Fakultät/Fachbereich: | Wirtschaftswissenschaftliche Fakultät > Betriebswirtschaftslehre |
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Lehrstuhl/Institution: | ABWL und Internationales Management |
Position/Funktion: | Ehem. Mitarbeiter/in |
Adresse: | Auf der Schanz 49
85049 Ingolstadt |
ORCID: | 0000-0002-0852-5835 |
Forschungsschwerpunkte: |
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Interne Finanzierung
2010
- Die optimale Kompensationshöhe nach einer Beschwerde
Projektleitung: Gäthke, Dr. Jana
Laufzeit: 2010 - 2013, abgeschlossen
Finanzierung: Aus Lehrstuhletat (intern) - Wie viel Kompensation sollte ein Unternehmen bei einem aufgetretenen Fehler anbieten? Eine Überprüfung des nicht-linearen Effekts von Kompensation auf Zufriedenheit
Projektleitung: Gelbrich, Prof. Dr. Katja
Laufzeit: 2010 - 2015, abgeschlossen
Finanzierung: Aus Lehrstuhletat (intern)
2009
- Altersabhängige Beschwerdewahrnehmung
Projektleitung: Roschk, Dr. Holger
Laufzeit: 2009 - 2013, abgeschlossen
Finanzierung: Aus Lehrstuhletat (intern)
Sonstige Finanzierung
2016
- Augmented Reality in Smart Services
Projektleitung: Gelbrich, Prof. Dr. Katja
Laufzeit: 2016 - , abgeschlossen
Finanzierung: Sonstiges - Produktrückrufe in der Automobilbranche
Projektleitung: Gäthke, Dr. Jana
Laufzeit: 2016 - , laufend
Finanzierung: Sonstiges - Retourpolitiken multinationaler Online-Händler
Projektleitung: Gäthke, Dr. Jana
Laufzeit: 2016 - , laufend
Finanzierung: Sonstiges
2014
- Belohnungen im Retourmanagement
Projektleitung: Gelbrich, Prof. Dr. Katja
Laufzeit: 2014 - 2017, abgeschlossen
Finanzierung: Sonstiges
Gruppierung nach
Jahr |
Publikationsform
2021
-
Gäthke, Jana ; Gelbrich, Katja ; Chen, Shan:
A Cross-National Service Strategy to Manage Product Returns : E-tailers' Return Policies and the Legitimating Role of the Institutional Environment.
In: Journal of service research : JSR. (22. Februar 2021). - 20 S.
ISSN 1094-6705 ; 1552-7379
10.1177/1094670521989440
(Peer-Review-Journal) -
Nazifi, Amin ; Murdy, Samantha ; Marder, Ben ; Gäthke, Jana ; Shabani, Bardia:
A Bit(coin) of happiness after a failure : An empirical examination of the effectiveness of cryptocurrencies as an innovative recovery tool.
In: Journal of business research : JBR. 124 (2021). - S. 494-505.
ISSN 0148-2963
10.1016/j.jbusres.2020.11.012
(Peer-Review-Journal)
2020
-
Gäthke, Jana:
The impact of augmented reality on overall service satisfaction in elaborate servicescapes.
In: Journal of service management. 31 (2020) 2. - S. 227-246.
ISSN 1757-5818
10.1108/JOSM-05-2019-0151
(Peer-Review-Journal)
2019
-
Gelbrich, Katja ; Gäthke, Jana ; Birner, Sita:
How Augmented Reality in Smart Services Improves Customer Experience.
2019
Veranstaltung: 16th International Research Symposium on Advancing Service Research and Practice (QUIS), 10.-13.06.2019, Karlstad, Schweden.
(Veranstaltungsbeitrag: Kongress/Konferenz/Symposium/Tagung, Paper)
2018
-
Gäthke, Jana ; Gelbrich, Katja:
A Cross-National Service Strategy to Deal with Product Returns on Online Retailing : The Role of Return Policies and Institutional Environment.
2018
Veranstaltung: SERVSIG, 14.-16.06.2018, Paris, Frankreich.
(Veranstaltungsbeitrag: Kongress/Konferenz/Symposium/Tagung, Paper) -
Gelbrich, Katja ; Gäthke, Jana ; Voigt, Sarah:
Finding an Adequate Service Strategy for the Management of Product Recalls.
2018
Veranstaltung: 27th Annual Frontiers in Service Conference, 06.-09.09.2018, Austin, TX.
(Veranstaltungsbeitrag: Kongress/Konferenz/Symposium/Tagung, Paper)
2017
-
Gäthke, Jana ; Bilstein, Nicola:
How to Acquire New Customers : When Online Retailers Are Forced to Non-Disclose Information? The Role of Curiosity.
2017
Veranstaltung: EMAC 46th Annual Conference 2017.
(Veranstaltungsbeitrag: Kongress/Konferenz/Symposium/Tagung, Präsentation) -
Gelbrich, Katja ; Gäthke, Jana ; Hübner, Alexander:
Rewarding Customers Who Keep a Product: How positive Reinforcement Affects Customers' Product Return Decision in Online Retailing.
In: Psychology & marketing. 34 (2017) 9. - S. 853-867.
ISSN 1520-6793 ; 0742-6046
10.1002/mar.21027
(Peer-Review-Journal)
2016
-
Gäthke, Jana ; Bilstein, Nicola ; Weißberger, Julia:
Too exclusive?! The negative effects of exclusivity as a service strategy.
2016
Veranstaltung: 25th Annual Frontiers in Services Conference 2016, Bergen, Norway.
(Veranstaltungsbeitrag: Kongress/Konferenz/Symposium/Tagung, Präsentation) -
Gelbrich, Katja ; Gäthke, Jana ; Grégoire, Yany:
How a Firm's Best versus Normal Customers React to Compensation after a Service Failure.
In: Journal of business research : JBR. 69 (2016) 10. - S. 4331-4339.
ISSN 0148-2963
(Peer-Review-Journal) -
Gäthke, Jana ; Gelbrich, Katja ; Hübner, Alexander:
A New Online Retail Return Policy to Achieve Large Order Numbers and Low Returns.
In: 45th Proceedings of the 2016 EMAC Conference. - Oslo, 2016
(Begutachteter Beitrag / peer-reviewed paper) -
Gäthke, Jana ; Bilstein, Nicola ; Weißberger, Julia:
Too exclusive?! The negative effects of exclusivity as a service strategy.
In: Proceedings of the 25th Annual Frontiers in Service Conference, June 23-26, 2016, Bergen, Norway. - Bergen, 2016
(Begutachteter Beitrag / peer-reviewed paper)
2015
-
Gäthke, Jana ; Gelbrich, Katja ; Grégoire, Yany:
The Power of Multinational Service Firms' Return Policies in Different National Contexts.
2015
Veranstaltung: 24th Annual Frontiers in Service Conference, 09.-12.07.2015, San José, USA.
(Veranstaltungsbeitrag: Kongress/Konferenz/Symposium/Tagung, Paper) -
Gäthke, Jana ; Gelbrich, Katja ; Grégoire, Yany:
The Power of Multinational Service Firms' Return Policies in Different National Contexts.
2015
Veranstaltung: 24th Annual Frontiers in Services Conference 2015, San Jose/CA, San Jose, CA.
(Veranstaltungsbeitrag: Kongress/Konferenz/Symposium/Tagung, Vortrag) -
Gelbrich, Katja ; Gäthke, Jana ; Grégoire, Yany:
How Much Compensation Should a Firm Offer for a Flawed Service? : An Examination of Non-Linear Effects of Compensation on Satisfaction.
In: Journal of service research : JSR. 18 (2015) 1. - S. 107-123.
ISSN 1094-6705 ; 1552-7379
(Peer-Review-Journal)
2014
-
Gelbrich, Katja ; Gäthke, Jana ; Grégoire, Yany:
How Much Should Firms Offer to their Best Customers? : Understanding the Moderation Effect of Relationship Quality on the Nonlinear Effect of Compensation on Satisfaction.
2014
Veranstaltung: AMA 2014 Summer Marketing Educators Conference, 01.08. - 03.08.2014, San Francisco, CA, USA.
(Veranstaltungsbeitrag: Kongress/Konferenz/Symposium/Tagung, Paper)
2013
-
Gäthke, Jana:
Die optimale Kompensationshöhe nach einer Beschwerde.
Hamburg : Kovač, 2013. - 222 S. - (Schriftenreihe Innovatives Dienstleistungsmanagement ; 37)
ISBN 978-3-8300-7505-9
(Dissertation, 2013, Katholische Universität Eichstätt-Ingolstadt) -
Gelbrich, Katja ; Roschk, Holger ; Müller, Jana:
Age Matters : How Developmental Stages of Adulthood Affect Customers Reaction to Complaint Handling Efforts.
In: Journal of retailing and consumer services. 20 (2013) 2. - S. 154-164.
ISSN 0969-6989
(Peer-Review-Journal)
2011
-
Gelbrich, Katja ; Müller, Jana ; Yany, Grégoire ; Roschk, Holger:
The More Compensation the Better? The Nonlinear Relationship Between Compensation Level and Post-Complaint Satisfaction.
In: MacCarthy, Martin (Hrsg.): Australia New Zealand Marketing Academy Conference (ANZMAC) 2011 : marketing in the age of consumerism: Jekyll or Hyde? ; proceedings ; 28-30 November 2011, Perth, Western Australia. - Perth : School of Marketing, Faculty of Business & Law, Tourism and Leisure, Edith Cowan University, 2011
ISBN 978-0-646-56330-5
(Begutachteter Beitrag / peer-reviewed paper)
2010
-
Roschk, Holger ; Müller, Jana ; Gelbrich, Katja:
The Moderating Impact of Age on Post-complaint Behavior.
In: Beckmann, Suzanne C. ; Ringberg, Torsten ; Ritter, Thomas (Hrsg.): The six senses - the essentials of marketing : 39th EMAC Conference, Copenhagen Business School, Department of Marketing, Denmark, 1 - 4 June 2010 ; conference proceedings. - Copenhagen, Denmark, 2010
ISBN 978-87-92569-01-1
2009
-
Roschk, Holger ; Müller, Jana:
Alter als Moderator im Nachbeschwerdeverhalten.
Ilmenau : Verlag proWiWi, 2009. - 65, XXII S. - (Ilmenauer Schriften zur Betriebswirtschaftslehre ; 2009,5)
ISBN 978-3-940882-15-8
Eingestellt am: 02. Okt 2012 10:39
Letzte Änderung: 13. Dez 2022 13:44
URL zu dieser Anzeige: https://fordoc.ku.de/id/eprint/1864/
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