Daten exportieren

 

Institution ::
Professur für Deutsch als Fremdsprache (DaF) / Didaktik des Deutschen als Zweitsprache (DiDaZ)

Fakultät/Fachbereich:Sprach- und Literaturwissenschaftliche Fakultät > Germanistik > Professur für Deutsch als Fremdsprache (DaF) / Didaktik des Deutschen als Zweitsprache (DiDaZ)
Lehrstuhlinhaber/in, Inhaber/in der Professur:Rinker, Prof. Dr. Tanja
Emerita/Emeritus/im Ruhestand:Meixner, Prof. Dr. Johanna
Emerita/Emeritus/im Ruhestand:Müller, Prof. Dr. Klaus
Wiss. Mitarbeiter/in:Cil, Aylin
Wiss. Mitarbeiter/in:Rykova, Eugenia
Adresse:Katholische Universität Eichstätt-Ingolstadt
Universitätsallee 1
85072 Eichstätt
Telefon:+49 8421 93-21339
Kontakt-E-Mail:anna.gruber@ku.de

Begutachtete Drittmittel

2023

2018

  • The Multilingual Mind (MultiMind)
    Projektleitung: Rinker, Prof. Dr. Tanja
    Laufzeit: 2018 - 2022, abgeschlossen
    Geldgeber: EU Horizon 2020 - Marie Sklodowska-Curie Innovative Training Networks
Open Access
Volltext file
Bloder, Theresa ; Eikerling, Maren ; Rinker, Tanja ; Lorusso, Maria Luisa:
Speech and Language Therapy Service for Multilingual Children : Attitudes and Approaches across Four European Countries.
In: Sustainability. 13 (2021) 21: 12143. - 32 S.
ISSN 2071-1050
10.3390/su132112143
(Peer-Review-Journal)
Volltext
Krause, Elif ; Rinker, Tanja ; Eulitz, Carsten:
The role of input in processing strategies of bilinguals : evidence from online processing of Turkish plural noun phrases in Turkish-German heritage language speaker.
In: Bayram, Fatih (Hrsg.): Studies in Turkish as a heritage language. - Amsterdam ; Philadelphia : Benjamins, 2020. - S. 127-153. - (Studies in bilingualism ; 60)
ISBN 978-90-272-0793-7 ; 978-90-272-6050-5
10.1075/sibil.60.07kra
Plötner, Kathleen ; Rinker, Tanja:
Lexikalisches Lernen in einer italienisch-deutsch bilingualen Grundschulklasse.
In: Böttger, Heiner ; Festman, Julia ; Müller, Tanja (Hrsg.): Language education and acquisition research : focusing early language learning. - Bad Heilbrunn : Klinkhardt, 2020. - S. 259-276
ISBN 978-3-7815-2411-8
Volltext
Budde-Spengler, Nora ; Sachse, Steffi ; Rinker, Tanja:
The relationship between input factors and early lexical knowledge in Turkish-German children.
In: International journal of bilingual education and bilingualism. 24 (2018) 8. - S. 1091-1106.
ISSN 1747-7522 ; 1367-0050
10.1080/13670050.2018.1543647
(Peer-Review-Journal)
Open Access
Volltext
Rinker, Tanja ; Shafer, Valerie L. ; Kiefer, Markus ; Vidal, Nancy ; Yu, Yan H.:
T-complex measures in bilingual Spanish-English and Turkish-German children and monolingual peers.
In: PLoS one. 12 (2017) 3: e0171992. - 23 S.
ISSN 1932-6203
10.1371/journal.pone.0171992
(Peer-Review-Journal)

2024

2023

2022

2021

2020

2018

2017

2016

2015

2014

2013

2012

2011

2010

2009

2008

2007

2006

2005

2004

2003

2002

2001

2000

1999

1998

1997

1995

1994

Eingestellt am: 30. Dez 2009 15:56
Letzte Änderung: 08. Aug 2023 12:25
URL zu dieser Anzeige: https://fordoc.ku.de/id/eprint/48/
Analytics