Daten exportieren

 

Forschungsprojekt ::
Pathways to Servitization Excellence: Identifying Value Drivers and Strategic Gateways for Service Transformation in B2B Manufacturing

Projektbeschreibung

The transition from product-centric to service-oriented business models represents a key strategic step in responding to global pressures for more sustainable value creation, value capturing, and clearer differentiation. Strategic servitization is crucial for achieving a competitive edge. While its potential is widely acknowledged, companies often struggle to translate it into measurable business results. This research project, conducted in collaboration with Bosch, investigates the success factors, challenges, value drivers, and service-specific KPIs that support effective and sustainable service transformation in B2B contexts.

Angaben zum Forschungsprojekt

Beginn des Projekts:Januar 2025
Ende des Projekts:Juni 2025
Projektstatus:abgeschlossen
Projektleitung:Hogreve, Prof. Dr. Jens
Beteiligte Personen:Blaurock, Dr. Marah
Marquardt, Jannes
Lehrstuhl/Institution:
Finanzierung des Projekts:Auftragsforschung (Forschung und Entwicklung)
Projektpartner:
  • Robert Bosch GmbH, Gerlingen-Schillerhöhe
Themengebiete:Q Wirtschaftswissenschaften > QP Allgemeine Betriebswirtschaftslehre
Projekttyp:Auftragsforschung (Forschung und Entwicklung)
Projekt-ID:3928
Eingestellt am: 24. Nov 2025 08:41
Letzte Änderung: 24. Nov 2025 08:41
URL zu dieser Anzeige: https://fordoc.ku.de/id/eprint/3928/
Analytics