Fakultät/Fachbereich: | Sprach- und Literaturwissenschaftliche Fakultät > Anglistik/Amerikanistik |
---|---|
Lehrstuhl/Institution: | Professur für Didaktik der englischen Sprache und Literatur |
Position/Funktion: | Akad. Rat/Rätin |
E-Mail-Adresse: | sandra.stadler-heer@ku.de |
ORCID: | 0000-0003-3881-0984 |
Forschungsschwerpunkte: |
|
---|
Stadler-Heer, Sandra:
South African Young Adult Literature, 2000 – 2014.
Heidelberg : Winter, 2017. - 223 S. - (Studien Zur Europaischen Kinder- und Jugendliteratur / Studies in European Children's and Young Adult Literature ; 4)
ISBN 978-3-8253-6641-4 ; 3-8253-6641-3
South African Young Adult Literature, 2000 – 2014.
Heidelberg : Winter, 2017. - 223 S. - (Studien Zur Europaischen Kinder- und Jugendliteratur / Studies in European Children's and Young Adult Literature ; 4)
ISBN 978-3-8253-6641-4 ; 3-8253-6641-3
Stadler-Heer, Sandra:
Key Concept: Inclusion.
In: ELT journal : an international journal for teachers of English to speakers of other languages. 73 (2019) 2. - S. 219-222.
ISSN 0951-0893 ; 0307-8337 ; 0013-8290 ; 1477-4526
10.1093/elt/ccz004
(Peer-Review-Journal)
Key Concept: Inclusion.
In: ELT journal : an international journal for teachers of English to speakers of other languages. 73 (2019) 2. - S. 219-222.
ISSN 0951-0893 ; 0307-8337 ; 0013-8290 ; 1477-4526
10.1093/elt/ccz004
(Peer-Review-Journal)
Stadler-Heer, Sandra ; Böttger, Heiner:
Distance Education in virtuellen universitären Lehramtspraktika im Fach Englisch.
In: Die Hochschullehre : interdisziplinäre Zeitschrift für Studium und Lehre. 7 (Juli 2021) 19. - S. 174-189.
ISSN 2199-8825
10.3278/HSL2119W
(Peer-Review-Journal)
Distance Education in virtuellen universitären Lehramtspraktika im Fach Englisch.
In: Die Hochschullehre : interdisziplinäre Zeitschrift für Studium und Lehre. 7 (Juli 2021) 19. - S. 174-189.
ISSN 2199-8825
10.3278/HSL2119W
(Peer-Review-Journal)
Stadler-Heer, Sandra:
Introducing German preservice teachers to remote teaching : Policy, preparation and perceptions of competence development of future foreign language teachers.
In: Training, language and culture : TLC. 5 (2021) 1. - S. 68-85.
ISSN 2520-2073 ; 2521-442x
10.22363/2521-442X-2021-5-1-68-85
(Peer-Review-Journal)
Introducing German preservice teachers to remote teaching : Policy, preparation and perceptions of competence development of future foreign language teachers.
In: Training, language and culture : TLC. 5 (2021) 1. - S. 68-85.
ISSN 2520-2073 ; 2521-442x
10.22363/2521-442X-2021-5-1-68-85
(Peer-Review-Journal)
Stadler-Heer, Sandra ; Kirchhoff, Petra:
Lehrerhandreichungen als Wissensquelle für lebenslanges Lernen von Fremdsprachenlehrkräften.
In: Ruisz, Dorottya ; Rauschert, Petra ; Thaler, Engelbert (Hrsg.): Living Language Teaching - Lehrwerke und Unterrichtsmaterialien im Fremdsprachenunterricht. - Tübingen : Narr, 2019. - S. 157-172
ISBN 978-3-8233-8319-2 ; 3-8233-8319-1
Lehrerhandreichungen als Wissensquelle für lebenslanges Lernen von Fremdsprachenlehrkräften.
In: Ruisz, Dorottya ; Rauschert, Petra ; Thaler, Engelbert (Hrsg.): Living Language Teaching - Lehrwerke und Unterrichtsmaterialien im Fremdsprachenunterricht. - Tübingen : Narr, 2019. - S. 157-172
ISBN 978-3-8233-8319-2 ; 3-8233-8319-1
Gruppierung nach
Jahr |
Publikationsform
2024
-
Becker, Daniel ; Kersten, Saskia ; Ludwig, Christian ; Schildhauer, Peter ; Stadler-Heer, Sandra:
Born-Digital Text in English Language Teaching : the State of Play.
In: Kersten, Saskia ; Ludwig, Christian (Hrsg.): Born-Digital Texts in the English Language Classroom. - Bristol, UK : Multilingual Matters, 2024. - (New Perspectives on Language and Education Series ; 119)
ISBN 978-1-80041-482-2 ; 978-1-80041-479-2 -
Stadler-Heer, Sandra:
Consuming and Producing Artificial Intelligence (AI)-Generated Text in English Language Classrooms.
In: Kersten, Saskia ; Ludwig, Christian (Hrsg.): Born-Digital Texts in the English Language Classroom. - Bristol, UK : Multilingual Matters, 2024. - S. 137-152. - (New Perspectives on Language and Education Series ; 119)
ISBN 978-1-80041-482-2 ; 978-1-80041-479-2
(Begutachteter Beitrag / peer-reviewed paper)
2023
-
Stadler-Heer, Sandra:
Addressing South African Perspectives on Taboos and ‘Tricky Topics’ in European Literature Classrooms.
In: Ludwig, Christian ; Summer, Theresa (Hrsg.): Taboos and Controversial Issues in Foreign Language Education : Critical language pedagogy in theory, research and practice. - New York : Routledge, 2023
ISBN 978-1-032-11607-5 ; 978-1-003-22070-1
2022
-
Stadler-Heer, Sandra:
Developing Novice Teachers’ Classroom Discourse Competence through Micro-teaching and Reflective Practice.
In: Thomson, Katrin (Hrsg.): Classroom Discourse Competence : Current Issues in Language Teaching and Teacher Education. - Tübingen : Narr, 2022. - S. 258-271. - (Studies in English Language Teaching / Augsburger Studien zur Englischdidaktik ; 8)
ISBN 978-3-8233-8374-1 ; 978-3-8233-9374-0
2021
-
Stadler-Heer, Sandra ; Böttger, Heiner:
Distance Education in virtuellen universitären Lehramtspraktika im Fach Englisch.
In: Die Hochschullehre : interdisziplinäre Zeitschrift für Studium und Lehre. 7 (Juli 2021) 19. - S. 174-189.
ISSN 2199-8825
10.3278/HSL2119W
(Peer-Review-Journal) -
Stadler-Heer, Sandra ; Böttger, Heiner ; Hoffmann, Thomas ; Költzsch, Deborah:
Draußen lehren und lernen : Die Katholische Universität Eichstätt-Ingolstadt bereitet eine Outdoor Faculty vor. Wie das geht und was geplant ist.
In: DUZ. Wissenschaft & Management. (2021) 3. - S. 30-33.
ISSN 2626-1901 -
Stadler-Heer, Sandra:
Teaching current crises : designing task-based online lessons on U.S. structural racism with the help of educational web tools.
In: F&E Edition : die Forschungszeitschrift der Pädagogischen Hochschule Vorarlberg. 27 (2021). - S. 65-78.
ISSN 1998-4782 -
Stadler-Heer, Sandra:
Introducing German preservice teachers to remote teaching : Policy, preparation and perceptions of competence development of future foreign language teachers.
In: Training, language and culture : TLC. 5 (2021) 1. - S. 68-85.
ISSN 2520-2073 ; 2521-442x
10.22363/2521-442X-2021-5-1-68-85
(Peer-Review-Journal) -
Stadler-Heer, Sandra ; Költzsch, Deborah:
Gamifying Language Learning : How Gamification Can Support Learning in the Language Classroom.
In: 11th International Conference the Future of Education. - Florenz, Italien, 2021. - S. 449-454
(Begutachteter Beitrag / peer-reviewed paper)
2020
-
Stadler-Heer, Sandra:
Rezension von: Douglas, Susan (Hrsg.): Creating an Inclusive School Environment. London, 2019.
In: Compare : A Journal of Comparative and International Education. 51 (24. August 2020).
ISSN 0305-7925
10.1080/03057925.2020.1810430 -
Stadler-Heer, Sandra:
Rezension von: Douglas, Susan (Hrsg.): Creating an Inclusive School Environment. London, 2019.
In: Compare : A Journal of Comparative and International Education. 51 (24. August 2020) 7. - S. 1094-1096.
ISSN 0305-7925
10.1080/03057925.2020.1810430
2019
-
Stadler-Heer, Sandra:
Key Concept: Inclusion.
In: ELT journal : an international journal for teachers of English to speakers of other languages. 73 (2019) 2. - S. 219-222.
ISSN 0951-0893 ; 0307-8337 ; 0013-8290 ; 1477-4526
10.1093/elt/ccz004
(Peer-Review-Journal) -
Stadler-Heer, Sandra:
Memorierstrategien - Vokabellernen im Englischunterricht.
In: Praxis Grundschule. (2019) 4. - S. 10-19.
ISSN 0170-3722 -
Stadler-Heer, Sandra ; Kirchhoff, Petra ; Budde, Monika ; Burwitz-Melzer, Eva ; Diehr, Bärbel ; Gerlach, David ; Küppers, Almut ; Martinez, Hélène ; Mertens, Jürgen ; Steininger, Ivo ; Tesch, Bernd ; Wipperfürth, Manuela:
Stellungnahme der Deutschen Gesellschaft für Fremdsprachenforschung (DGFF) zu den aktuellen Zahlen an Seiteneinsteigern in den Lehrberuf.
In: Zeitschrift für Fremdsprachenforschung. 30 (2019) 1. - S. 3-6.
ISSN 0939-7299
(Peer-Review-Journal) -
Stadler-Heer, Sandra ; Kirchhoff, Petra:
Lehrerhandreichungen als Wissensquelle für lebenslanges Lernen von Fremdsprachenlehrkräften.
In: Ruisz, Dorottya ; Rauschert, Petra ; Thaler, Engelbert (Hrsg.): Living Language Teaching - Lehrwerke und Unterrichtsmaterialien im Fremdsprachenunterricht. - Tübingen : Narr, 2019. - S. 157-172
ISBN 978-3-8233-8319-2 ; 3-8233-8319-1
2018
-
Stadler-Heer, Sandra:
Sprachbewusstheit durch ‚Sprachenvergleiche‘ entwickeln.
In: Praxis Grundschule. (2018) 5. - S. 34-43.
ISSN 0170-3722 -
Stadler-Heer, Sandra:
Recent Trends and Themes in South African English Children’s Fiction.
In: Stephens, John ; Belmiro, Celia Abicalli ; Curry, Alice (Hrsg.): Routledge Companion to International Children’s Literature. - New York : Routledge, 2018. - S. 458-465
ISBN 978-1-138-77806-1
2017
-
Stadler-Heer, Sandra:
South African Young Adult Literature, 2000 – 2014.
Heidelberg : Winter, 2017. - 223 S. - (Studien Zur Europaischen Kinder- und Jugendliteratur / Studies in European Children's and Young Adult Literature ; 4)
ISBN 978-3-8253-6641-4 ; 3-8253-6641-3
2015
-
Stadler-Heer, Sandra:
Debating Equal Representation in South African Youth Literature Written in English (2000 – 2013) - A Statistical Assessment.
In: Bookbird. 53 (2015) 2. - S. 47-58.
ISSN 0006-7377 ; 1918-6983
(Peer-Review-Journal)
2014
-
Stadler-Heer, Sandra:
Generation Z und die Revolution der südafrikanischen Lesekultur.
In: Afrika Süd : Zeitschrift zum Südlichen Afrika. 3 (2014). - S. 16-17.
ISSN 0947-8353
Eingestellt am: 05. Dez 2021 22:21
Letzte Änderung: 07. Apr 2022 11:24
URL zu dieser Anzeige: https://fordoc.ku.de/id/eprint/3032/
Letzte Änderung: 07. Apr 2022 11:24
URL zu dieser Anzeige: https://fordoc.ku.de/id/eprint/3032/