Daten exportieren

 

Institution ::
Professur Soziale Arbeit I - Theorien der Sozialarbeit und Pädagogik

Fakultät/Fachbereich:Fakultät für Soziale Arbeit (FH)
Lehrstuhlinhaber/in, Inhaber/in der Professur:Korntheuer, Prof. Dr. Annette
Emerita/Emeritus/im Ruhestand:Erath, Prof. Dr. Peter
Adresse:Ostenstrasse 26
Kollegiengebäude I Bau E
85072 Eichstätt
Telefon:+49 8421 93 - 1467
Fax:+49 8421 93 - 1773
Kontakt-E-Mail:peter.erath@ku.de

Begutachtete Drittmittel

2021

2020

2018

2012

2008

Auftragsforschung (Forschung und Entwicklung)

2016

Interne Finanzierung

2020

Open Access
Volltext file
Korntheuer, Annette ; Cholewa, Julia:
Die nachhaltige Implementierung von Diversitäts‐ und Intersektionalitätsbewusster Sozialer Arbeit (DISA) in die kommunale Beratungspraxis.
In: Zeitschrift für Diversitätsforschung und -management : ZDfm. 6 (2021) 2. - S. 184-190.
ISSN 2367-3079 ; 2367-3060
10.3224/zdfm.v6i2.06
(Peer-Review-Journal)
Open Access
Volltext
Korntheuer, Annette ; Hynie, Michaela ; Kleist, Martha ; Farooqui, Safwathullah ; Lutter, Eva ; Westphal, Manuela:
Inclusive Resettlement? Integration pathways of resettled refugees with disabilities in Germany and Canada.
In: Frontiers in human dynamics. 3 (2021): 668264. - 15 S.
ISSN 2673-2726
10.3389/fhumd.2021.668264
(Peer-Review-Journal)
Volltext
Korntheuer, Annette ; Sadat Tayebi, Nassem ; Habib, Nisren:
Linking Refugee Families with the Host Societies : A Mixed-Methods Evaluation Study of Family Education Programs in Germany.
In: Cultura y educación : C & E. 33 (2021) 4. - S. 812-840.
ISSN 1135-6405 ; 1578-4118
10.1080/11356405.2021.1975457
(Peer-Review-Journal)
Open Access
Volltext file
Korntheuer, Annette ; Damm, Ann-Christin:
What Shapes the Integration Trajectory of Refugee Students? : A Comparative Policy Analysis in Two German States.
In: Refuge : Canada's journal on refugees. 36 (2020) 2. - S. 31-44.
ISSN 1920-7336
10.25071/1920-7336.40719
(Peer-Review-Journal)
Korntheuer, Annette ; Gag, Maren ; Anderson, Philip ; Schroeder, Joachim:
Education of Refugee-background Youth in Germany : Systemic Barriers to Equitable Participation in the Vocational Education System.
In: Shapiro, Shawna ; Farrelly, Raichle ; Curry, Mary Jane (Hrsg.): Educating refugee-background students : critical issues and dynamic contexts. - Bristol : Multilingual Matters, 2018. - S. 191-207. - (New perspectives on language and education ; 59)
ISBN 978-1-78309-996-2 ; 978-1-78309-997-9

2021

2020

2019

2018

2017

2016

2014

2012

2011

2010

2009

2008

2007

2006

2005

2004

2002

2001

2000

1999

1998

1996

Eingestellt am: 30. Dez 2009 15:56
Letzte Änderung: 14. Jan 2010 13:47
URL zu dieser Anzeige: https://fordoc.ku.de/id/eprint/133/
Analytics