Fakultät/Fachbereich: | Philosophisch-Pädagogische Fakultät > Pädagogik |
---|---|
Lehrstuhl/Institution: | Professur für Empirische Bildungsforschung |
Position/Funktion: | Lehrstuhlinhaber/in, Inhaber/in der Professur |
Adresse: | Katholische Universität Eichstätt-Ingolstadt
Ostenstraße 26 85072 Eichstätt |
Telefon: | +49 8421 93-21617 |
E-Mail-Adresse: | julia.dietrich@ku.de |
Google Scholar Profil: | https://scholar.google.com/citations?user=V8rTQocAAAAJ&hl=de |
ResearchGate Profil: | https://www.researchgate.net/profile/Julia-Dietrich-2 |
Scopus Author ID: | 26325279200 |
Begutachtete Drittmittel
2021
- Dynamische Prozesse der Entwicklung von Lernmotivation im Hochschulstudium
Projektleitung: Dietrich, Prof. Dr. Julia
Laufzeit: 2021 - 2025, laufend
Geldgeber: Deutsche Forschungsgemeinschaft (DFG)
Gruppierung nach
Jahr |
Publikationsform
2024
-
Moeller, Julia ; Dietrich, Julia ; Baars, Jessica:
The Experience Sampling Method in the research on achievement-related emotions and motivation.
In: Hagenauer, Gerda ; Lazarides, Rebecca ; Järvenoja, Hanna (Hrsg.): Motivation and emotion in learning and teaching across educational contexts : theoretical and methodological perspectives and empirical insights. - London ; New York : Routledge, 2024. - S. 178-196
ISBN 978-1-032-30110-5
10.4324/9781003303473-14 -
Dietrich, Julia ; Weber-Liel, Dorit:
Lernen und Aufwachsen mit digitalen Medien.
In: Kracke, Bärbel ; Noack, Peter (Hrsg.): Entwicklung im Schulalter. - Paderborn : UTB, 2024
ISBN 978-3-8252-5979-2 ; 978-3-8385-5979-7 -
Dietrich, Julia ; Noack, Peter ; Kracke, Bärbel:
Was, warum, wie : eine Einleitung.
In: Kracke, Bärbel ; Noack, Peter (Hrsg.): Entwicklung im Schulalter. - Paderborn : UTB, 2024
ISBN 978-3-8252-5979-2 ; 978-3-8385-5979-7 -
Ter Horst, Nicolai ; Dietrich, Julia ; Wilke, Timm:
Digital-differenzierende Lernmodule im Schülerlaborkontext : eine Pilotstudie.
In: Wilke, Timm ; Rubner, Isabel (Hrsg.): DiCE-Tagung 2023 : Digitalisation in Chemistry Education. - Jena, 2024. - S. 1-5
10.22032/dbt.59413
2023
-
Dietrich, Julia ; Oschwald, A. ; Kracke, Bärbel ; Moeller, Julia ; Viljaranta, Jaana:
Motivation von Studierenden und inhaltliche Klarheit der Lehrenden : Zusammenhänge von Moment zu Moment.
2023
Veranstaltung: Meeting of the Gesellschaft für Empirische Bildungsforschung (GEBF), Essen.
(Veranstaltungsbeitrag: Kongress/Konferenz/Symposium/Tagung, Paper) -
Berweger, Belinda ; Kracke, Bärbel ; Dietrich, Julia:
Preservice teachers’ epistemic and achievement emotions when confronted with common misconceptions about education.
In: Journal of educational psychology / American Psychological Association. 115 (2023) 7. - S. 951-968.
ISSN 1939-2176 ; 0022-0663
10.1037/edu0000792
(Peer-Review-Journal)
2022
-
Dietrich, Julia:
Experience Sampling Methodology.
2022
Veranstaltung: Motivation, Learning, and Well-Being-research collective, Finnland.
(Veranstaltungsbeitrag: Workshop, Vortrag) -
Dietrich, Julia ; Schmiedek, Florian ; Moeller, Julia:
Academic motivation and emotions are experienced in learning situations, so let's study them. Introduction to the special issue.
In: Learning and instruction : the journal of the European Association for Research on Learning and Instruction (EARLI). 81 (2022): 101623. - 4 S.
ISSN 1873-3263 ; 0959-4752
10.1016/j.learninstruc.2022.101623
(Peer-Review-Journal) -
Berweger, Belinda ; Born, Sebastian ; Dietrich, Julia:
Expectancy-value appraisals and achievement emotions in an online learning environment : Within- and between-person relationships.
In: Learning and instruction : the journal of the European Association for Research on Learning and Instruction (EARLI). 77 (2022): 101546. - 9 S.
ISSN 1873-3263 ; 0959-4752
10.1016/j.learninstruc.2021.101546
(Peer-Review-Journal) -
Moeller, Julia ; Viljaranta, Jaana ; Tolvanen, Asko ; Kracke, Bärbel ; Dietrich, Julia:
Introducing the DYNAMICS framework of moment-to-moment development in achievement motivation.
In: Learning and instruction : the journal of the European Association for Research on Learning and Instruction (EARLI). 81 (2022): 101653. - 15 S.
ISSN 1873-3263 ; 0959-4752
10.1016/j.learninstruc.2022.101653
(Peer-Review-Journal)
2021
-
Dietrich, Julia ; Greiner, Franziska ; Weber-Liel, Dorit ; Berweger, Belinda ; Kämpfe, Nicole ; Kracke, Bärbel:
Does an individualized learning design improve university student online learning? : a randomized field experiment.
In: Computers in human behavior. 122 (2021): 106819. - 12 S.
ISSN 0747-5632
10.1016/j.chb.2021.106819
(Peer-Review-Journal) -
Senker, Kertin ; Fries, Stefan ; Dietrich, Julia ; Grund, Axel:
Mindfulness and academic emotions : a field study during a lecture.
In: Learning and individual differences : journal of psychology and education. 92 (2021): 102079. - 11 S.
ISSN 1041-6080 ; 1873-3425
10.1016/j.lindif.2021.102079
(Peer-Review-Journal) -
Grund, Axel ; Senker, Kertin ; Dietrich, Julia ; Fries, Stefan ; Galla, Brian M.:
The comprehensive mindfulness experience : a typological approach to the potential benefits of mindfulness for dealing with motivational conflicts.
In: Motivation Science / Society for the Study of Motivation. 7 (2021) 4. - S. 410-423.
ISSN 2333-8121 ; 2333-8113
10.1037/mot0000239
(Peer-Review-Journal) -
Taskinen, Päivi H. ; Dietrich, Julia:
Motivationsgünstiges Lernen von Naturwissenschaften in Gymnasien? : Zusammenhänge zwischen Lernangebot in Naturwissenschaften und fachbezogenem Interesse und Fähigkeitsselbstkonzept auf der Schulebene.
In: Lazarides, Rebecca ; Raufelder, Diana (Hrsg.): Motivation in unterrichtlichen fachbezogenen Lehr-Lernkontexten : Perspektiven aus Pädagogik, Psychologie und Fachdidaktiken. - Wiesbaden : VS Verlag für Sozialwissenschaften, 2021. - S. 265-298. - (Edition ZfE ; 10)
ISBN 978-3-658-31063-9
10.1007/978-3-658-31064-6_10
2020
-
Dietrich, Julia:
Intra-individuelle Heterogenität motivationaler Prozesse beim Lernen.
2020
Veranstaltung: DIPF, Frankfurt.
(Veranstaltungsbeitrag: Kongress/Konferenz/Symposium/Tagung, Vortrag) -
Moeller, Julia ; Viljaranta, Jaana ; Kracke, Bärbel ; Dietrich, Julia:
Disentangling objective characteristics of learning situations from subjective perceptions thereof, using an experience sampling method design.
In: Frontline Learning Research : an official journal of EARLI. 8 (2020) 3. - S. 63-84.
ISSN 2295-3159
10.14786/flr.v8i3.529
(Peer-Review-Journal)
2019
-
Dietrich, Julia ; Viljaranta, Jaana ; Tolvanen, Asko ; Moeller, Julia ; Kracke, Bärbel:
Do expectancies and intrinsic value predict each other across learning situations?
2019
Veranstaltung: Conference of the Educational Psychology Section of the German Psychological Society (DGPs), Leipzig.
(Veranstaltungsbeitrag: Kongress/Konferenz/Symposium/Tagung, Vortrag) -
Dietrich, Julia ; Viljaranta, Jaana ; Tolvanen, Asko ; Moeller, Julia ; Kracke, Bärbel:
Do expectancies and intrinsic value predict each other across learning situations?
2019
Veranstaltung: Earli Meeting, Aachen.
(Veranstaltungsbeitrag: Kongress/Konferenz/Symposium/Tagung, Poster) -
Dietrich, Julia ; Greiner, Franziska ; Weber-Liel, Dorit ; Kämpfe, Nicole ; Kracke, Bärbel:
Individualisiertes Lehren und Studieren mit digitalen Lernangeboten.
2019
Veranstaltung: Conference of the Educational Psychology Section of the German Psychological Society (DGPs), Leipzig.
(Veranstaltungsbeitrag: Kongress/Konferenz/Symposium/Tagung, Vortrag) -
Dietrich, Julia ; Born, S. ; Berwenger, B.:
Kontrollerleben, Wertüberzeugungen und Leistungsemotionen : Kombination zweier Erwartungs-Wert-Modelle.
2019
Veranstaltung: Conference of the Educational Psychology Section of the German Psychological Society (DGPs), Leipzig.
(Veranstaltungsbeitrag: Kongress/Konferenz/Symposium/Tagung, Vortrag) -
Dietrich, Julia ; Moeller, Julia ; Viljaranta, Jaana ; Kracke, Bärbel:
Wie motivierend ist eine Lernsituation? : Potentiale intensiver Daten zur Evaluation von Lernaktivitäten.
2019
Veranstaltung: Meeting of the Gesellschaft für Empirische Bildungsforschung (GEBF), Köln.
(Veranstaltungsbeitrag: Workshop, Vortrag) -
Reitzle, Matthias ; Dietrich, Julia:
From between-person statistics to within-person dynamics.
In: Diskurs Kindheits- und Jugendforschung. 14 (2019) 3. - S. 323-342.
ISSN 1862-5002 ; 2193-9713
10.3224/diskurs.v14i3.06
(Peer-Review-Journal) -
Dietrich, Julia ; Lazarides, Rebecca:
Gendered Development of Motivational Belief Patterns in Mathematics Across a School Year and Career Plans in Math-Related Fields.
In: Frontiers in Psychology. 10 (2019): 1472. - 5 S.
ISSN 1664-1078
10.3389/fpsyg.2019.01472
(Peer-Review-Journal) -
Dietrich, Julia ; Moeller, Julia ; Guo, Jiesi ; Viljaranta, Jaana ; Kracke, Bärbel:
In-the-moment profiles of expectancies, task values, and costs.
In: Frontiers in Psychology. 10 (2019): 1662. - 12 S.
ISSN 1664-1078
10.3389/fpsyg.2019.01662
(Peer-Review-Journal) -
Lazarides, Rebecca ; Dietrich, Julia ; Taskinen, Päivi H.:
Stability and change in students’ motivational profiles in mathematics : the role of perceived teaching.
In: Teaching and teacher education : an international journal of research and studies. 79 (2019). - S. 164-175.
ISSN 0742-051x
10.1016/j.tate.2018.12.016
(Peer-Review-Journal) -
Greiner, Franziska ; Kämpfe, Nicole ; Weber-Liel, Dorit ; Kracke, Bärbel ; Dietrich, Julia:
Flexibles Lernen in der Hochschule mit Digitalen Differenzierungsmatrizen.
In: Zeitschrift für Hochschulentwicklung : ZFHE ; Beiträge zu Studium, Wissenschaft und Beruf. 14 (2019) 3. - S. 287-302.
ISSN 2219-6994
10.3217/zfhe-14-03/17
(Peer-Review-Journal) -
Dietrich, Julia:
Methoden der Veränderungsmessung.
In: Kracke, Bärbel ; Noack, Peter (Hrsg.): Handbuch Entwicklungs- und Erziehungspsychologie. - Berlin : Springer, 2019. - S. 541-563
ISBN 978-3-642-53967-1 ; 978-3-642-53968-8
10.1007/978-3-642-53968-8_32
2018
-
Dietrich, Julia ; Moeller, Julia ; Guo, J. ; Viljaranta, Jaana ; Kracke, Bärbel:
In-the-moment profiles of expectancies, task values, and costs.
2018
Veranstaltung: Convention of the Association for Psychological Science (APS), San Francisco.
(Veranstaltungsbeitrag: Kongress/Konferenz/Symposium/Tagung, Paper) -
Dietrich, Julia ; Moeller, Julia ; Viljaranta, Jaana ; Kracke, Bärbel:
Using experience sampling method data for evaluating learning activities.
2018
Veranstaltung: International Conference on Motivation (ICM/Earli SIG 8), Aarhus.
(Veranstaltungsbeitrag: Kongress/Konferenz/Symposium/Tagung, Vortrag) -
Marttinen, Elina ; Dietrich, Julia ; Salmela-Aro, Katariina:
Intentional engagement in the transition to adulthood : an integrative perspective on identity, career, and goal developmental regulation.
In: European psychologist : official organ of the European Federation of Psychologists' Associations (EFPA). 23 (2018) 4. - S. 311-323.
ISSN 1016-9040 ; 1878-531x
10.1027/1016-9040/a000337
(Peer-Review-Journal) -
Ketonen, Elina E. ; Dietrich, Julia ; Moeller, Julia ; Salmela-Aro, Katariina ; Lonka, Kirsti:
The role of daily autonomous and controlled educational goals in students’ academic emotion states : an experience sampling method approach.
In: Learning and instruction : the journal of the European Association for Research on Learning and Instruction (EARLI). 53 (2018). - S. 10-20.
ISSN 1873-3263 ; 0959-4752
10.1016/j.learninstruc.2017.07.003
(Peer-Review-Journal)
2017
-
Dietrich, Julia:
Momentane Motivation in Lehrveranstaltungen.
2017
Veranstaltung: Institut für Bildungswissenschaften, Universität Leipzig.
(Veranstaltungsbeitrag: Kongress/Konferenz/Symposium/Tagung, Vortrag) -
Moeller, Julia ; Dietrich, Julia ; Eccles, Jacquelynne S. ; Schneider, Barbara:
Passionate experiences in adolescence : situational variability and long-term stability.
In: Journal of research on adolescence. 27 (2017) 2. - S. 344-361.
ISSN 1050-8392 ; 1532-7795
10.1111/jora.12297
(Peer-Review-Journal) -
Dietrich, Julia ; Viljaranta, Jaana ; Moeller, Julia ; Kracke, Bärbel:
Situational expectancies and task values : Associations with students' effort.
In: Learning and instruction : the journal of the European Association for Research on Learning and Instruction (EARLI). 47 (2017). - S. 53-64.
ISSN 1873-3263 ; 0959-4752
10.1016/j.learninstruc.2016.10.009
(Peer-Review-Journal) -
Dreer, Benjamin ; Dietrich, Julia ; Kracke, Bärbel:
From in-service teacher development to school improvement : factors of learning transfer in teacher education.
In: Teacher development. 21 (2017) 2. - S. 208-224.
ISSN 1747-5120 ; 1366-4530
10.1080/13664530.2016.1224774
(Peer-Review-Journal)
2016
-
Dietrich, Julia:
Pursuing Career Goals in Adolescence and Young Adulthood.
2016
Veranstaltung: Konferenz “Educational inequality in an international context” an der British Academy, London.
(Veranstaltungsbeitrag: Kongress/Konferenz/Symposium/Tagung, Vortrag) -
Symonds, Jennifer ; Dietrich, Julia ; Chow, Aangela ; Salmela-Aro, Katariina:
Mental health improves after transition from comprehensive school to vocational education or employment in England : a national cohort study.
In: Developmental psychology / American Psychological Association. 52 (2016) 4. - S. 652-665.
ISSN 1939-0599 ; 0012-1649
https://psycnet.apa.org/doi/10.1037/a0040118
(Peer-Review-Journal) -
Taskinen, Päivi Hannele ; Dietrich, Julia ; Kracke, Bärbel:
The role of parental values and child-specific expectations in the science motivation and achievement of adolescent girls and boys.
In: International Journal of Gender, Science and Technology. 8 (2016) 1. - S. 103-123.
ISSN 2040-0748
(Peer-Review-Journal) -
Marttinen, Elina ; Dietrich, Julia ; Salmela-Aro, Katariina:
Dark shadows of rumination : finnish young adults’ identity profiles, personal goals and concerns.
In: Journal of adolescence / publ. for the Association for Professionals in Services for Adolescents. 47 (2016) 1. - S. 185-196.
ISSN 1095-9254 ; 0140-1971
10.1016/j.adolescence.2015.10.024
(Peer-Review-Journal) -
Dietrich, Julia ; Salmela-Aro, Katariina:
Emerging adults and work : a model of phase-adequate engagement.
In: Arnett, Jeffrey Jensen (Hrsg.): Oxford Handbook of Emerging Adulthood. - Oxford : Oxford University Press, 2016. - S. 334-345
ISBN 978-0-19-979557-4
10.1093/oxfordhb/9780199795574.013.25
2015
-
Dietrich, Julia ; Viljaranta, Jaana ; Moeller, Julia ; Kracke, Bärbel:
Expectancy and value as in-the-moment predictors of students’ effort.
2015
Veranstaltung: SELF Biennial International Conference, Kiel.
(Veranstaltungsbeitrag: Workshop, Vortrag) -
Dietrich, Julia ; Taskinen, Päivi H. ; Kracke, Bärbel:
Die Rolle der Eltern für die Motivation, Naturwissenschaftler/in werden zu wollen.
2015
Veranstaltung: Meeting of the German Society for Empirical Educational Research (GEBF), Bochum.
(Veranstaltungsbeitrag: Kongress/Konferenz/Symposium/Tagung, Vortrag) -
Silinskas, Gintautas ; Dietrich, Julia ; Pakarinen, Eija ; Kiuru, Noona ; Aunola, Kaisa ; Lerkkanen, Marja-Kristiina ; Hirvonen, Riikka ; Muotka, Joona ; Nurmi, Jari-Erik:
Children evoke similar affective and instructional responses from their teachers and mothers.
In: International journal of behavioral development : IJBD. 39 (2015) 5. - S. 432-444.
ISSN 0165-0254
10.1177/0165025415593648
(Peer-Review-Journal) -
Dietrich, Julia ; Dicke, Anna-Lena ; Kracke, Bärbel ; Noack, Peter:
Teacher support and its influence on students’ intrinsic value and effort : dimensional comparison effects across subjects.
In: Learning and instruction : the journal of the European Association for Research on Learning and Instruction (EARLI). 39 (2015). - S. 45-54.
ISSN 1873-3263 ; 0959-4752
10.1016/j.learninstruc.2015.05.007
(Peer-Review-Journal) -
Moeller, Julia ; Eccles, Jacquelynne S. ; Salmela-Aro, Katariina ; Dietrich, Julia ; Schneider, B. ; Grassinger, Robert:
Passion and motivation.
In: Wright, James D. (Hrsg.): International encyclopedia of the social & behavioral sciences. 2. Auflage. - Amsterdam : Elsevier, 2015. - S. 570-576
ISBN 978-0-08-097086-8
10.1016/B978-0-08-097086-8.26101-1
2014
-
Dietrich, Julia:
Adolescents‘ and parents‘ math-related motivational beliefs and adolescents’ preferences for science careers.
2014
Veranstaltung: Gender & STEM Network Conference, Berlin.
(Veranstaltungsbeitrag: Kongress/Konferenz/Symposium/Tagung, Vortrag) -
Dietrich, Julia ; Dicke, Anna-Lena ; Kracke, Bärbel ; Noack, Peter:
Classroom effects on students’ motivational development.
2014
Veranstaltung: International Conference on Motivation (ICM/Earli SIG 8), Helsinki, Finland.
(Veranstaltungsbeitrag: Vortragsreihe, Vortrag) -
Dietrich, Julia ; Kracke, Bärbel ; Noack, Peter:
Co-regulating the post-high school transition : adolescents and their parents.
2014
Veranstaltung: Meeting of the International Society for the Study of Behavioural Development (ISSBD), Shanghai, China.
(Veranstaltungsbeitrag: Kongress/Konferenz/Symposium/Tagung, Vortrag) -
Dietrich, Julia ; Noack, Peter ; Kracke, Bärbel:
Motivation at school as an antecedent of adolescent career development.
2014
Veranstaltung: Meeting of the International Society for the Study of Behavioural Development (ISSBD), Shanghai, China.
(Veranstaltungsbeitrag: Kongress/Konferenz/Symposium/Tagung, Vortrag) -
Dietrich, Julia:
Role of Parents and Teachers.
2014
Veranstaltung: Motivation in Context, Institute of Psychology, Universität Jyväskylä.
(Veranstaltungsbeitrag: Kongress/Konferenz/Symposium/Tagung, Vortrag) -
Dietrich, Julia ; Andersson, Håkan ; Tsai, Y.-M. ; Salmela-Aro, Katariina:
Self-determined goal pursuit and motivational experience.
2014
Veranstaltung: International Conference on Motivation (ICM/Earli SIG 8), Helsinki, Finland.
(Veranstaltungsbeitrag: Kongress/Konferenz/Symposium/Tagung, Vortrag) -
Ranta, Mette ; Dietrich, Julia ; Salmela-Aro, Katariina:
Career and romantic relationship goals and concerns during emerging adulthood.
In: Emerging adulthood / Society for the Study of Emerging Adulthood (SSEA). 2 (2014) 1. - S. 17-26.
ISSN 2167-6984 ; 2167-6968
10.1177/2167696813515852
(Peer-Review-Journal) -
Tynkkynen, Lotta ; Dietrich, Julia ; Salmela-Aro, Katariina:
Career goal-related success expectations across two educational transitions : a seven-year longitudinal study.
In: European journal of developmental psychology. 11 (2014) 3. - S. 356-372.
ISSN 1740-5610 ; 1740-5629
10.1080/17405629.2013.840577
(Peer-Review-Journal) -
Schindler, Ines ; Dietrich, Julia ; Berg, Cynthia:
Why collaborate with close others when choosing a college major?
In: Journal of Educational and Developmental Psychology : JEDP / Canadian Center of Science and EducationSurvey. 4 (2014) 1. - S. 128-142.
ISSN 1927-0526 ; 1927-0534
10.5539/jedp.v4n1p128
(Peer-Review-Journal) -
Reese, Gerhard ; Dietrich, Julia:
I am therefore I do : Group identification and effort for the achievement goals.
In: Social Sciences : open access journal. 3 (2014) 4. - S. 941-947.
ISSN 2076-0760
10.3390/socsci3040941
(Peer-Review-Journal) -
Dietrich, Julia ; Andersson, Håkan ; Salmela-Aro, Katariina:
Developmental psychologists’ perspective on pathways through school and beyond.
In: Blanchard, Philippe ; Bühlmann, Felix ; Gauthier, Jacques-Antoine (Hrsg.): Advances in sequence analysis : theory, method, applications. - Cham : Springer, 2014. - S. 129-150. - (Life course research and social policies ; 2)
ISBN 978-3-319-04968-7 ; 978-3-319-04969-4
10.1007/978-3-319-04969-4_7
2013
-
Dietrich, Julia ; Tynkkynen, Lotta ; Salmela-Aro, Katariina:
Angemessenes Engagement beim Übergang von der Schule zur nachschulischen Ausbildung.
2013
Veranstaltung: Meeting of the German Society for Empirical Educational Research (GEBF), Frankfurt.
(Veranstaltungsbeitrag: Kongress/Konferenz/Symposium/Tagung, Vortrag) -
Dietrich, Julia ; Kracke, Bärbel ; Noack, Peter:
Entwicklung von Schulengagement nach dem Eintritt in die Sekundarstufe.
2013
Veranstaltung: Conference of the Educational Psychology Section of the German Psychological Society (DGPs), Hildesheim.
(Veranstaltungsbeitrag: Kongress/Konferenz/Symposium/Tagung, Vortrag) -
Dietrich, Julia ; Nurmi, Jari-Erik ; Jokisaari, Markus:
Wohlbefinden und phasenadäquates berufliches Engagement als Ressourcen für den Berufseinstieg.
2013
Veranstaltung: Conference of the Developmental Psychology Section of the German Psychological Society (DGPs), Saarbrücken.
(Veranstaltungsbeitrag: Kongress/Konferenz/Symposium/Tagung, Vortrag) -
Dietrich, Julia ; Lichtwarck-Aschoff, Anna ; Kracke, Bärbel:
Deciding on a college major : Commitment trajectories, career exploration, and academic well-being.
In: Diskurs Kindheits- und Jugendforschung = Discourse : Journal of Childhood and Adolescence Research. 8 (2013) 3. - S. 305-318.
ISSN 2193-9713 ; 1862-5002
(Peer-Review-Journal) -
Dietrich, Julia ; Salmela-Aro, Katariina:
Parental involvement and adolescents’ career goal pursuit during the post-school transition.
In: Journal of adolescence / publ. for the Association for Professionals in Services for Adolescents. 36 (2013) 1. - S. 121-128.
ISSN 1095-9254 ; 0140-1971
10.1016/j.adolescence.2012.10.009
(Peer-Review-Journal) -
Dietrich, Julia ; Shulman, Shmuel ; Nurmi, Jari-Erik:
Goal pursuit in young adulthood : the role of personality and motivation in goal appraisal trajectories across 6 years.
In: Journal of research in personality. 47 (2013) 6. - S. 728-737.
10.1016/j.jrp.2013.06.004
(Peer-Review-Journal) -
Sortheix, Florenica M. ; Dietrich, Julia ; Chow, Angela ; Salmela-Aro, Katariina:
The role of career values for work engagement during the transition to working life.
In: Journal of vocational behavior. 83 (2013) 3. - S. 466-475.
ISSN 1095-9084 ; 0001-8791
10.1016/j.jvb.2013.07.003
(Peer-Review-Journal)
2012
-
Dietrich, Julia ; Komes, Jessica ; Kracke, Bärbel:
Career-related parenting behaviors and exploration in Mexican adolescents.
2012
Veranstaltung: Meeting of the Society for Research on Adolescence, Vancouver, Canada.
(Veranstaltungsbeitrag: Kongress/Konferenz/Symposium/Tagung, Vortrag) -
Dietrich, Julia ; Salmela-Aro, Katariina ; van de Schoot, R.:
Persönliche Ziele in der Berufswahl : Jugendliche am Übergang Schule – Ausbildung/Studium.
2012
Veranstaltung: Conference of the German Psychological Society (DGPs), Bielefeld.
(Veranstaltungsbeitrag: Kongress/Konferenz/Symposium/Tagung, Vortrag) -
Dietrich, Julia ; Salmela-Aro, Katariina ; van de Schoot, R.:
Pursuit of career goals during the transition to adulthood.
2012
Veranstaltung: Meeting of the International Society for the Study of Behavioural Development, Edmonton, Canada.
(Veranstaltungsbeitrag: Vortragsreihe, Vortrag) -
Dietrich, Julia:
Trajectories of Career Goal Engagement : an Application of the 3-Step Approach to Growth Mixture Modeling in Mplus 7.
2012
Veranstaltung: Fourth Dutch Mplus Users Meeting, Universität Utrecht.
(Veranstaltungsbeitrag: Kongress/Konferenz/Symposium/Tagung, Vortrag) -
Dietrich, Julia ; Parker, Philip ; Salmela-Aro, Katariina:
Phase-adequate engagement at the post-school transition.
In: Developmental psychology / American Psychological Association. 48 (2012) 6. - S. 1575-1593.
ISSN 1939-0599 ; 0012-1649
10.1037/a0030188
(Peer-Review-Journal) -
Dietrich, Julia ; Jokisaari, Markus ; Nurmi, Jari-Erik:
Work-related goal appraisals and stress during the transition from education to work.
In: Journal of vocational behavior. 80 (2012) 1. - S. 82-92.
ISSN 1095-9084 ; 0001-8791
10.1016/j.jvb.2011.07.004
(Peer-Review-Journal)
2011
-
Dietrich, Julia ; Salmela-Aro, Katariina:
Career-related personal goals across the post-school transition.
2011
Veranstaltung: Conference of the Society for Longitudinal and Life Course Studies (SLLS), Bielefeld.
(Veranstaltungsbeitrag: Kongress/Konferenz/Symposium/Tagung, Vortrag) -
Dietrich, Julia ; Kracke, Bärbel ; Nurmi, Jari-Erik:
Parents’ role in adolescents’ decision on a college major : a weekly diary study.
2011
Veranstaltung: SRCD Biennial Meeting, Montreal, Canada.
(Veranstaltungsbeitrag: Kongress/Konferenz/Symposium/Tagung, Vortrag) -
Dietrich, Julia ; Salmela-Aro, Katariina:
Pursuit of career goals in secondary school and beyond : the role of school engagement and burnout.
2011
Veranstaltung: European Conference for Developmental Psychology, Bergen, Norway.
(Veranstaltungsbeitrag: Kongress/Konferenz/Symposium/Tagung, Vortrag) -
Dietrich, Julia ; Kracke, Bärbel:
Brief report : cross-informant ratings of self- and other-regulation at career transitions in adolescence.
In: Journal of adolescence / publ. for the Association for Professionals in Services for Adolescents. 34 (2011) 5. - S. 1097-1101.
ISSN 1095-9254 ; 0140-1971
10.1016/j.adolescence.2010.05.017
(Peer-Review-Journal) -
Dietrich, Julia ; Kracke, Bärbel ; Nurmi, Jari-Erik:
Parents’ role in adolescents’ decision on a college major : a weekly diary study.
In: Journal of vocational behavior. 79 (2011) 1. - S. 134-144.
ISSN 1095-9084 ; 0001-8791
10.1016/j.jvb.2010.12.003
(Peer-Review-Journal)
2010
-
Dietrich, Julia:
Adolescents‘ and parents‘ developmental regulation during the transition from school to higher education.
Erfurt, 2010
urn:nbn:de:gbv:547-201100015 -
Dietrich, Julia ; Kracke, Bärbel ; Noack, Peter ; Diener, K.:
Aktivitäten von Jugendlichen und Eltern am Übergang Schule–Studium/Berufsausbildung. Die Rolle von Transitionsphase und Entscheidungsstatus.
2010
Veranstaltung: Poster presented at the Conference of the German Psychological Society (DGPs), Bremen.
(Veranstaltungsbeitrag: Kongress/Konferenz/Symposium/Tagung, Vortrag) -
Dietrich, Julia ; Kracke, Bärbel ; Noack, Peter ; Diener, K.:
Perceptions of adolescents’ and parents’ career-related activities.
2010
Veranstaltung: Paper presented at the Meeting of the Society for Research on Adolescence, Philadelphia, USA, and at the EARLI SIG 14 Conference, Munich.
(Veranstaltungsbeitrag: Kongress/Konferenz/Symposium/Tagung, Vortrag) -
Noack, Peter ; Kracke, Bärbel ; Gniewosz, Burkhard ; Dietrich, Julia:
Parental and school effects on students’ occupational exploration : a longitudinal and multilevel analysis.
In: Journal of vocational behavior. 77 (2010) 1. - S. 50-57.
ISSN 1095-9084 ; 0001-8791
10.1016/j.jvb.2010.02.006
(Peer-Review-Journal)
2009
-
Dietrich, Julia ; Kracke, Bärbel:
Selbstregulation von Jugendlichen und Fremdregulation ihrer Mütter am Übergang Schule–Ausbildung/Studium.
2009
Veranstaltung: Poster presented at the Conference of the Developmental Psychology Section of the German Psychological Society (DGPs), Hildesheim.
(Veranstaltungsbeitrag: Kongress/Konferenz/Symposium/Tagung, Vortrag) -
Dietrich, Julia ; Jokisaari, Markus ; Nurmi, Jari-Erik:
Work-related goals and stress during the transition from school to work.
2009
Veranstaltung: Paper presented at the European Conference on Developmental Psychology, Vilnius, Lithuania.
(Veranstaltungsbeitrag: Kongress/Konferenz/Symposium/Tagung, Vortrag) -
Dietrich, Julia ; Kracke, Bärbel:
Career-specific parental behaviors in adolescents’ development.
In: Journal of vocational behavior. 75 (2009) 2. - S. 109-119.
ISSN 1095-9084 ; 0001-8791
10.1016/j.jvb.2009.03.005
(Peer-Review-Journal)
2008
-
Dietrich, Julia:
Parental career-related behaviors and adolescents’ career self-efficacy, career exploration, and career uncertainty.
2008
Veranstaltung: Paper presented at the Meeting of the International Society for the Study of Behavioural Development, Würzburg.
(Veranstaltungsbeitrag: Kongress/Konferenz/Symposium/Tagung, Vortrag) -
Dietrich, Julia ; Kracke, Bärbel ; Noack, Peter:
Tell me what your parents work and I tell you what you will become!?
2008
Veranstaltung: Paper presented at the Congress of the European Society for Family Relations, Jyväskylä, Finland.
(Veranstaltungsbeitrag: Kongress/Konferenz/Symposium/Tagung, Vortrag)
2007
-
Dietrich, Julia ; Kracke, Bärbel:
Dimensions of parental support in adolescents’ occupational preparation.
2007
Veranstaltung: Paper presented at the European Conference on Developmental Psychology, Jena.
(Veranstaltungsbeitrag: Kongress/Konferenz/Symposium/Tagung, Vortrag) -
Dietrich, Julia ; Kracke, Bärbel:
Intergenerationale Transmission von Vorstellungen zur Vereinbarkeit von Beruf und Familie : eine retrospektive Studie mit jungen Frauen.
2007
Veranstaltung: Paper presented at the Conference of the Developmental Psychology Section of the German Psychological Society (DGPs), Heidelberg.
(Veranstaltungsbeitrag: Kongress/Konferenz/Symposium/Tagung, Vortrag)
2006
-
Dietrich, Julia ; Olyai, N. ; Kracke, Bärbel:
Dimensionen elterlicher Unterstützung im Berufsorientierungsprozess.
2006
Veranstaltung: Paper presented at the Conference of the German Psychological Society (DGPs), Nürnberg.
(Veranstaltungsbeitrag: Kongress/Konferenz/Symposium/Tagung, Vortrag)
Eingestellt am: 21. Mär 2024 12:58
Letzte Änderung: 03. Apr 2024 11:39
URL zu dieser Anzeige: https://fordoc.ku.de/id/eprint/3571/
Letzte Änderung: 03. Apr 2024 11:39
URL zu dieser Anzeige: https://fordoc.ku.de/id/eprint/3571/