Fakultät/Fachbereich: | Philosophisch-Pädagogische Fakultät > Psychologie |
---|---|
Lehrstuhl/Institution: | Lehrstuhl für Entwicklungs- und Pädagogische Psychologie |
Position/Funktion: | Wiss. Mitarbeiter/in |
E-Mail-Adresse: | eva.oesterlen@ku.de |
Gruppierung nach
Jahr |
Publikationsform
2022
-
Hischa, Vroni ; Oesterlen, Eva ; Seitz-Stein, Katja:
Feasibility of EI-MAG, a working memory app, in younger and older Adults.
2022
Veranstaltung: 52. DGPs-Kongress, 10.-15. September 2022, Hildesheim.
(Veranstaltungsbeitrag: Kongress/Konferenz/Symposium/Tagung, Poster) -
Berner, Valérie-Danielle ; Niklas, Frank ; Segerer, Robin ; Oesterlen, Eva:
"Good" or "well calculated"? Effects of feedback on performance and self-concept of preschoolers.
2022
Veranstaltung: EARLI, 2019, August, Aachen.
(Veranstaltungsbeitrag: Kongress/Konferenz/Symposium/Tagung, Präsentation) -
Hischa, Vroni ; Oesterlen, Eva ; Seitz-Stein, Katja:
Feasibility of EI-MAG, a working memory app, in younger and older adults.
In: GeroPsych : The Journal of Gerontopsychology and Geriatric Psychiatry. 35 (2022) 4. - S. 202-210.
ISSN 1662-9647 ; 1662-971x
10.1024/1662-9647/a000282
(Peer-Review-Journal)
2021
-
Berner, Valérie-Danielle ; Seitz-Stein, Katja ; Segerer, Robin ; Oesterlen, Eva ; Niklas, Frank:
'Good' or 'well calculated'? Effects of feedback on performance and self-concept of 5- to 7-year-old children in math.
In: Educational psychology. (22. November 2021).
ISSN 0144-3410 ; 1469-5820
10.1080/01443410.2021.2001790
(Peer-Review-Journal) -
Oesterlen, Eva ; Seitz-Stein, Katja:
Tapping versus saying : Effects of age, recoding, and visual search on phonological span.
In: Journal of psychoeducational assessment. 39 (2021) 6. - S. 712-727.
ISSN 0734-2829 ; 1557-5144
10.1177/07342829211009114
(Peer-Review-Journal)
2020
-
Oesterlen, Eva ; Seitz-Stein, Katja:
Individual vs. group administration of tablet-based working memory tasks - Does setting matter?
In: European journal of psychological assessment. 37 (2020) 3. - S. 178-182.
ISSN 1015-5759 ; 2151-2426
10.1027/1015-5759/a000594
(Peer-Review-Journal)
2019
-
Oesterlen, Eva:
Tabletgestützte Arbeitsgedächtniserfassung - Konzeption, Validierung und Untersuchung der Eichstätter Messung des Arbeitsgedächtnisses (EI-MAG).
Eichstätt, 2019. - 126 S.
(Dissertation, 2019, Katholische Universität Eichstätt-Ingolstadt) -
Oesterlen, Eva ; Seitz-Stein, Katja:
Phonological span in children and adults : Does response format matter?
In: International journal of behavioral development : IJBD. 43 (2019) 5. - S. 393-402.
ISSN 0165-0254
10.1177/0165025419840709
(Peer-Review-Journal)
2018
-
Oesterlen, Eva ; Seitz-Stein, Katja:
Visuospatial response formats in tablet-based verbal working memory tasks : Insights from developmental psychology.
In: Cognitive processing. 19 (2018) 1. - S. 47-48.
ISSN 1612-4790
(Peer-Review-Journal) -
Oesterlen, Eva ; Eichner, Markus ; Gade, Miriam ; Seitz-Stein, Katja:
Tablet-based working memory assessment in children and adolescents.
In: Zeitschrift für Entwicklungspsychologie und pädagogische Psychologie. 50 (2018) 2. - S. 83-96.
ISSN 0049-8637
10.1026/0049-8637/a000189
(Peer-Review-Journal)
Eingestellt am: 29. Sep 2016 10:16
Letzte Änderung: 26. Okt 2021 18:33
URL zu dieser Anzeige: https://fordoc.ku.de/id/eprint/2268/
Letzte Änderung: 26. Okt 2021 18:33
URL zu dieser Anzeige: https://fordoc.ku.de/id/eprint/2268/