9
(Peer-Review-Journal) -
Bischoff, Pirmin:
Customer value-in-use monitoring in business markets : an investigation into its determinants and consequences.
In: Industrial Marketing Management. 112 (2023). - S. 160-174.
ISSN 0019-8501 ; 1873-2062
10.1016/j.indmarman.2023.05.013
(Peer-Review-Journal) -
Bischoff, Pirmin ; Hogreve, Jens ; Elgeti, Laura ; Kleinaltenkamp, Michael:
How salespeople adapt communication of customer value propositions in business markets.
In: Industrial Marketing Management. 114 (2023). - S. 226-242.
ISSN 0019-8501 ; 1873-2062
10.1016/j.indmarman.2023.08.009
(Peer-Review-Journal) -
Janotta, Frederica:
Making emergent technologies more tangible : effects of presentation form on user perceptions in the context of automated mobility.
In: Journal of service management research : SMR. 7 (2023) 1. - S. 7-22.
ISSN 2511-8676
10.5771/2511-8676-2023-1-7
(Peer-Review-Journal)
2022
-
Janotta, Frederica:
Consumer responses to automated mobility offerings : challenges, antecedents, and outcomes.
Eichstätt ; Ingolstadt, 2022. - III, 163 S.
10.17904/ku.opus-788
(Dissertation, 2022, Katholische Universität Eichstätt-Ingolstadt) -
Bischoff, Pirmin:
Customer value : a holistic view of the concept and its implementation in industrial purchase and usage processes.
Eichstätt ; Ingolstadt, 2022. - 200 S.
(Dissertation, 2022, Katholische Universität Eichstätt-Ingolstadt) -
Hogreve, Jens ; Iseke, Anja ; Derfuss, Klaus G.:
The Service-Profit Chain : Reflections, Revisions, and Reimaginations.
In: Journal of service research : JSR. 25 (2022) 3. - S. 460-477.
ISSN 1094-6705 ; 1552-7379
10.1177/10946705211052410
(Peer-Review-Journal) -
Hogreve, Jens ; Beierlein, Andrea:
Value creation and cost reduction in health care : outcomes of online participation by health-care professionals.
In: Journal of service management. 34 (2022) 3. - S. 553-579.
ISSN 1757-5818 ; 1757-5826 ; 1758-6704
10.1108/JOSM-07-2021-0247
(Peer-Review-Journal)
2021
-
Barrett, Adriana M. ; Hogreve, Jens ; Brüggen, Elisabeth C.:
Coping With Governmental Restrictions : The Relationship Between Stay-at-Home Orders, Resilience, and Functional, Social, Mental, Physical, and Financial Well-Being.
In: Frontiers in Psychology. 11 (2021): 577972. - 16 S.
ISSN 1664-1078
10.3389/fpsyg.2020.577972
(Peer-Review-Journal) -
Wintersberger, Philipp ; Janotta, Frederica ; Peintner, Jakob ; Löcken, Andreas ; Riener, Andreas:
Evaluating feedback requirements for trust calibration in automated vehicles.
In: Information technology : it. 63 (2021) 2. - S. 111-122.
ISSN 1611-2776 ; 2196-7032
10.1515/itit-2020-0024
(Peer-Review-Journal) -
Abboud, Liliane ; As'ad, Nabila ; Bilstein, Nicola ; Costers, Annelies ; Henkens, Bieke ; Verleye, Katrien:
From third party to significant other for service encounters: a systematic review on third-party roles and their implications.
In: Journal of service management. 32 (2021) 4. - S. 533-559.
ISSN 1757-5818 ; 1757-5826 ; 1758-6704
10.1108/JOSM-04-2020-0099
(Peer-Review-Journal) -
Hogreve, Jens ; Matta, Shashi M. ; Hettich, Alexander ; Reczek, Rebecca:
How Do Social Norms Influence Parents’ Food Choices for Their Children? : The Role of Social Comparison and Implicit Self-Theories.
In: Journal of retailing. 97 (2021) 2. - S. 173-190.
ISSN 0022-4359 ; 1873-3271
10.1016/j.jretai.2020.05.002
(Peer-Review-Journal) -
Derfuss, Klaus G. ; Hogreve, Jens ; Iseke, Anja:
Die Service Profit-Chain als Controllingsinstrument mittelständischer Dienstleistungsunternehmen.
In: Controlling : Zeitschrift für erfolgsorientierte Unternehmenssteuerung. 33 (2021) 4. - S. 31-38.
ISSN 0935-0381
10.15358/0935-0381-2021-4-31
(Peer-Review-Journal)
2020
-
Mandl, Leonhard ; Hogreve, Jens:
Buffering Effects of Brand Community Identification in Service Failures : the Role of Customer Citizenship Behaviors.
In: Journal of business research : JBR. 107 (2020). - S. 130-137.
ISSN 0148-2963
10.1016/j.jbusres.2018.09.008
(Peer-Review-Journal) -
Hogreve, Jens ; Fleischer, Hannes:
The Business-to-Business Customer Experience : an Aggregated Company Experience Based on Multiple Department and Employee Journeys.
In: Roth, Stefan ; Horbel, Chris ; Popp, Bastian (Hrsg.): Perspektiven des Dienstleistungsmanagements. - Wiesbaden : Springer, 2020. - S. 499-517
ISBN 978-3-658-28671-2
10.1007/978-3-658-28672-9_25 -
Fleischer, Hannes:
Customer experience in B2C and B2B interactions : a holistic and multidimensional perception.
2020
urn:nbn:de:bvb:824-opus4-6138
(Dissertation, 2020, Katholische Universität Eichstätt-Ingolstadt) -
Hettich, Alexander:
Extending the research on service management : essays on choice, automation and quality measurement in the service environment.
2020
urn:nbn:de:bvb:824-opus4-6594
(Dissertation, 2020, Katholische Universität Eichstätt-Ingolstadt) -
Wünderlich, Nancy ; Hogreve, Jens ; Chowdhury, Ilma Nur ; Fleischer, Hannes ; Mousavi, Sahar ; Rötzmeier-Keuper, Julia ; Sousa, Rui:
Overcoming vulnerability : channel design strategies to alleviate vulnerability perceptions in customer journeys.
In: Journal of business research : JBR. 116 (2020). - S. 377-386.
ISSN 0148-2963
10.1016/j.jbusres.2019.07.027
(Peer-Review-Journal) -
Fleischer, Hannes:
Stereotypes in Services – A Research Synthesis to Move from Scattered Insights to Generalizable Knowledge.
In: Journal of service management research : SMR. 4 (2020) 4. - S. 216-236.
ISSN 2511-8676
10.15358/2511-8676-2020-4-216
(Peer-Review-Journal)
2019
-
Hogreve, Jens ; Matta, Shashi M. ; Hettich, Alexander ; Reczek, Rebecca:
Parental Choice of Healthy Food for Children : The Role of Social Comparison, Implicit Self-Theories and Social Norms.
2019
Veranstaltung: AMA (American Marketing Association) Winter Educators’ Conference, February 2019, Austin, Texas.
(Veranstaltungsbeitrag: Kongress/Konferenz/Symposium/Tagung, Vortrag) -
Hogreve, Jens ; Hettich, Alexander ; Reczek, Rebecca ; Matta, Shashi M.:
Parental Choice of Healthy Food for Children : The Role of Social Comparison, Implicit Self-Theories and Social Norms.
2019
Veranstaltung: Beyond Borders and Boundaries: Bridging Theory and Practice in Creating Social Good, Ashoka U Pre-conference, 20.02.2019, San Diego.
(Veranstaltungsbeitrag: Kongress/Konferenz/Symposium/Tagung, Vortrag) -
Wünderlich, Nancy ; Hogreve, Jens:
Configuring Customer Touchpoints : a Fuzzy-Set Analysis of Service Encounter Satisfaction.
In: Journal of service management research : SMR. 3 (2019) 1. - S. 3-11.
ISSN 2511-8676
10.15358/2511-8676-2019-1-3
(Peer-Review-Journal) -
Beierlein, Andrea:
Digitalization of customer services in health care.
2019
urn:nbn:de:bvb:824-opus4-5327
(Dissertation, 2019, Katholische Universität Eichstätt-Ingolstadt) -
Benoit (née Moeller), Sabine ; Hogreve, Jens ; Sichtmann, Christina ; Bilstein, Nicola:
Professionalism Kills the Trading Star : Explaining Member Participation in Trading Communities.
In: Journal of service management research : SMR. 3 (2019) 2. - S. 54-65.
ISSN 2511-8676
10.15358/2511-8676-2019-2-54
(Peer-Review-Journal) -
Hogreve, Jens ; Bilstein, Nicola ; Mandl, Leonhard:
Service Recovery on Stage : Effects of Social Media Recovery on Virtually Present Others.
In: Journal of service research : JSR. 22 (2019) 4. - S. 421-439.
ISSN 1094-6705 ; 1552-7379
10.1177/1094670519851871
(Peer-Review-Journal)
2018
-
Hogreve, Jens ; Albrecht, Kathrin ; Matta, Shashi M.:
Cause and Effect : a Systematic Review of Four Decades of ExperimentalResearch in Services.
2018
Veranstaltung: BI-JAMS Thought Leadership Conference on Generalizations in Marketing: Systematic Reviews and Meta Analyses, Oslo Norway, June 2018, 03.-05.06.2018, Oslo.
(Veranstaltungsbeitrag: Kongress/Konferenz/Symposium/Tagung, Vortrag) -
Hörner, Kathrin:
Causality in Social Media recovery.
Eichstätt ; Ingolstadt, 2018
urn:nbn:de:bvb:824-opus4-4818
(Dissertation, 2018, Katholische Universität Eichstätt-Ingolstadt) -
Bilstein, Nicola:
The moderating effect of customers’ willingness to participate in service recovery and its impacting factors - An empirical analysis.
In: Journal of service management research : SMR. 2 (2018) 3. - S. 17-29.
ISSN 2511-8676
10.15358/2511-8676-2018-3-17
(Peer-Review-Journal)
2017
-
Hogreve, Jens ; Flieischer, Hannes ; Matta, Shashi M.:
It’s a Three-Dimensional World : Consumers’ Stereotypes of Service Professions Affect Inferences about Service Employees’ Competence and Warmth.
2017
Veranstaltung: Frontiers in Service Conference, AMA, June 22-25, 2017, New York.
(Veranstaltungsbeitrag: Kongress/Konferenz/Symposium/Tagung, Vortrag) -
Gäthke, Jana ; Bilstein, Nicola:
How to Acquire New Customers : When Online Retailers Are Forced to Non-Disclose Information? The Role of Curiosity.
2017
Veranstaltung: EMAC 46th Annual Conference 2017.
(Veranstaltungsbeitrag: Kongress/Konferenz/Symposium/Tagung, Präsentation) -
Mandl, Leonhard:
Customer conflict styles in service recovery : an empirical analysis.
In: Büttgen, Marion (Hrsg.): Beiträge zur Dienstleistungsforschung 2016. - Wiesbaden : Springer Gabler, 2017. - S. 97-113. - (Fokus Dienstleistungsmarketing)
ISBN 978-3-658-16463-8 ; 978-3-658-16464-5 -
Beierlein, Andrea:
Customer engagement in online communities : a literature review.
In: Büttgen, Marion (Hrsg.): Beiträge zur Dienstleistungsforschung 2016. - Wiesbaden : Springer Gabler, 2017. - S. 41-70. - (Fokus Dienstleistungsmarketing)
ISBN 978-3-658-16463-8 ; 978-3-658-16464-5
10.1007/978-3-658-16464-5_3 -
Hogreve, Jens ; Beierlein, Andrea:
Digitalisierung des Kundenservices in der Healthcare Industrie : Motivationen und Auswirkungen der Kunden- und Mitarbeiterbeteiligung in B2B-P3-Online-Communities.
In: Bruhn, Manfred ; Hadwich, Karsten (Hrsg.): Dienstleistungen 4.0. Band 1. Konzepte, Methoden, Instrumente. - Wiesbaden : Springer Gabler, 2017. - S. 511-539. - (Forum Dienstleistungsmanagement)
ISBN 978-3-658-17549-8 ; 978-3-658-17550-4
10.1007/978-3-658-17550-4_23 -
Jerger, Christina:
Emotions in service recovery encounters.
Eichstätt ; Ingolstadt, 2017
urn:nbn:de:bvb:824-opus4-3789
(Dissertation, 2017, Katholische Universität Eichstätt-Ingolstadt) -
Brüggen, Elisabeth C. ; Hogreve, Jens ; Holmlund, Maria ; Kabadayi, Sertan ; Löfgren, Martin:
Financial well-being : a conceptualization and research agenda.
In: Journal of business research : JBR. 79 (2017) 10. - S. 228-237.
ISSN 0148-2963
10.1016/j.jbusres.2017.03.013
(Peer-Review-Journal) -
Hettich, Alexander:
Friend or Foe? : An Exploratory Analysis of Employees’ Attitudes Towards Self-Service Technologies.
In: Büttgen, Marion (Hrsg.): Beiträge zur Dienstleistungsforschung 2016. - Wiesbaden : Springer Gabler, 2017. - S. 187-212. - (Fokus Dienstleistungsmarketing)
ISBN 978-3-658-16463-8 ; 978-3-658-16464-5 -
Mandl, Leonhard:
New perspectives on customer experience in service recovery.
Eichstätt ; Ingolstadt, 2017
urn:nbn:de:bvb:824-opus4-3991
(Dissertation, 2017, Katholische Universität Eichstätt-Ingolstadt) -
Jerger, Christina ; Wirtz, Jochen:
Service Employee Responses to Angry Customer Complaints : The Roles of Customer Status and Service Climate.
In: Journal of service research : JSR. 20 (2017) 4. - S. 362-378.
ISSN 1094-6705 ; 1552-7379
10.1177/1094670517728339
(Peer-Review-Journal) -
Hogreve, Jens ; Iseke, Anja ; Derfuss, Klaus G. ; Eller, Tönnjes F.:
The Service–Profit Chain: a Meta-Analytic Test of a Comprehensive Theoretical Framework.
In: Journal of Marketing. 81 (2017) 3. - S. 41-61.
ISSN 0022-2429
10.1509/jm.15.0395
(Peer-Review-Journal) -
Hogreve, Jens ; Bilstein, Nicola ; Mandl, Leonhard:
Unveiling the Recovery Time Zone of Tolerance: When Time Matters in Service Recovery.
In: Journal of the Academy of Marketing Science. 45 (2017). - S. 866-883.
ISSN 0092-0703
10.1007/s11747-017-0544-7
(Peer-Review-Journal)
2016
-
Orsingher, Chiara ; Hogreve, Jens ; Ordanini, Andrea:
Building on the Past : Advancing Theory in Services through Meta-Analysis.
In: Journal of service management. 27 (2016) 1. - S. 37-42.
ISSN 1757-5818
(Peer-Review-Journal) -
Plein, Katrin:
Dysfunktonales Beschwerdeverhalten.
Wiesbaden : Springer, 2016. - 681 S. - (Fokus Dienstleistungsmarketing)
ISBN 978-3-658-11329-2
(Dissertation, 2014, Katholische Universität Eichstätt-Ingolstadt) -
Benoit (née Moeller), Sabine ; Bilstein, Nicola ; Hogreve, Jens ; Sichtmann, Christina:
Explaining Social Exchanges in Information-Based Online Communities (IBOCs).
In: Journal of service management. (2016).
ISSN 1757-5818
(Peer-Review-Journal) -
Bilstein, Nicola:
The Meaning of Situational Factors for Customer Participation in Service Recovery – A Qualitative Analysis.
In: Conference Proceedings SERVSIG Conference 2016. - Maastricht, 2016
ISBN 978-90-825680-0-4
(Begutachteter Beitrag / peer-reviewed paper) -
Benoit (née Moeller), Sabine ; Hogreve, Jens ; Sichtmann, Christina ; Bilstein, Nicola:
Member Participation in Commerce-Based Online Communities.
In: Proceedings of 2016 AMA Winter Marketing Educators’ Conference February 26-28, 2016, Las Vegas, Nevada, USA. - s.I., 2016
(Begutachteter Beitrag / peer-reviewed paper) -
Bilstein, Nicola ; Fylek, Lisa:
The Mismatch between Customer Expectations and Service Provider Practices in Co-produced Service Recovery Processes.
In: Proceedings of the 25th Annual Frontiers in Service Conference, June 23-26, 2016, Bergen, Norway. - Bergen, 2016
(Begutachteter Beitrag / peer-reviewed paper) -
Hogreve, Jens ; Mandl, Leonhard ; Bilstein, Nicola:
New versus Steady Customers - Relationship Length as Moderator of the Relation Between Response Time and Customers’ Compensation Expectations.
In: Proceedings of 2016 AMA Winter Marketing Educators’ Conference, February 26-28, 2016, Las Vegas, Nevada, USA. - s.I., 2016
(Begutachteter Beitrag / peer-reviewed paper) -
Hogreve, Jens ; Albrecht, Kathrin ; Dobmeier, Mirjam ; Schönfelder, Jörg:
Potenziale industrieller Dienstleistungen durch Digitalisierung erfolgreich umsetzen.
In: Bruhn, Manfred ; Hadwich, Karsten (Hrsg.) : Forum Dienstleistungsmanagement 2016 – Servicetransformation : Entwicklung vom Produktanbieter zum Dienstleistungsunternehmen. - Wiesbaden : Springer, 2016
(Begutachteter Beitrag / peer-reviewed paper) -
Hogreve, Jens ; Mandl, Leonhard ; Bilstein, Nicola:
The Role of Time in Service Recovery – How the Time to Recover a Service Failure and Relationship Strength Affect Customers’ Compensation Expectations.
In: Conference Proceedings SERVSIG Conference 2016. - Maastricht, 2016
ISBN 978-90-825680-0-4
(Begutachteter Beitrag / peer-reviewed paper) -
Dobmeier, Mirjam:
Successfully managing the Service Transition [kumulative Dissertation].
2016
(Dissertation, 2016, Katholische Universität Eichstätt-Ingolstadt) -
Bilstein, Nicola ; Matta, Shashi M. ; Hogreve, Jens:
Thank You For Your Helping Hand! : Ways to Avoid Negative Consequences of Customer Participation in Recovery of Technology Product Failure.
In: Advances in customer research. 44 (2016). - S. 65-69.
ISSN 0098-9258 -
Gäthke, Jana ; Bilstein, Nicola ; Weißberger, Julia:
Too exclusive?! The negative effects of exclusivity as a service strategy.
In: Proceedings of the 25th Annual Frontiers in Service Conference, June 23-26, 2016, Bergen, Norway. - Bergen, 2016
(Begutachteter Beitrag / peer-reviewed paper) -
Gäthke, Jana ; Bilstein, Nicola ; Weißberger, Julia:
Too exclusive?! The negative effects of exclusivity as a service strategy.
2016
Veranstaltung: 25th Annual Frontiers in Services Conference 2016, Bergen, Norway.
(Veranstaltungsbeitrag: Kongress/Konferenz/Symposium/Tagung, Präsentation) -
Albrecht, Kathrin:
Understanding the Effects of the Presence of Others in the Service Environment : A Literature Review.
In: Journal of business market management : JBM. 9 (2016) 1. - S. 541-563.
ISSN 1864-0761
2015
-
Hogreve, Jens ; Bilstein, Nicola ; Mandl, Leonhard:
Because I'm worth it : how customer status and timeliness affect compensation expectations in service recovery.
2015
Veranstaltung: 24th Annual Frontiers in Service Conference, 09.-12.07.2015, San José, USA.
(Veranstaltungsbeitrag: Kongress/Konferenz/Symposium/Tagung, Paper) -
Velleuer, Mirjam ; Hogreve, Jens ; Hübner, Alexander:
Proposing a Decision Theory Approach on Optimizing Service Productivity in Manufacturing Firms.
2015
Veranstaltung: 24th Annual Frontiers in Service Conference, 09.-12.07.2015, San José, USA.
(Veranstaltungsbeitrag: Kongress/Konferenz/Symposium/Tagung, Vortrag) -
Hogreve, Jens ; Albrecht, Kathrin ; Bilstein, Nicola:
Service Recovery on Stage - The Effects of Social Media Recovery on Virtually Present Others.
2015
Veranstaltung: 24th Annual Frontiers in Service Conference, 09.-12.07.2015, San José, USA.
(Veranstaltungsbeitrag: Kongress/Konferenz/Symposium/Tagung, Präsentation) -
Bilstein, Nicola ; Hogreve, Jens ; Bartilla, Katrin:
Auswirkungen der Co-Produktion auf die Kunden-Mitarbeitenden-Beziehung.
In: Bruhn, Manfred ; Hadwich, Karsten (Hrsg.): Interaktive Wertschöpfung durch Dienstleistungen ; Forum Dienstleistungsmanagement. - Wiesbaden : Springer, 2015. - S. 287-308
ISBN 978-3-658-08517-9 ; 3-658-08517-7 -
Jerger, Christina:
Customer Service Recovery : The Challenge of Misbehavior in Service Encounters.
In: Meyer, Anton (Hrsg.): Aktuelle Aspekte in der Dienstleistungsforschung. - Wiesbaden : Springer Gabler, 2015. - S. 119-143. - (Fokus Dienstleistungsmarketing)
ISBN 978-365-80808-9-1 ; 978-365-80809-0-7 -
Velleuer, Mirjam ; Hogreve, Jens ; Hübner, Alexander:
A Different Perspective on Service Productivity in Manufacturing Firms.
In: Brown, Tom ; Swaminathan, Vanitha (Hrsg.) : Marketing in a global, digital and connected world : 2015 AMA Winter Educators' Conference, San Antonio, Texas, February 13 - 15 2015. - Chicago : Curran Associates, Inc., 2015. - H-24 . - (AMA Educators Proceedings ; 26)
ISBN 978-1-5108-0450-0 -
Eller, Tönnjes F.:
Hält die Service-Profit Chain was sie verspricht? : eine metaanalytische Betrachtung.
Eichstätt ; Ingolstadt, 2015. - 200, LXIV S.
(Dissertation, 2015, Katholische Universität Eichstätt-Ingolstadt) -
Hogreve, Jens ; Velleuer, Mirjam:
Industrial Service Networks erfolgreich steuern.
In: Schmalenbachs Zeitschrift für betriebswirtschaftliche Forschung : zfbf. 69 (2015) 15. - S. 35-59.
ISSN 0341-2687 ; 0036-6196
(Peer-Review-Journal) -
Aksoy, Lerzan ; Hogreve, Jens ; Ordanini, Andrea ; Orsingher, Chiara:
Relative Measures in Service Research.
In: Journal of services marketing. 29 (2015) 6/7. - S. 448-452.
ISSN 0887-6045
(Peer-Review-Journal) -
Bilstein, Nicola ; Matta, Shashi M. ; Hogreve, Jens:
Unintended Effects of Customer Participation in Recovery : Can Choice Availability be a Remedy?
In: Brown, Tom ; Swaminathan, Vanitha (Hrsg.) : Marketing in a global, digital and connected world : 2015 AMA Winter Educators' Conference, San Antonio, Texas, February 13 - 15 2015. - Chicago : Curran Associates, Inc., 2015. - (AMA Educators Proceedings ; 26)
ISBN 978-1-5108-0450-0
(Begutachteter Beitrag / peer-reviewed paper)
2014
-
Hogreve, Jens ; Hübner, Alexander ; Velleuer, Mirjam:
Understanding and Managing Service Productivity in Manufacturing Firms - A Decision Theory Approach.
2014
Veranstaltung: 4. Rostocker Dienstleistungstagung, 18.-19. September, Rostock.
(Veranstaltungsbeitrag: Kongress/Konferenz/Symposium/Tagung, Vortrag) -
Matta, Shashi M. ; Hogreve, Jens:
Consumers’ Perceptions of Rating Usefulness for Value and Luxury Services: The Relative Importance of Critics’ and Users’ Ratings.
2014
Veranstaltung: 23rd Annual Frontiers in Services Conference, 26.06. - 29.06.2014, Miami, FL, USA.
(Veranstaltungsbeitrag: Kongress/Konferenz/Symposium/Tagung, Paper) -
Hettich, Alexander ; Hogreve, Jens:
Helping Hand or Job Rival? : Unveiling the Paradox of Employees attitude and Behavior towards the Use Self Service Technology in Service Encounters.
2014
Veranstaltung: 23rd Annual Frontiers in Services Conference, 26.06. - 29.06.2014, Miami, FL, USA.
(Veranstaltungsbeitrag: Kongress/Konferenz/Symposium/Tagung, Paper) -
Hogreve, Jens ; Albrecht, Kathrin ; Velleuer, Mirjam:
Understanding the Complex Structures of Service Productivity in B2B-Settings : A Linguistic Network Analysis.
2014
Veranstaltung: 23rd Annual Frontiers in Service Conference, 26.-29. Juni, Miami, Florida, USA.
(Veranstaltungsbeitrag: Kongress/Konferenz/Symposium/Tagung, Vortrag) -
Wonner, Richard ; Hogreve, Jens:
Analyzing Industrial Services from a Customer Perspective.
In: Bigné, Enrique (Hrsg.): Paradigm shifts & interactions : conference proceedings ; EMAC 2014, European Marketing Academy, 43rd annual conference, Valencia, June 3-6. - Valencia, 2014
ISBN 9788437094533 -
Meyer, Jeff ; Gremler, Dwayne D. ; Hogreve, Jens:
Do Service Guarantees Guarantee Greater Market Value?
In: Journal of service research : JSR. 17 (2014) 2. - S. 150-163.
ISSN 1094-6705 ; 1552-7379
(Peer-Review-Journal) -
Hogreve, Jens ; Wonner, Richard:
Implizites Wissen als Determinante des Kaufverhaltens produktbegleitender Dienstleistungen auf Industriegütermärkten – Eine explorative Analyse.
In: Die Unternehmung : Swiss journal of business research and practice. 68 (2014) 4. - S. 268-281.
ISSN 0042-059x
(Peer-Review-Journal) -
Hogreve, Jens ; Eller, Tönnjes F. ; Fehske, Julia ; Grossecker, Tobias:
Leave me alone!? Finding parameters to determine ideal customer contact frequencies.
In: Proceedings of the 23rd Annual Frontiers in Service Conference, June 26-29. - Miami, Florida, 2014
(Begutachteter Beitrag / peer-reviewed paper) -
Weiß, Peter ; Crezelius, Susanne ; Große, Christina ; Hogreve, Jens ; Albrecht, Kathrin ; Zolnowski, Andreas:
Methoden und Instrumente zur Messung und Verbesserung der Produktivität industrieller Dienstleistungen in KMU.
In: Möller, Klaus ; Schultze, Wolfgang (Hrsg.): Produktivität von Dienstleistungen. - Wiesbaden : Springer, 2014. - S. 1-51
ISBN 978-3-658-04086-4 -
Bilstein, Nicola ; Hogreve, Jens ; Sichtmann, Christina ; Fahr, René:
Paying for a Higher Workload? : The Relation between Customer’s Co-Production and Willingness to Pay.
In: Customer & service systems. 1 (2014) 1. - S. 49-53.
ISSN 2198-8005
(Peer-Review-Journal) -
Döscher, Kristian:
Recovery Management in Business-to-Business Markets : Conceptual Dimensions, Relational Consequences and Financial Contributions.
Wiesbaden : Springer, 2014. - XVIII, 290 S.
ISBN 978-3-658-05636-0 ; 978-3-658-05637-7
(Dissertation, 2013, Katholische Universität Eichstätt-Ingolstadt) -
Eggert, Andreas ; Hogreve, Jens ; Ulaga, Wolfgang ; Münkhoff, Eva:
Revenue and Profit Implications of Industrial Service Strategies.
In: Journal of service research : JSR. 17 (2014) 1. - S. 23-39.
ISSN 1094-6705 ; 1552-7379
(Peer-Review-Journal) -
Jerger, Christina ; Hogreve, Jens:
What Goes around Comes around : The Impact of Employee Empathy on Service Recovery Performances.
In: Bigné, Enrique (Hrsg.): Paradigm shifts & interactions : conference proceedings ; EMAC 2014, European Marketing Academy, 43rd annual conference, Valencia, June 3-6. - Valencia, 2014
ISBN 9788437094533
2013
-
Mayer, J. ; Gremler, Dwayne D. ; Hogreve, Jens:
Are All Service Guarantees Equal? : The Effect of Service Guarantees on Market Value.
In: Proceedings of 2013 AMA Winter Marketing Educators' Conference, February 15-17. - Las Vegas, Nevada, 2013 -
Bilstein, Nicola ; Matta, Shashi M. ; Hogreve, Jens:
Can I Get a Helping Hand? Maybe Not: Understanding Co-Production in Service Recovery Processes.
In: Proceedings of the 42nd European Marketing Academy (EMAC) Conference. - Istanbul, Turkey, 2013
(Begutachteter Beitrag / peer-reviewed paper) -
Wünderlich, Nancy ; Hogreve, Jens:
Configuring Satisfying Complex Service Encounters : A Fuzzy-Set Qualitative Comparative Analysis of Airline Satisfaction Configurations.
In: Proceedings of 2013 AMA Winter Marketing Educators' Conference, February 15-17. - Las Vegas, Nevada, 2013 -
Hogreve, Jens ; Bilstein, Nicola:
Do Seniors Accept Technology-Based Service Innovations? A Qualitative Approach.
In: Kandampully, Jay (Hrsg.): Service Management in Health and Wellness Services. - Dubuque, 2013. - S. 275-288
ISBN 978-1-4652-0823-1 -
Eller, Tönnjes F. ; Hogreve, Jens ; Iseke, Anja ; Derfuss, Klaus G.:
Does the Service Profit Chain Hold True? : A Meta-Analytical Approach.
In: Proceedings of the 42nd European Marketing Academy (EMAC) Conference, June 04-07. - Istanbul, Türkei, 2013
(Begutachteter Beitrag / peer-reviewed paper) -
Hogreve, Jens ; Eller, Tönnjes F. ; Iseke, Anja ; Derfuss, Klaus G.:
Does the Service Profit Chain Hold True? : A Meta-Analytical Approach.
In: Proceedings of 2013 AMA Winter Marketing Educators' Conference, February 15-17. - Las Vegas, Nevada, 2013
(Begutachteter Beitrag / peer-reviewed paper) -
Hogreve, Jens:
Mit industriellen Dienstleistungen zum Erfolg – ein Überblick.
In: Roth, Stefan (Hrsg.): Aktuelle Beiträge zur Dienstleistungsforschung. - Wiesbaden : Springer, 2013. - S. 85-100. - (Fokus Dienstleistungsmarketing)
ISBN 978-3-658-00252-7 ; 978-3-658-00253-4 -
Spiecker, Daniel:
Preisorientierte Kundenabwanderung bei Commodity-Dienstleistungen.
Hamburg : Kovač, 2013. - 270 S. - (Schriftenreihe Innovatives Dienstleistungsmanagement ; 36)
ISBN 978-3-8300-7155-6
(Dissertation, 2013, Katholische Universität Eichstätt-Ingolstadt) -
Zimmermann, Jens:
Status und Kundenbindung.
2013
(Dissertation, 2013, Katholische Universität Eichstätt-Ingolstadt) -
Hogreve, Jens ; Eller, Tönnjes F. ; Firmhofer, Nicola:
When The Whole World is Listening – an Exploratory Investigation of Individual Complaints on Social Media Platforms.
In: Bruhn, Manfred ; Hadwich, Karsten (Hrsg.): Dienstleistungsmanagement und Social Media : Potenziale, Strategien und Instrumente. - Wiesbaden : Springer, 2013. - S. 519-543. - (Forum Dienstleistungsmanagement)
ISBN 978-3-658-01247-2 ; 978-3-658-01248-9
(Begutachteter Beitrag / peer-reviewed paper) -
Bilstein, Nicola ; Hogreve, Jens:
Zur Akzeptanz technischer Leistungen durch Senioren – eine empirische Analyse.
In: Schmitz, Gertrud (Hrsg.): Theorie und Praxis des Dienstleistungsmarketing : aktuelle Konzepte und Entwicklungen. - Wiesbaden : Springer, 2013. - S. 75-95. - (Fokus Dienstleistungsmarketing)
ISBN 978-3-8349-3155-9 ; 978-3-8349-6869-2
2012
-
Hogreve, Jens ; Jerger, Christina:
Analyzing Customers’ Gut Feelings when Recovering Multiple Deviations.
In: Mickelsson, Jacob ; Helkkula, Anu (Hrsg.): Innovative Service Perspectives: Proceedings from the AMA SERVSIG International Service Research Conference, Helsinki, Finland, June 7-9 2012. - Helsinki : Hanken School of Economics, 2012
ISBN 978-952-232-170-1 -
Bilstein, Nicola ; Matta, Shashi M. ; Hogreve, Jens:
Can I Get a Helping Hand? Maybe Not: Understanding Co-Production in Service Recovery Processes.
In: Proceedings of the 21st Annual Frontiers in Service Conference, June 14 - 17, 2012. - College Park, MD, USA, 2012 -
Stauss, Bernd ; Seidel, Wolfgang:
Complaint Management in Retailing.
In: Kandampully, Jay (Hrsg.): Service Management : the New Paradigm in Retailing. - New York ; Dordrecht ; Heidelberg ; London : Springer, 2012. - S. 207-230
ISBN 978-1-4614-1553-4 ; 978-1-4614-1554-1 -
Hogreve, Jens ; Wünderlich, Nancy:
Configuring Service Satisfaction: A Fuzzy-Set Comparative Analysis.
In: Mickelsson, Jacob ; Helkkula, Anu (Hrsg.): Innovative Service Perspectives: Proceedings from the AMA SERVSIG International Service Research Conference, Helsinki, Finland, June 7-9 2012. - Helsinki : Hanken School of Economics, 2012
ISBN 978-952-232-170-1 -
Hogreve, Jens ; Eller, Tönnjes F. ; Iseke, Anja ; Derfuss, Klaus G.:
Does the Service Profit Chain Hold True? : A Meta-Analytical Approach.
In: Proceedings of the 21st Annual Frontiers in Service Conference, June 14 - 17, 2012. - College Park, MD, 2012
(Begutachteter Beitrag / peer-reviewed paper) -
Löber, Nils:
Fehler und Fehlerkultur im Krankenhaus : eine theoretisch-konzeptionelle Betrachtung.
Wiesbaden : Gabler, 2012. - 406 S.
ISBN 978-3-8349-3114-6 ; 978-3-8349-7106-7
(Dissertation, 2011, Katholische Universität Eichstätt-Ingolstadt) -
Stauss, Bernd:
Kundenbeziehungen als Aufgabe des Kirchenmanagements? Zehn Thesen und immer die gleiche Frage: Interessiert sich die Kirche nicht für die Beziehungen zu ihren Mitgliedern?
In: Halfar, Bernd (Hrsg.): Erfolgspotenziale der Kirche: ein Blick aus dem Management. - Baden-Baden : Nomos, 2012. - S. 195-227
ISBN 978-3-8329-6451-1 -
Bilstein, Nicola ; Fahr, René ; Hogreve, Jens ; Sichtmann, Christina:
Paying for a Higher Workload? An Experimental Investigation of the Relationship Between Customer’s Co-Production and Willingness-to-Pay.
In: Proceedings of the 41st European Marketing Academy (EMAC) Conference, Lisbon, Portugal, May 22 - 25, 2012. - Lissabon, 2012 -
Bilstein, Nicola:
Rethinking co-production in service : conceptual and empirical investigations of the antecedents and outcomes of mandatory and optional co-production [cumulative dissertation].
s.l., 2012
(Dissertation, 2012, Katholische Universität Eichstätt-Ingolstadt) -
Bilstein, Nicola ; Matta, Shashi M. ; Hogreve, Jens:
Understanding Co-Production in Service Recovery Processes.
In: Mickelsson, Jacob ; Helkkula, Anu (Hrsg.): Innovative Service Perspectives: Proceedings from the AMA SERVSIG International Service Research Conference, Helsinki, Finland, June 7-9 2012. - Helsinki : Hanken School of Economics, 2012
ISBN 978-952-232-170-1 -
Hogreve, Jens ; Bilstein, Nicola:
Was wollen Senioren? : Analyse von Bedürfnissen und Akzeptanzfaktoren.
In: Zangemeister, Christof (Hrsg.): Mit intelligenter Technik zu neuen Dienstleistungen für Senioren (MIDIS) : Leitfaden und Instrumente zur kooperativen Entwicklung von mikrosystemtechnisch basierten Dienstleistungen. - Winnemark : BoD - Books on Demand, 2012. - S. 37-74
ISBN 978-3-8482-0616-2 -
Stauss, Bernd:
Wenn Thomas Mann Ihr Kunde wäre : Lektionen für Servicemanager.
Wiesbaden : Gabler, 2012. - 215 S.
ISBN 978-3-8349-4030-8 ; 978-3-8349-4031-5
2011
-
Suwelack, Thomas ; Hogreve, Jens ; Hoyer, Wayne D.:
Understanding Money-Back Guarantees: Cognitive, Affective, and Behavioral Outcomes.
In: Journal of retailing. 87 (Dezember 2011) 4. - S. 462-478.
ISSN 0022-4359 ; 1873-3271
(Peer-Review-Journal) -
Kunz, Werner H. ; Hogreve, Jens:
Toward a Deeper Understanding of Service Marketing : The Past, The Present and The Future.
In: International journal of research in marketing : IJRM. 28 (September 2011) 3. - S. 231-247.
ISSN 0167-8116
(Peer-Review-Journal) -
Eggert, Andreas ; Hogreve, Jens ; Ulaga, Wolfgang ; Münkhoff, Eva:
Industrial services, product innovations, and firm profitability : a multiple-group latent growth curve analysis.
In: Industrial Marketing Management. 40 (Juli 2011) 5. - S. 661-670.
ISSN 0019-8501 ; 1873-2062
(Peer-Review-Journal) -
Hogreve, Jens ; Bilstein, Nicola ; Langnickel, Diane:
Alter schützt vor Technik nicht? Zur Akzeptanz technologischer Dienstleistungsinnovationen von Senioren.
In: Bieber, Daniel ; Schwarz, Kathleen (Hrsg.): Mit AAL-Dienstleistungen altern : Nutzerbedarfsanalysen im Kontext des Ambient Assisted Living. - Saarbrücken : iso-Verlag, 2011. - S. 32-50. - (Beiträge aus dem BMBF-Förderschwerpunkt : Technologie und Dienstleistungen im demografischen Wandel)
ISBN 978-3-935084-30-7 -
Eggert, Andreas ; Hogreve, Jens ; Ulaga, Wolfgang ; Muenkhoff, Eva:
Assessing the Long-term Effect of Industrial Services on Firm Profitability: The Moderating Impact of Product Innovations.
In: 2011 AMA Winter Marketing Educators' Conference : Marketing theory and applications ; Proceedings. - Chicago, Ill. : American Marketing Association, 2011
ISBN 0-87757-344-1 -
Bilstein, Nicola:
Co-Production in the Service Production and Delivery Process – Conceptualization and Future Research Fields.
In: Fließ, Sabine (Hrsg.): Beiträge zur Dienstleistungsmarketing-Forschung : aktuelle Forschungsfragen und Forschungsergebnisse. - Wiesbaden : Gabler, 2011. - S. 97-119
ISBN 978-3-8349-2748-4 -
Stauss, Bernd:
Feedbackmanagement.
In: Hippner, Hajo ; Hubrich, Beate ; Wilde, Klaus D. (Hrsg.): Grundlagen des CRM : Strategie, Geschäftsprozesse und IT-Unterstützung. 3. vollst. überarb. und erw. Aufl. - Wiesbaden : Gabler, 2011. - S. 441-473
ISBN 978-3-8349-2550-3 ; 978-3-8349-6618-6 -
Stauss, Bernd:
Der Kundenbeziehungs-Lebenszyklus.
In: Hippner, Hajo ; Hubrich, Beate ; Wilde, Klaus D. (Hrsg.): Grundlagen des CRM : Strategie, Geschäftsprozesse und IT-Unterstützung. 3. vollst. überarb. und erw. Aufl. - Wiesbaden : Gabler, 2011. - S. 319-341
ISBN 978-3-8349-2550-3 ; 978-3-8349-6618-6 -
Sichtmann, Christina ; Möller, Sabine ; Hogreve, Jens ; Bilstein, Nicola:
Kundenintegration 2.0 - Welche Faktoren beeinflussen die Kundenintegration in transaktionsbasierten Online Communities?
In: Zeitschrift für Betriebswirtschaft. 81 (2011) 5. - S. 21-45.
ISSN 0044-2372
(Peer-Review-Journal) -
Bilstein, Nicola ; Fahr, René ; Hogreve, Jens ; Sichtmann, Christina:
Paying for a Higher Workload? An Experimental Investigation of the Relationship between Customer Co-Production and Willingness-to-Pay.
In: Proceedings of the 20th Annual Frontiers in Service Conference, June 30 - July 3, 2011. - Columbus, OH, USA, 2011 -
Spiecker, Daniel ; Stauss, Bernd:
Preisunzufriedenheit als Determinante der Kundenabwanderung bei Commodity-Dienstleistungen.
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Bayer, Christopher:
Die Relevanz der Unternehmensreputation bei der Beschaffung von B2B-Dienstleistungen.
Hamburg : Kovač, 2011. - 215 S. - (Schriftenreihe Innovatives Dienstleistungsmanagement ; 29)
ISBN 978-3-8300-5538-9
(Dissertation, 2010, Katholische Universität Eichstätt-Ingolstadt) -
Hogreve, Jens ; Eller, Tönnjes F. ; Gremler, Dwayne D.:
Too Ashamed to Complain? How Impersonal Complaint Channels Increase Likelihood of Customer Voice.
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Hogreve, Jens ; Bilstein, Nicola ; Möller, Sabine ; Sichtmann, Christina:
Turning Lurkers into Value Creators – An Investigation of Transaction-Based Online Communities.
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ISBN 978-3-8300-5639-3
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In: Georgi, Dominik ; Hadwich, K. (Hrsg.): Management von Kundenbeziehungen : Perspektiven - Analysen - Strategien - Instrumente ; Manfred Bruhn zum 60. Geburtstag. - Wiesbaden : Gabler, 2010. - S. 27-51
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In: Bruhn, Manfred ; Stauss, Bernd (Hrsg.): Serviceorientierung im Unternehmen : Forum Dienstleistungsmanagement. - Wiesbaden : Gabler, 2010. - S. 3-32
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Serviceorientierung im Unternehmen : Forum Dienstleistungsmanagement.
Hrsg.: Bruhn, Manfred ; Stauss, Bernd
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ISBN 978 3 8349 1773 7 -
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Standardisierung des internationalen Beschwerdemanagements.
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(Dissertation, 2009, Katholische Universität Eichstätt-Ingolstadt) -
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Laugwitz, Nicola ; Hogreve, Jens ; Sichtmann, Christina ; Möller, Sabine:
What drives Co-Production Performance? An Empirical Investigation of Online-Communities.
In: Proceedings of the American Marketing Association (AMA) SERVSIG International Service Research Conference, Porto, Portugal, June 17-19, 2010. - Porto, 2010
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Beschwerdeinformationen und ihre Nutzung.
Wiesbaden : Gabler, 2009. - XXVII, 442 S. - (Gabler Edition Wissenschaft : Focus Dienstleistungsmarketing)
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Stauss, Bernd:
Beschwerdemanagement als Instrument der Kundenbindung.
In: Hinterhuber, Hans H. ; Matzler, Kurt (Hrsg.): Kundenorientierte Unternehmensführung : Kundenorientierung, Kundenzufriedenheit, Kundenbindung. 6. überarb. Auflage. - Wiesbaden : Gabler, 2009. - S. 345-365
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Stauss, Bernd ; Seidel, Wolfgang:
Customer Care - Wertschöpfung durch Inbound Marketing.
In: Marketing Review St. Gallen : die neue Thexis-Marketingfachzeitschrift für Theorie und Praxis. 26 (2009) 6. - S. 18-23.
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In: Bruhn, Manfred ; Stauss, Bernd (Hrsg.): Kundenintegration. - Wiesbaden : Gabler, 2009. - S. 343-358. - (Forum Dienstleistungsmanagement)
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(Begutachteter Beitrag / peer-reviewed paper) -
Stauss, Bernd ; Nogly, Felicitas:
Interkulturelle Unterschiede im Beschwerdeverhalten als Herausforderung des internationalen Beschwerdemanagements.
In: Management der Internationalisierung : Michael Kutschker zum 65. Geburtstag / hrsg. von Stefan Schmid. - Wiesbaden : Gabler, 2009. - S. 321-341
ISBN 978-3-8349-1467-5 -
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Hrsg.: Bruhn, Manfred ; Stauss, Bernd
Wiesbaden : Gabler, 2009. - XI, 569 S.
ISBN 978-3-8349-1027-1 -
Stauss, Bernd:
Kundenintegration im Dienstleistungsmanagement : eine Einführung in die theoretischen und praktischen Problemstellungen.
In: Kundenintegration : Forum Dienstleistungsmanagement / Bruhn, Manfred; Stauss, Bernd (Hrsg.). - Wiesbaden : Gabler, 2009. - S. 3-33
ISBN 978-3-8349-1027-1 -
Stauss, Bernd:
Kundenlob : Integration durch Positives Feedback.
In: Kundenintegration : Forum Dienstleistungsmanagement / Bruhn, Manfred; Stauss, Bernd (Hrsg.). - Wiesbaden : Gabler, 2009. - S. 315-342
ISBN 978-3-8349-1027-1 -
Stauss, Bernd ; Seidel, Wolfgang:
Kundenverlust-Controlling im Customer Relationship Management.
In: Wall, Friederike ; Schröder, Regina W. (Hrsg.): Controlling zwischen Shareholder Value und Stakeholder Value : neue Anforderungen, Konzepte und Instrumente. - München : Oldenbourg, 2009. - S. 85-103
ISBN 978-3-486-58794-4 -
Stauss, Bernd:
Optimiert Weihnachten : eine Anleitung zur Besinnlichkeits-Maximierung.
Wiesbaden : Gabler, 2009. - 99 S.
ISBN 978-3-8349-1320-3 -
Stauss, Bernd ; Seidel, Wolfgang:
Preiskündiger und Qualitätskündiger: zur Segmentierung verlorener Kunden.
In: Link, Jörg ; Seidl, Franziska (Hrsg.): Kundenabwanderung : Früherkennung, Prävention, Kundenrückgewinnung ; mit erfolgreichen Praxisbeispielen aus verschiedenen Branchen. - Wiesbaden : Gabler, 2009. - S. 143-161
ISBN 978-3-8349-1661-7 -
QUIS 11: moving forward with service quality.
Hrsg.: Stauss, Bernd ; Brown, Stephen W. ; Edvardsson, Bo ; Johnston, Robert
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Referral reward programs: New customer acquisition by opportunism?
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Understanding the mechanisms behind service guarantees: Are service guarantees more than a signal of quality?
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Garnefeld, Ina ; Münkhoff, Eva ; Hogreve, Jens ; Eggert, Andreas:
Unintended Effects Of Referral Reward Programs: Exploring The Impact Of Rewards On Opportunistic Behavior.
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Stauss, Bernd ; Dornach, Frank ; Coenen, Christian:
Zufriedenheitsmanagement – Konzept und Realisierung.
In: Hinterhuber, Hans H. ; Matzler, Kurt (Hrsg.): Kundenorientierte Unternehmensführung : Kundenorientierung, Kundenzufriedenheit, Kundenbindung. 6., überarb. Auflage. - Wiesbaden : Gabler, 2009
ISBN 978-3-8349-1026-4 ; 978-3-8349-8051-9
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Business process outsourcing (BPO) : value creation through external service providers.
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(Peer-Review-Journal) -
Stauss, Bernd ; Jedraßczyk, Marcel:
Dichtung und Wahrheit im BPO : Studie zum Business Process Outsourcing.
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Hrsg.: Stauss, Bernd
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ISBN 978-3-8249-1121-9 -
Stauss, Bernd ; Jedraßczyk, Marcel ; Löber, Nils:
Business Process Outsourcing im Customer Care : Status quo und Zukunft.
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Stauss, Bernd ; Bruhn, Manfred:
Dienstleistungsmarken : eine Einführung in den Sammelband.
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Dienstleistungsmarken : Forum Dienstleistungsmanagement.
Hrsg.: Bruhn, Manfred ; Stauss, Bernd
Wiesbaden : Gabler, 2008. - 486 S.
ISBN 978-3-8349-0609-0 -
Stauss, Bernd ; Seidel, Wolfgang:
Discovering the "customer annoyance iceberg" through evidence controlling.
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(Peer-Review-Journal) -
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ISBN 978-3-8349-0891-9 ; 978-3-8349-9697-8 -
Stauss, Bernd:
Die Ergebnisse einer Studie zum BPO im Customer Care.
2008
Veranstaltung: 2. BPO-Summit, 4.-5. Sept. 2008, Heiligendamm.
(Veranstaltungsbeitrag: Kongress/Konferenz/Symposium/Tagung, Vortrag) -
Kunz, Werner H. ; Hogreve, Jens:
The Evolution of the Service Research Field - Insights Based on a Co-citation Analysis.
In: Proceedings of the 37th European Marketing Academy (EMAC) Conference, Brighton, UK, 27-30 May 2008. - Brighton, UK, 2008 -
Stauss, Bernd:
International Service Research – Status Quo, Developments, and Consequences for the Emerging Services Science.
In: Stauss, Bernd ; Engelmann, Kai ; Kremer, Anja ; Luhn, Achim (Hrsg.): Services Science, Fundamentals, Challenges and Future Developments. - Berlin ; Heidelberg : Springer, 2008. - S. 57-70
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Stauss, Bernd:
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In: Handbuch Kundenbindungsmanagement : Stategien und Instrumente für ein erfolgreiches CRM / Bruhn, Manfred; Homburg, Christian (Hrsg.). - Wiesbaden : Gabler, 2008. - S. 369-396
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Hogreve, Jens ; Fisk, Raymond P. ; Grove, Stephen J. ; Gabott, M. ; Glinoga, M.:
Service Design Transparency - An Information Economics Insight into Service Theater.
In: Proceedings of the American Marketing Association (AMA) SERVSIG International Service Research Conference, Liverpool, UK, June 5-7, 2008. - Liverpool, UK : University of Liverpool, 2008
ISBN 978-0-9561122-0-0 -
Services science : fundamentals, challenges and future developments.
Hrsg.: Stauss, Bernd ; Engelmann, Kai ; Kremer, Anja ; Luhn, Achim
Berlin ; Heidelberg : Springer, 2008. - 172 S.
ISBN 978-3-540-74487-0 -
Stauss, Bernd:
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In: Customer Relationship Management : neue CRM-Best-Practice-Fallstudien und –Konzepte zu Prozessen, Organisation, Mitarbeiterführung und Technologie / Stadelmann, Martin ; Wolter, Sven ; Troesch, Mireille (Hrsg.). - Zürich : Verlag Industrielle Organisation, 2008. - S. 155-170
ISBN 978-3-85743-728-1 -
Kunz, Werner H. ; Hogreve, Jens:
Twenty Years of Servqual and the Evolution of Service Research: Implications by Means of a Co-Citation Analysis.
In: "Marketing the Organization and Its Products and Services" - AMA Winter Martketing Educators' Conference, Austin, Texas, February 15-18, 2008. - Austin, TX, USA, 2008 -
Stauss, Bernd:
Die Zukunft des Outsourcing : Dienstleister als innovative Partner auf Augenhöhe!
2008
Veranstaltung: CallCenter World 2008: Strategietag, Februar 2008, Berlin.
(Veranstaltungsbeitrag: Kongress/Konferenz/Symposium/Tagung, Vortrag)
2007
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ISSN 0340-1650 -
Stauss, Bernd ; Seidel, Wolfgang:
Beschwerdemanagement : unzufriedene Kunden als profitable Zielgruppe.
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ISBN 978-3-446-40593-6 -
Stauss, Bernd ; Jedraßczyk, Marcel:
Business Process Outsourcing: Wertschöpfung durch externe Dienstleister.
In: Bruhn, Manfred ; Stauss, Bernd (Hrsg.): Wertschöpfungsprozesse bei Dienstleistungen. - Wiesbaden : Gabler, 2007. - S. 359-381. - (Forum Dienstleistungsmanagement)
ISBN 978-3-8349-0341-9 -
Stauss, Bernd:
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Kunz, Werner H. ; Hogreve, Jens:
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In: Proceedings of the 16th Annual Frontiers in Service Conference, San Francisco, California, USA, October 4-7, 2007. - San Francisco, CA, USA, 2007 -
Stauss, Bernd:
Kundenzufriedenheit als Ziel Öffentlicher Bibliotheken.
In: Bräuning, Dietmar ; Greiling, Dorothea (Hrsg.): Stand und Perspektiven der Öffentlichen Betriebswirtschaftslehre II : Festschrift für Peter Eichhorn anlässlich seiner Emeritierung. - Berlin : BWV, Berliner Wissenschaftsverlag, 2007. - S. 816-825
ISBN 978-3-8305-1357-5 -
Fließ, Sabine ; Hogreve, Jens:
Mit Dienstleistungsgarantien zur Service Excellence.
In: Gouthier, Matthias H. J. ; Coenen, Christian ; Schulze, Henning S. ; Wegmann, Christoph (Hrsg.): Service Excellence als Impulsgeber : Strategien - Management - Innovationen - Branchen ; Bernd Stauss zum 60. Geburtstag. - Wiesbaden : Gabler, 2007. - S. 235-254
ISBN 978-3-8349-0688-5 ; 978-3-8349-9544-5 -
Hogreve, Jens ; Gremler, Dwayne D.:
A Research Synthesis on Service Guarantees: What Do We Know and Where Do We Need to Go?
In: Proceedings of the 10th International Research Symposium on Service Excellence in Management (QUIS 10). - Orlando, FL, USA : University of Central Florida, Rosen College of Hospitality Management, 2007
ISBN 9780615144139 -
Stauss, Bernd:
Sind Zufriedenheits-Informationen irrelevant?: zur geringen Nutzung von Kundenzufriedenheits-Informationen.
In: Bayón, T. ; Herrmann, A. ; Huber, F. (Hrsg.): Vielfalt und Einheit in der Marketingwissenschaft. - Wiesbaden : Gabler, 2007. - S. 237-255
ISBN 978-3-8349-0644-1 -
Friege, Christian ; Stauss, Bernd:
Umfassender Service als Element des CRM: Forderungsmanagement.
In: Call-Center-profi. (2007). - S. 22-26.
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Stauss, Bernd:
Weblogs als Herausforderung für das Customer Care.
In: Bauer, Hans ; Große-Leege, Dirk ; Rösger, Jürgen (Hrsg.): Interactive Marketing im Web 2.0+ : Konzepte und Anwendungen für ein erfolgreiches Marketingmanagement im Internet. - München : Vahlen, 2007. - S. 251-266
ISBN 978-3-8006-3406-4 -
Wertschöpfungsprozesse bei Dienstleistungen.
Hrsg.: Bruhn, Manfred ; Stauss, Bernd
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ISBN 978-3-8349-0341-9 -
Stauss, Bernd ; Bruhn, Manfred:
Wertschöpfungsprozesse bei Dienstleistungen: eine Einführung in den Sammelband.
In: Bruhn, Manfred ; Stauss, Bernd (Hrsg.): Wertschöpfungsprozesse bei Dienstleistungen. - Wiesbaden : Gabler, 2007. - S. 3-28. - (Forum Dienstleistungsmanagement)
ISBN 978-3-8349-0341-9 -
Hogreve, Jens:
Die Wirkung von Dienstleistungsgarantien auf das Konsumentenverhalten : eine empirische Analyse.
Wiesbaden : Deutscher Universitäts-Verlag ; Gabler, 2007. - XVII, 266 S.
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Stauss, Bernd:
Zielgruppe: verlorene Kunden ; mit einem aktiven Rückgewinnungsmanagement punkten.
In: Bankinformation : BI ; das Fachmagazin der Volksbanken Raiffeisenbanken. 34 (2007) 7. - S. 49-52.
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Schmidt, Maxie:
Zufriedenheitsorientierte Steuerung des Customer Care : Management von Customer Care Partnern mittels Zufriedenheits-Service Level Standards.
Wiesbaden : Dt. Univ.-Verl., 2007. - XXIX, 402 S. - (Gabler Edition Wissenschaft : Focus Dienstleistungsmarketing)
ISBN 978-3-8350-0917-2 ; 3-8350-0917-6
(Dissertation, 2007, Katholische Universität Eichstätt-Ingolstadt)
2006
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Stauss, Bernd:
Beschwerdemanagement.
In: Wirtschafts-Lexikon : das Wissen der Betriebswirtschaftslehre ; [12 Bände]. - Stuttgart : Schäffer-Poeschel, 2006. - S. 753-761
ISBN 978-3-7910-2600-8 ; 3-7910-2600-3 -
Bruhn, Manfred ; Stauss, Bernd:
Dienstleistungscontrolling – Einführung in die theoretischen und praktischen Problemstellungen.
In: Bruhn, Manfred ; Stauss, Bernd (Hrsg./Bearbeiter): Dienstleistungscontrolling : Forum Dienstleistungsmanagementin. - Wiesbaden : Gabler, 2006. - S. 3-29
ISBN 3-409-14315-7 -
Dienstleistungscontrolling : Forum Dienstleistungsmanagement.
Hrsg.: Bruhn, Manfred ; Stauss, Bernd
Wiesbaden : Gabler, 2006. - 508 S.
ISBN 3-409-14315-7 -
Stauss, Bernd:
Dienstleistungsmanagement.
In: Handelsblatt Wirtschaftslexikon – Das Wissen der Betriebswirtschaftslehre. - Stuttgart : Schäffer-Poeschel, 2006. - S. 1255-1261
ISBN 3-7910-2600-3 ; 978-3-7910-2600-8 -
Stauss, Bernd ; Seidel, Wolfgang:
Evidenz-Controlling im Beschwerdemanagement : ein Ansatz zur Abschätzung des „Verärgerungs-Eisbergs“.
In: Bruhn, Manfred ; Stauss, Bernd (Hrsg.): Dienstleistungscontrolling : Forum Dienstleistungsmanagement. - Wiesbaden : Gabler, 2006. - S. 89-111
ISBN 3-409-14315-7 -
Stauss, Bernd:
Grundlagen und Phasen der Kundenbeziehung: der Kundenbeziehungs-Lebenszyklus.
In: Hippner, Hajo ; Wilde, K. D. (Hrsg.): Grundlagen des CRM Konzepte und Gestaltung. 2., überarb. und erw. Auflage. - Wiesbaden : Gabler, 2006. - S. 421-442
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Stauss, Bernd ; Friege, Christian:
Kundenwertorientiertes Rückgewinnungsmanagement.
In: Günter, Bernd ; Helm, Sabrina (Hrsg.): Kundenwert : Grundlagen, innovative Konzepte, praktische Umsetzungen. 3. Auflage. - Wiesbaden : Gabler, 2006. - S. 509-530
ISBN 978-3-8349-0350-1 ; 3-8349-0350-7 -
Stauss, Bernd ; Coenen, Christian:
Kundenzufriedenheitsmanagement in Deutschland: nicht nur drüber reden!
In: Qualität und Zuverlässigkeit : QZ ; Qualitätsmanagement in Industrie und Dienstleistung. 51 (2006) 9. - S. 22-27.
ISSN 0720-1214 -
Stauss, Bernd:
Die Nutzung von Zufriedenheitswerten im Qualitätsmanagement.
In: Wulf, Karsten ; Oettl, Robert: Qualitätsmanagement im Customer Care Center. - Osnabrück : buw Unternehmensgruppe, 2006. - S. 43-76
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Stauss, Bernd ; Seidel, Wolfgang:
Prozessuale Zufriedenheitsermittlung und Zufriedenheitsdynamik bei Dienstleistungen.
In: Homburg, Christian (Hrsg.): Kundenzufriedenheit : Konzepte, Methoden, Erfahrungen. 6. Auflage. - Wiesbaden : Gabler, 2006. - S. 171-195
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Stauss, Bernd ; Gouthier, Matthias ; Seidel, Wolfgang:
Satisfaction measurement within the customer relationship life cycle.
In: Spath, Dieter ; Fähnrich, K.-P. (Hrsg.): Advances in services innovations. - Berlin ; Heidelberg : Springer, 2006. - S. 205-220
ISBN 3-540-29858-4 ; 978-3-540-29858-8 -
Mende, Martin:
Strategische Planung im Beschwerdemanagement.
Wiesbaden : Deutscher Universitäts-Verlag, 2006. - XL, 810 S. - (Gabler Edition Wissenschaft : Focus Dienstleistungsmarketing)
ISBN 978-3-8350-0564-8 ; 3-8350-0564-2
(Dissertation, 2006, Katholische Universität Eichstätt-Ingolstadt) -
Hogreve, Jens ; Wittko, Ole:
Die Wirkungen von Zertifikaten auf das Kaufverhalten bei Dienstleistungsangeboten.
In: Kleinaltenkamp, Michael (Hrsg.): Innovatives Dienstleistungsmarketing in Theorie und Praxis. - Wiesbaden : Deutscher Universitäts-Verlag, 2006. - S. 103-119. - (Gabler Edition Wissenschaft : Focus Dienstleistungsmarketing)
ISBN 978-3-8350-0647-8 ; 978-3-8350-9489-5 -
Stauss, Bernd:
Zufriedenheit als Lippenbekenntnis?
In: Agora : Magazin der Katholischen Universität Eichstätt-Ingolstadt. 22 (2006) 2. - S. 24-25.
ISSN 0177-9265
2005
-
Stauss, Bernd ; Schmidt, Maxie ; Schöler, Andreas:
Customer frustration in loyalty programs.
In: International journal of service industry management. 16 (2005) 3. - S. 229-252.
ISSN 0956-4233
(Peer-Review-Journal) -
Stauss, Bernd:
Dienstleistungsmarketing als Innovator des Marketingverständnisses?: eine kritische Auseinandersetzung mit dem Ansatz von Vargo/Lusch.
In: Haas, Alexander ; Ivens, Björn Sven (Hrsg.): Innovatives Marketing : Entscheidungsfelder, Management, Instrumente ; Hermann Diller zum 60. Geburtstag. - Wiesbaden : Gabler, 2005. - S. 479-499
ISBN 3-409-03418-8 -
Fließ, Sabine ; Hogreve, Jens ; Nonnenmacher, Dirk:
Die emotionale Wirkung von Schaufenstern auf das Kaufverhalten.
In: Transfer, Werbeforschung & Praxis : Zeitschrift für Werbung, Kommunikation und Markenführung. 50 (2005) 3. - S. 26-31.
ISSN 1436-798x
(Peer-Review-Journal) -
Internationalisierung von Dienstleistungen : Forum Dienstleistungsmanagement.
Hrsg.: Bruhn, Manfred ; Stauss, Bernd
Wiesbaden : Gabler, 2005. - XII, 512 S.
ISBN 3-409-12664-3 -
Stauss, Bernd:
Plattformstrategien im Dienstleistungsbereich.
In: Bullinger, Hans-Jörg ; Scheer, August-Wilhelm (Hrsg.): Service Engineering : Entwicklung und Gestaltung innovativer Dienstleistungen ; mit 24 Tabellen. 2., vollst. überarb. und erw. Auflage. - Berlin : Springer, 2005. - S. 321-340
ISBN 3-540-25324-6 ; 978-3-540-25324-2 -
Stauss, Bernd:
A Pyrric victory : the implications of an unlimited broadening of the concept of services.
In: Managing service quality. 15 (2005) 2. - S. 219-229.
ISSN 0960-4529
(Peer-Review-Journal)
2004
-
Stauss, Bernd ; Schöler, Andreas:
Beschwerden managen - Kunden halten.
In: Versicherungsmagazin. 51 (2004) 5. - S. 14-19.
ISSN 1616-1963 -
Stauss, Bernd ; Seidel, Wolfgang:
Complaint Management : the Heart of CRM.
Mason Ohio, USA : Thomson/South-Western, 2004. - X, 310 S.
ISBN 0-324-20264-4 -
Stauss, Bernd ; Schöler, Andreas:
Complaint management profitability : what do complaint managers know?
In: Managing service quality. 14 (2004) 2/3. - S. 147-156.
ISSN 0960-4529
(Peer-Review-Journal) -
Dienstleistungsinnovationen.
Hrsg.: Bruhn, Manfred ; Stauss, Bernd
Wiesbaden : Gabler, 2004. - XII, 565 S. - (Forum Dienstleistungsmanagement)
ISBN 3-409-12418-7 -
Stauss, Bernd ; Bruhn, Manfred:
Dienstleistungsinnovationen : eine Einführung in den Sammelband.
In: Bruhn, Manfred ; Stauss, Bernd (Hrsg.): Dienstleistungsinnovationen. - Wiesbaden : Gabler, 2004. - S. 3-25. - (Forum Dienstleistungsmanagement)
ISBN 3-409-12418-7 -
Stauss, Bernd:
Dienstleistungsmarken.
In: Bruhn, Manfred (Hrsg.): Handbuch Markenführung : Kompendium zum erfolgreichen Markenmanagement ; Strategien, Instrumente, Erfahrungen. Bd. 1., 2. vollst. überarb. und erw. Aufl. - Wiesbaden : Gabler, 2004. - S. 95-118
ISBN 978-3-4091-1968-9 -
Stauss, Bernd:
Kundenfrustration: Zur Marketingrelevanz der Frustrationstheorie.
In: Wiedmann, Klaus-Peter (Hrsg.): Fundierung des Marketing : verhaltenswissenschaftliche Erkenntnisse als Grundlage einer angewandten Marketingforschung. - Wiesbaden : Deutscher Universitäts-Verlag, 2004. - S. 63-86. - (Gabler Edition Wissenschaft)
ISBN 978-3-8244-8035-7 -
Stauss, Bernd:
Nächstenliebe aus Kundensicht – Zur Relevanz „Prosozialen Dienstleisterverhaltens“ in kirchlichen Dienstleistungsorganisationen.
In: Wiedmann, Klaus-Peter (Hrsg.): Management mit Vision und Verantwortung : eine Herausforderung an Wissenschaft und Praxis ; Festschrift für Hans Raffée zum 75. Geburtstag. - Wiesbaden : Gabler, 2004. - S. 401-422
ISBN 3-409-03412-9 -
Stauss, Bernd ; Schmidt, Maxie ; Schöler, Andreas:
Negative Effekte von Loyalitätsprogrammen - eine frustrationstheoretische Fundierung.
In: Meyer, Anton (Hrsg.): Dienstleistungsmarketing : Impulse für Forschung und Management. - Wiesbaden : Deutscher Universitäts-Verlag, 2004. - S. 297-331
ISBN 978-3-8244-8271-9 -
Stauss, Bernd ; Neuhaus, Patricia:
Das Qualitative Zufriedenheitsmodell (QZM).
In: Hinterhuber, Hans H. ; Matzler, Kurt (Hrsg.): Kundenorientierte Unternehmensführung : Kundenorientierung - Kundenzufriedenheit - Kundenbindung. 4., überarb. und erw. Aufl. - Wiesbaden : Gabler, 2004. - S. 85-100
ISBN 3-409-41408-8
2003
-
Fließ, Sabine ; Hogreve, Jens ; Möller, Sabine:
Der Freizeitwert als Kriterium zur Marktsegmentierung.
In: Marketing Review St. Gallen : die neue Thexis-Marketingfachzeitschrift für Theorie und Praxis. 20 (2003) 4. - S. 20-23.
ISSN 1865-6544 ; 1865-7516
(Peer-Review-Journal)
Eingestellt am: 30. Dez 2009 15:56
Letzte Änderung: 15. Sep 2023 10:33
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