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Forschungsprojekt ::
Ethical entrepreneurship and the region - Assessing the regional social impact of entrepreneurial behaviour

Projektbeschreibung

This study contributes to the discussion of the social impact of entrepreneurial behaviour on a region. In order to explore the concept within a regional context an empirical study was conducted in the automotive region of Ingolstadt, Germany. Eleven SME entrepreneurs were interviewed to gain an insight into the main value-based drivers of their entrepreneurial behaviour. Complementary, interviews with eleven public sector managers were analysed to determine their perspective of the regional impact of ethical entrepreneurship. The collected data was analysed with the qualitative rule-based method GABEK in order to systematically map the underlying conceptual architecture. The results show that ethical entrepreneurs act as innovators and pathfinders in a regional context, and provide rather practical solutions compared to public sector managers by applying patterns of entrepreneurial behaviour to social challenges.

Angaben zum Forschungsprojekt

Beginn des Projekts:April 2010
Ende des Projekts:Juli 2011
Projektstatus:abgeschlossen
Projektleitung:Pechlaner, Prof. Dr. Harald
Habisch, Prof. Dr. André
Beteiligte Personen:Doepfer, Dipl.-Kfm. Benedict
Schwarz, Christoph
Lehrstuhl/Institution:
  • Lehrstuhl für Tourismus & Zentrum für Entrepreneurship
    Mathematisch-Geographische Fakultät > Geographie > Lehrstuhl für Tourismus & Zentrum für Entrepreneurship Wirtschaftswissenschaftliche Fakultät > Betriebswirtschaftslehre > Lehrstuhl für Tourismus & Zentrum für Entrepreneurship School of Transformation and Sustainability
  • Christliche Sozialethik & Gesellschaftspolitik
    Theologische Fakultät > Systematische Theologie > Christliche Sozialethik & Gesellschaftspolitik Wirtschaftswissenschaftliche Fakultät > Ethik
Finanzierung des Projekts:Aus Lehrstuhletat (intern)
Schlagwörter:Ethical entrepreneurship, region, responsibility, SME
Themengebiete:Q Wirtschaftswissenschaften
Projekttyp:Grundlagenforschung
Projekt-ID:1273
Eingestellt am: 20. Jul 2011 17:45
Letzte Änderung: 15. Mai 2025 04:07
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