Fakultät/Fachbereich: | Mathematisch-Geographische Fakultät > Informatik > Professur für Informatik (bis 2013) |
---|---|
Emerita/Emeritus/im Ruhestand: | Harrer, Prof. Dr. Andreas |
Ehem. Mitarbeiter/in: | Herbst, Vanessa |
Ehem. Mitarbeiter/in: | Pfahler, Kerstin |
Ehem. Mitarbeiter/in: | Schmidt, Alona |
Adresse: | Ostenstraße 14
85072 Eichstätt |
Telefon: | +49 8421 93 - 1163 |
Fax: | +49 8421 93 - 1767 |
Kontakt-E-Mail: | andreas.harrer@ku.de |
Sonstige Finanzierung
2008
- e-Learning 2.0
Projektleitung: Rensing, Dr. Christoph; Schroeder, Prof. Dr. Ulrik; Harrer, Prof. Dr. Andreas; Lohmann, Steffen
Laufzeit: 2008 - 2010, abgeschlossen
Finanzierung: Sonstiges
2007
- Analyse und Visualisierung sozialer und Wissens-Netzwerke
Projektleitung: Harrer, Prof. Dr. Andreas
Laufzeit: Oktober 2007 - , abgeschlossen
Finanzierung: Sonstiges - Architekturen und Methoden zur Erstellung von kollaborativen und kooperativen Software-Systemen
Projektleitung: Harrer, Prof. Dr. Andreas
Laufzeit: 2007 - , abgeschlossen
Finanzierung: Sonstiges - Methoden und Analyse von Lernprozessmodellen, learning designs und educational models
Projektleitung: Harrer, Prof. Dr. Andreas
Laufzeit: Oktober 2007 - , abgeschlossen
Finanzierung: Sonstiges
Gruppierung nach
Jahr |
Publikationsform
2014
-
Kohls, Christian:
The theories of design patterns and their practical implications exemplified for e-learning patterns.
2014
(Dissertation, 2014, Katholische Universität Eichstätt-Ingolstadt)
2012
-
Harrer, Andreas ; Schmidt, Alona:
An Approach for the Blockmodeling in Multi-Relational Networks.
In: Proceedings of the 2012 IEEE/ACM International Conference on Advances in Social Networks Analysis and Mining : ASONAM 2012 ; 26–29 August 2012, Kadir Has University, Istanbul, Turkey. - Los Alamitos, Calif. : IEEE Computer Society, 2012
(Begutachteter Beitrag / peer-reviewed paper) -
Harrer, Andreas ; Herbst, Vanessa:
PlaTO - the Planning Tool Observer in the multi-tool ELE Metafora.
In: ISEE@ITS'12 - Intelligent Support for Exploratory Environments 2012: Exploring, Collaborating, and Learning Together : June 14-18, 2012, Crete, Greece ; workshop proceedings. - Kreta, 2012. - S. 29-36. - (ITS workshop proceedings)
(Begutachteter Beitrag / peer-reviewed paper) -
Harrer, Andreas ; Irgang, Thomas ; Sattes, Norbert ; Pfahler, Kerstin:
SoCCR - optimistic concurrency control for the web-based collaborative framework Metafora.
In: Herskovic, Valeria ; Hoppe, H. Ulrich ; Jansen, Marc ; Ziegler, Jürgen (Hrsg.): Collaboration and Technology : 18th International Conference, CRIWG 2012, Raesfeld, Germany, September 16-19, 2012, Proceedings. - Berlin : Springer, 2012. - S. 153-160. - (Lecture Notes in Computer Science ; 7493)
ISBN 978-3-642-33283-8
(Begutachteter Beitrag / peer-reviewed paper) -
Malzahn, Nils ; Hoppe, H. Ulrich ; Harrer, Andreas:
Software- und Systementwicklung.
In: Haake, Jörg ; Schwabe, Gerhard ; Wessner, Martin (Hrsg.): CSCL-Kompendium 2.0 : Lehr- und Handbuch zum computerunterstützten, kooperativen Lernen. 2., völlig überarb. und erw. Auflage. - München : Oldenbourg, 2012. - S. 312-321
ISBN 978-3-486-59911-4 ; 978-3-486-71682-5
2010
-
4. Workshop E-Learning 2.0 "Social Software and Web-based Interaction in Learning" : Proceedings.
Hrsg.: Rensing, Christoph ; Lohmann, Steffen ; Harrer, Andreas ; Akbari, Mostafa ; Scholl, Philipp
Duisburg, 2010 -
Tsovaltzi, Dimitra ; Rummel, Nikol ; McLaren, Bruce M. ; Pinkwart, Niels ; Scheuer, Oliver ; Harrer, Andreas ; Braun, Isabel:
Extending a virtual chemistry laboratory with a collaboration script to promote conceptual learning.
In: International journal of technology enhanced learning. 2 (2010) 1/2. - S. 91-110.
ISSN 1753-5255 ; 1753-5263
(Peer-Review-Journal) -
Harrer, Andreas ; Zeini, Sam ; Ziebarth, Sabrina:
Visualisation of the Dynamics for Longitudinal Analysis of Computer-mediated Social Networks-concept and Exemplary Cases.
In: Memon, Nasrullah ; Alhajj, Reda (Hrsg.): From Sociology to Computing in Social Networks : Theory, Foundations and Applications. - Wien ; New York : Springer, 2010. - S. 119-134. - (Lecture Notes in Social Networks ; 1)
ISBN 978-3-7091-0294-7 ; 978-3-7091-0293-0
(Begutachteter Beitrag / peer-reviewed paper) -
Kimmerle, Joachim ; Moskaliuk, Johannes ; Harrer, Andreas ; Cress, Ulrike:
Visualizing Co-Evolution of Individual and Collective Knowledge.
In: Information, communication & society : ICS. 13 (2010) 8. - S. 1099-1121.
ISSN 1369-118x
(Peer-Review-Journal)
2009
-
3. Workshop E-Learning 2.0 "Web 2.0 and Social Software in Technology Enhanced Learning" : Proceedings.
Hrsg.: Rensing, Christoph ; Schroeder, Ulrik ; Harrer, Andreas ; Lohmann, Steffen
Berlin, 2009 -
Harrer, Andreas ; Rensing, Christoph ; Schroeder, Ulrik ; Lohmann, Steffen:
3. Workshop E-Learning 2.0 - im Workshopband "Lernen im Digitalen Zeitalter".
In: Schwill, Andreas (Hrsg.): Lernen im digitalen Zeitalter : Workshop-Band ; Dokumentation der Pre-Conference zur DeLFI2009 - die 7. E-Learning-Fachtagung Informatik der Gesellschaft für Informatik e.V., 14. - 17. September 2009 an der Freien Universität Berlin. - Berlin : Logos, 2009
ISBN 978-3-8325-2273-5
(Begutachteter Beitrag / peer-reviewed paper) -
Harrer, Andreas ; Bollen, Lars ; Hoppe, H. Ulrich:
Collaborative model construction.
In: Blumschein, Patrick ; Hung, Woei ; Jonassen, David ; Strobel, Johannes (Hrsg.): Model-based approaches to learning : using systems models and simulations to improve understanding and problem solving in complex domains. - Rotterdam ; Boston ; Taipei : Sense Publishers, 2009. - S. 237-260. - (Modeling and simulations for learning and instruction ; 4)
ISBN 90-8790-710-9 ; 978-90-8790-710-5 ; 978-90-8790-709-9 -
Ferraris, Christine ; Vignollet, Laurence ; Martel, Christian ; Harrer, Andreas ; Dimitriadis, Yannis:
Competitive challenge on adapting activities modeled by CSCL scripts.
In: Dimitracopoulou, Angelique ; O'Malley, Claire ; Suthers, Daniel ; Reimann, Peter (Hrsg.): Computer supported collaborative learning practices : CSCL2009 community events proceedings. - Rhodos : International Society of the Learning Sciences (ISLS), 2009. - S. 229-230
ISBN 978-1-4092-8598-4
(Begutachteter Beitrag / peer-reviewed paper) -
Harrer, Andreas ; Kohen-Vacs, Dan ; Roth, Benedikt ; Malzahn, Nils ; Hoppe, H. Ulrich ; Ronen, Miky:
Design and enactment of Collaboration Scripts - an integrative approach with graphical notations and learning platforms.
In: Dimitracopoulou, Angelique ; O'Malley, Claire ; Suthers, Daniel ; Reimann, Peter (Hrsg.): Computer supported collaborative learning practices : CSCL2009 community events proceedings. - Rhodos : International Society of the Learning Sciences (ISLS), 2009. - S. 198-200
ISBN 978-1-4092-8598-4
(Begutachteter Beitrag / peer-reviewed paper) -
Harrer, Andreas ; Zeini, Sam ; Ziebarth, Sabrina:
Integrated representation and visualisation of the dynamics in computer-mediated social networks.
In: Nasrullah Memon ; Reda Alhajj (Hrsg.): Proceedings of the 2009 International Conference on Advances in Social Network Analysis and Mining : 20-22 July 2009, Athens, Greece. - Los Alamitos, Calif. : IEEE Computer Society, 2009. - S. 261-266
ISBN 978-0-7695-3689-7
(Begutachteter Beitrag / peer-reviewed paper) -
Harrer, Andreas ; Lingnau, Andreas ; Bientzle, Martina:
Interaction Analysis with dedicated logfile analysis tools - a comparative case using the PAnDit tool versus manual inspection.
In: Aedo, Ignacio ; Nian-Shing Chen ; Kinshuk ; Sampson, Demetrios ; Zaitseva, Larissa (Hrsg.): Ninth IEEE International Conference on Advanced Learning Technologies, 2009 : ICALT 2009 ; 15 - 17 July 2009, Riga, Latvia ; proceedings ; [including workshop papers]. - Los Alamitos, Calif. : IEEE Computer Society, 2009. - S. 405-407
ISBN 978-1-424-44482-3 ; 978-0-7695-3711-5
(Begutachteter Beitrag / peer-reviewed paper) -
Bergenthum, Robin ; Desel, Jörg ; Harrer, Andreas ; Mauser, Sebastian:
Modellierung und Mining kollaborativer Learnflows.
In: Eckleder, Andreas ; Freytag, Thomas (Hrsg.): Algorithmen und Werkzeuge für Petrinetze : proceedings of the 16th German Workshop on Algorithms and Tools for Petri Nets, AWPN 2009 Karlsruhe, Germany, September 25, 2009. - Aachen : Ceur, 2009. - S. 1-8. - (Ceur Workshop Proceedings ; 501)
ISSN 1613-0073
(Begutachteter Beitrag / peer-reviewed paper) -
Ronen, Miky ; Kohen-Vacs, Dan ; Harrer, Andreas ; Kali, Yael:
Modelling, creating and enacting online collaborative scripts.
In: Dimitracopoulou, Angelique ; O'Malley, Claire ; Suthers, Daniel ; Reimann, Peter (Hrsg.): Computer supported collaborative learning practices : CSCL2009 community events proceedings. - Rhodos : International Society of the Learning Sciences (ISLS), 2009. - S. 218
ISBN 978-1-4092-8598-4
(Begutachteter Beitrag / peer-reviewed paper) -
Harrer, Andreas ; Martinez-Mones, Alejandra ; Dimitracopoulou, Angelique:
Users' data : collaborative and social analysis.
In: Balacheff, Nicolas ; Barnes, Sally ; Jong, Ton ; Lazonder, Ard ; Ludvigsen, Sten (Hrsg.): Technology-enhanced learning : principles and products. - Dordrecht : Springer, 2009. - S. 175-193
ISBN 978-1-402-09827-7 ; 978-1-4020-9826-0
2008
-
Inclusive E-Learning : special needs and special solutions ; proceedings of the workshop on inclusive E-Learning ; Maastricht, The Netherlands, September 16, 2008.
Hrsg.: Lingnau, Andreas ; Martens, Alke ; Harrer, Andreas
16. September 2008 -
Tsovaltzi, Dimitra ; Rummel, Nikol ; Pinkwart, Niels ; Harrer, Andreas ; Scheuer, Oliver ; Braun, Isabel ; McLaren, Bruce M.:
CoChemEx: supporting conceptual chemistry learning via computer-mediated collaboration scripts.
In: Dillenbourg, Pierre ; Specht, Marcus (Hrsg.): Times of convergence : technologies across learning contexts, Third European Conference on Technology Enhanced Learning, EC-TEL 2008, Maastricht, The Netherlands, September 16 - 19, 2008 ; proceedings. - Berlin ; New York : Springer, 2008. - S. 437-448. - (Lecture Notes in Computer Science ; 5192)
ISBN 978-3-540-87604-5
(Begutachteter Beitrag / peer-reviewed paper) -
Lingnau, Andreas ; Harrer, Andreas:
Designing software for pupils with special needs: analysis of an example for complementary action design.
In: Dillenbourg, Pierre ; Specht, Marcus (Hrsg.): Times of convergence : technologies across learning contexts, Third European Conference on Technology Enhanced Learning, EC-TEL 2008, Maastricht, The Netherlands, September 16 - 19, 2008 ; proceedings. - Berlin ; New York : Springer, 2008. - S. 245-249. - (Lecture Notes in Computer Science ; 5192)
ISBN 978-3-540-87604-5
(Begutachteter Beitrag / peer-reviewed paper) -
Harrer, Andreas ; Krämer, Nicole ; Zeini, Sam ; Haferkamp, Nina:
Ergebnisse und Fragestellungen aus Psychologie und Informatik zur Analyse von Interaktionen in Online-Communities und Potenziale interdisziplinärer Forschung.
In: Kommunikation, Partizipation und Wirkungen im Social Web. Band 1. Grundlagen und Methoden : von der Gesellschaft zum Individuum. - Köln : Halem, 2008. - S. 301-326. - (Neue Schriften zur Online-Forschung ; 2)
ISBN 978-3-938258-66-8
(Begutachteter Beitrag / peer-reviewed paper) -
Harrer, Andreas ; Ziebarth, Sabrina ; Giemza, Adam ; Hoppe, H. Ulrich:
A framework to support monitoring and moderation of e-discussions with heterogeneous discussion tools.
In: Diaz, Paloma ; Kinshuk ; Aedo, Ignacio ; Mora, Eduardo (Hrsg.): The 8th IEEE International Conference on Advanced Learning Technologies ICALT 2008. - Los Alamitos, CA, USA : IEEE Computer Society, 2008
(Begutachteter Beitrag / peer-reviewed paper) -
Harrer, Andreas ; Pinkwart, Niels ; McLaren, Bruce M. ; Scheuer, Oliver:
How do we get the pieces to talk?: an architecture to support interoperability between educational tools.
In: Woolf, Beverly Park ; Aimeur, Esma ; Nkambou, Roger ; Lajoie, Susanne (Hrsg.): Intelligent Tutoring Systems : 9th International Conference, ITS 2008, Montreal, Canada, June 23-27, 2008 Proceedings. - Berlin ; New York : Springer, 2008. - (Lecture Notes in Computer Science ; 5091)
ISBN 3-540-69130-8 ; 978-3-540-69130-3 ; 978-3-540-69132-7
(Begutachteter Beitrag / peer-reviewed paper) -
Zeini, Sam ; Harrer, Andreas ; Hoppe, H. Ulrich:
Innovationsprozesse in Open-Source-Communities aus netzwerkanalytischer Sicht.
In: Stegbauer, Christian (Hrsg.): Netzwerkanalyse und Netzwerktheorie. - Wiesbaden : VS Verlag für Sozialwissenschaften, 2008. - S. 443-454. - (Netzwerkforschung ; 1)
ISBN 978-3-531-15738-2 -
Martinez-Mones, Alejandra ; Dimitriadis, Yannis ; Harrer, Andreas:
Interaction-aware design for learning applications: reflections from the CSCL field.
In: Diaz, Paloma ; Kinshuk ; Aedo, Ignacio ; Mora, Eduardo (Hrsg.): The 8th IEEE International Conference on Advanced Learning Technologies ICALT 2008. - Los Alamitos, CA, USA : IEEE Computer Society, 2008
(Begutachteter Beitrag / peer-reviewed paper) -
Harrer, Andreas:
Interaktive Tafelbilder mit dem Werkzeug FreeStyler und Integration in das Online-Angebot.
In: In Kürze. 19 (2008) 1. - S. 28-30.
ISSN 0939-3277 -
Lohmann, Steffen ; Thalmann, Stefan ; Harrer, Andreas ; Maier, Ronald:
Learner-generated annotation of learning resources: lessons from experiments on tagging.
In: I-Know '08 and I-Media '08 : international conferences on knowledge management and new media technology ; conference proceedings. - Graz : Verlag der Technischen Universität, 2008. - S. 304-312
(Begutachteter Beitrag / peer-reviewed paper) -
Bergenthum, Robin ; Desel, Jörg ; Harrer, Andreas ; Mauser, Sebastian:
Learnflow mining.
In: Seehusen, Silke ; Lucke, U. ; Fischer, S.: DeLFI 2008 : die 6. e-Learning-Fachtagung Informatik der Gesellschaft für Informatik e.V. ; 07. - 10. September 2008 in Lübeck, Germany. - Bonn : Gesellschaft für Informatik, 2008. - S. 269-280. - (GI-Edition. Proceedings ; 132)
ISBN 978-3-88579-226-0
(Begutachteter Beitrag / peer-reviewed paper) -
Harrer, Andreas ; Lohmann, Steffen:
Möglichkeiten des Tagging als partizipative Methode für Lehrportale und E-Learning-Kurse.
In: Good tags - bad tags : social tagging in der Wissensorganisation. - Münster : Waxmann, 2008. - S. 97-105. - (Medien in der Wissenschaft ; 47)
ISBN 978-3-8309-2039-7 -
Proceedings of the Workshop on e-Learning 2.0: Web 2.0 and Social Software in Technology enhanced Learning.
Hrsg.: Rensing, Christoph ; Schroeder, Ulrik ; Harrer, Andreas ; Lohmann, Steffen
Lübeck, 2008 -
Proceedings of the Workshop on Inclusive E-Learning: Special Needs and Special Solutions (IEL-2008), Maastricht, The Netherlands, September 16, 2008.
Hrsg.: Lingnau, Andreas ; Martens, Alke ; Harrer, Andreas
Aachen : Technical University of Aachen (RWTH), 2008. - (CEUR Workshop Proceedings ; 387) -
Harrer, Andreas ; Malzahn, Nils ; Wichmann, Astrid:
The Remote Control Approach - An Architecture for Adaptive Scripting across Collaborative Learning Environments.
In: Journal of universal computer science : JUCS. 14 (2008) 1. - S. 148-173.
ISSN 0948-695x
(Peer-Review-Journal) -
Harrer, Andreas ; Pinkwart, Niels ; McLaren, Bruce M. ; Scheuer, Oliver:
The Scalable Adapter Design Pattern: enabling interoperability between educational software tools.
In: IEEE Transactions on Learning Technologies. 1 (2008) 2. - S. 131-143.
ISSN 1939-1382
(Peer-Review-Journal) -
Sixth International Workshop on Ontologies and Semantic Web for E-Learning.
Hrsg.: Dicheva, Darina ; Harrer, Andreas ; Mizoguchi, Riichiro
2008 -
Martens, Alke ; Harrer, Andreas:
Software Engineering in E-Learning Systems.
In: Lawrence A. Tomei (Hrsg.): Encyclopedia of Information Technology Curriculum Integration. Volume II. - Hershey, PA. : Information Science Reference, 2008. - S. 782-788
ISBN 978-1-59904-881-9 -
Harrer, Andreas ; Martens, Alke:
A Step towards a Pattern Language for e-Learning Systems.
In: Pahl, Claus (Hrsg.): Architecture Solutions for E-Learning Systems. - Hershey, PA : Information Science Reference, 2008. - S. 98-115. - (Premier reference source)
ISBN 978-1-59904-633-4
(Begutachteter Beitrag / peer-reviewed paper) -
Tsovaltzi, Dimitra ; McLaren, Bruce M. ; Rummel, Nikol ; Scheuer, Oliver ; Harrer, Andreas ; Pinkwart, Niels ; Braun, Isabel:
Using an adaptive collaboration script to promote conceptual chemistry learning.
In: Woolf, Beverly Park ; Aimeur, Esma ; Nkambou, Roger ; Lajoie, Susanne (Hrsg.): Intelligent tutoring systems : 9th international conference, ITS 2008, Montreal, Canada, June 23 - 27, 2008 ; proceedings. - Berlin ; New York : Springer, 2008. - (Lecture Notes in Computer Science ; 5091)
(Begutachteter Beitrag / peer-reviewed paper) -
Harrer, Andreas ; Hoppe, H. Ulrich:
Visual Modelling of Collaborative Learning Processes - Uses, Desired Properties, and Approaches.
In: Botturi, Luca ; Stubbs, S. Todd (Hrsg.): Handbook of Visual Languages for Instructional Design : Theories and Practices. - Hershey, PA : Information Science Reference, 2008. - S. 281-298
ISBN 978-1-599-04729-4 ; 978-1-599-04731-7 -
Harrer, Andreas ; Moskaliuk, Johannes ; Kimmerle, Joachim ; Cress, Ulrike:
Visualizing Wiki-Supported Knowledge Building: Co-Evolution of Individual and Collective Knowledge.
In: Aguiar, Ademar ; Bernstein, Mark (Hrsg.): Proceedings of the 4th International Symposium on Wikis (WikiSym '08). - New York, NY : ACM, 2008
ISBN 978-1-60558-128-6
(Begutachteter Beitrag / peer-reviewed paper)
2007
-
Lingnau, Andreas ; Harrer, Andreas ; Kuhn, Markus ; Hoppe, H. Ulrich:
Empowering teachers to evolve media enriched classroom scenarios.
In: Research and Practice in Technology Enhanced Learning : RPTEL. 2 (2007) 2. - S. 105-129.
ISSN 1793-7078 ; 1793-2068
(Peer-Review-Journal) -
Hernández-Leo, Davinia ; Harrer, Andreas ; Dodero, Juan Manuel ; Asensio-Pérez, Juan I. ; Burgos, Daniel:
A Framework for the Conceptualization of Approaches to "Create-by-Reuse" of Learning Design Solutions.
In: Journal of universal computer science : JUCS. 13 (2007) 7. - S. 991-1001.
ISSN 0948-695x
(Peer-Review-Journal) -
Harrer, Andreas ; Malzahn, Nils ; Hoppe, H. Ulrich:
Graphical Modeling and Simulation of Learning Designs.
In: Hirashima, Tsukasa ; Hoppe, Ulrich ; Young, Shelley Shwu-Ching (Hrsg.): Supporting Learning Flow through Integrative Technologies. - Amsterdam : IOS Press, 2007. - S. 291-294. - (Frontiers in Artificial Intelligence and Applications ; 162)
ISBN 978-1-58603-797-0
(Begutachteter Beitrag / peer-reviewed paper) -
Martens, Alke ; Harrer, Andreas:
An integrative approach for teaching/tutoring process models using meta-models.
In: Kinshuk ; Sampson, Demetrios G. ; Spector, J. Michael ; Isaias, Pedro (Hrsg.): IADIS International Conference on Cognition and Exploratory Learning in Digital Age (CELDA 2007) : Proceedings. - Lisbon, Portugal : IADIS Press, 2007. - S. 243-249
ISBN 978-972-8924-48-5
(Begutachteter Beitrag / peer-reviewed paper) -
Kobbe, Lars ; Weinberger, Armin ; Dillenbourg, Pierre ; Harrer, Andreas ; Hämäläinen, Raija ; Häkkinen, Päivi ; Fischer, Frank:
Specifying Computer-supported Collaboration Scripts.
In: International journal of computer-supported collaborative learning. 2 (2007) 2/3. - S. 211-224.
ISSN 1556-1607
(Peer-Review-Journal) -
SWEL’07: Ontologies and Semantic Web Services for Intelligent Distributed Educational Systems : Supplementary Proceedings of the 13th International Conference of Artificial Intelligence in Education (AIED 2007).
Hrsg.: Capuano, Nicola ; Dicheva, Darina ; Harrer, Andreas ; Mizoguchi, Riichiro
Marina Del Rey, CA, 2007
Eingestellt am: 30. Dez 2009 15:56
Letzte Änderung: 10. Aug 2017 17:00
URL zu dieser Anzeige: https://fordoc.ku.de/id/eprint/89/
Letzte Änderung: 10. Aug 2017 17:00
URL zu dieser Anzeige: https://fordoc.ku.de/id/eprint/89/