Projektbeschreibung
The transition from product-centric to service-oriented business models represents a key strategic step in responding to global pressures for more sustainable value creation, value capturing, and clearer differentiation. Strategic servitization is crucial for achieving a competitive edge. While its potential is widely acknowledged, companies often struggle to translate it into measurable business results. This research project, conducted in collaboration with Bosch, investigates the success factors, challenges, value drivers, and service-specific KPIs that support effective and sustainable service transformation in B2B contexts.
Angaben zum Forschungsprojekt
| Beginn des Projekts: | Januar 2025 |
|---|---|
| Ende des Projekts: | Juni 2025 |
| Projektstatus: | abgeschlossen |
| Projektleitung: | Hogreve, Prof. Dr. Jens |
| Beteiligte Personen: | Blaurock, Dr. Marah Marquardt, Jannes |
| Lehrstuhl/Institution: |
|
| Finanzierung des Projekts: | Auftragsforschung (Forschung und Entwicklung) |
| Projektpartner: |
|
| Themengebiete: | Q Wirtschaftswissenschaften > QP Allgemeine Betriebswirtschaftslehre |
| Projekttyp: | Auftragsforschung (Forschung und Entwicklung) |
| Projekt-ID: | 3928 |
Eingestellt am: 24. Nov 2025 08:41
Letzte Änderung: 24. Nov 2025 08:41
URL zu dieser Anzeige: https://fordoc.ku.de/id/eprint/3928/
Letzte Änderung: 24. Nov 2025 08:41
URL zu dieser Anzeige: https://fordoc.ku.de/id/eprint/3928/