Daten exportieren

 

Forschungsprojekt ::
Audience Engagement

Dieses Projekt ist Teil des Forschungsprojektes Ethik und Qualität des Journalismus

Projektbeschreibung

The term “Audience Engagement” is used to describe different ways of audience interaction:

  • Interaction with an active audience, e.g. community management, moderating comments.
  • Gaining and retaining readers, e.g. by editorial analytics/metrics.
  • Interactive/participative storytelling, e.g. web documentations, newsgames, conversational journalism, process journalism.
  • Generating audience loyalty outside of media products, e.g. membership, reader social events, fundraising, crowdsourcing.
  • Motivating audiences to change their behaviour (also: social engagement), e.g. by solutions/constructive journalism.
It is against this background that the Forum Journalism and Media (FJUM) in Vienna established an “Editor's Lab Audience Engagement” for 20 journalists who meet repeatedly over an eight-month period. For purposes of the study, 22 in-depth interviews were conducted with participants and Editor's Lab managers. How does Audience Engagement change journalism in a post-truth age and can it lead to greater trust? How is it possible to learn the activities connected with Audience Engagement?

Angaben zum Forschungsprojekt

Beginn des Projekts:2016
Ende des Projekts:2017
Projektstatus:abgeschlossen
Projektleitung:Meier, Prof. Dr. Klaus
Beteiligte Personen:Kraus, Dr. Daniela
Michaeler, Edith
Reiter, Florian
Lehrstuhl/Institution:
Finanzierung des Projekts:Aus Lehrstuhletat (intern)
Projektpartner:
  • Forum Journalismus und Medien (fjum) Wien
Themengebiete:A Allgemeines, Hochschulwesen; Bibliothekswesen; Umweltschutz; Journalistik > AP Medien- und Kommunikationswissenschaften, Kommunikationsdesign, Theater
Projekttyp:Grundlagenforschung
Projekt-ID:2336

Publikationen

Liste der Veröffentlichungen auf dem Publikationserver KU.edoc der Katholischen Universität Eichstätt-Ingolstadt
Eingestellt am: 22. Jun 2017 09:58
Letzte Änderung: 07. Okt 2022 03:19
URL zu dieser Anzeige: https://fordoc.ku.de/id/eprint/2336/
Analytics