Dieses Projekt ist Teil des Forschungsprojektes Ethik und Qualität des Journalismus
Projektbeschreibung
The term “Audience Engagement” is used to describe different ways of audience interaction:
- Interaction with an active audience, e.g. community management, moderating comments.
- Gaining and retaining readers, e.g. by editorial analytics/metrics.
- Interactive/participative storytelling, e.g. web documentations, newsgames, conversational journalism, process journalism.
- Generating audience loyalty outside of media products, e.g. membership, reader social events, fundraising, crowdsourcing.
- Motivating audiences to change their behaviour (also: social engagement), e.g. by solutions/constructive journalism.
Angaben zum Forschungsprojekt
Beginn des Projekts: | 2016 |
---|---|
Ende des Projekts: | 2017 |
Projektstatus: | abgeschlossen |
Projektleitung: | Meier, Prof. Dr. Klaus |
Beteiligte Personen: | Kraus, Dr. Daniela Michaeler, Edith Reiter, Florian |
Lehrstuhl/Institution: |
|
Finanzierung des Projekts: | Aus Lehrstuhletat (intern) |
Projektpartner: |
|
Themengebiete: | A Allgemeines, Hochschulwesen; Bibliothekswesen; Umweltschutz; Journalistik > AP Medien- und Kommunikationswissenschaften, Kommunikationsdesign, Theater |
Projekttyp: | Grundlagenforschung |
Projekt-ID: | 2336 |
Publikationen
Liste der Veröffentlichungen auf dem Publikationserver KU.edoc der Katholischen Universität Eichstätt-Ingolstadt-
Meier, Klaus ; Kraus, Daniela ; Michaeler, Edith:
Audience Engagement in a Post-Truth Age. What it means and how to learn the activities connected with it.
In: Digital Journalism. 6 (2018) 8. - S. 1052-1063.
ISSN 2167-0811 ; 2167-082x
10.1080/21670811.2018.1498295
(Peer-Review-Journal) -
Meier, Klaus ; Kraus, Daniela ; Michaeler, Edith:
Audience Engagement in a Post-Truth Age. What it means and how to learn the activities connected with it.
2017
Veranstaltung: The Future of Journalism. Journalism in a Post-Truth Age?, 14. bis 15. September 2017, Cardiff University.
(Veranstaltungsbeitrag: Kongress/Konferenz/Symposium/Tagung, Paper) -
Meier, Klaus ; Kraus, Daniela ; Michaeler, Edith ; Reiter, Florian:
Audience Engagement : An unprecedented variety for newsrooms and the training of journalists.
In: Kaltenbrunner, Andy ; Karmasin, Matthias ; Kraus, Daniela (Hrsg.): Journalism Report V., Innovation and Transition. - Wien : Facultas WUV Universitätsverlag, 2017. - S. 71-85
ISBN 978-3-7089-1578-4 ; 3-7089-1578-X
Eingestellt am: 22. Jun 2017 09:58
Letzte Änderung: 07. Okt 2022 03:19
URL zu dieser Anzeige: https://fordoc.ku.de/id/eprint/2336/
Letzte Änderung: 07. Okt 2022 03:19
URL zu dieser Anzeige: https://fordoc.ku.de/id/eprint/2336/