Fakultät/Fachbereich: | Sprach- und Literaturwissenschaftliche Fakultät > Journalistik |
---|---|
Lehrstuhl/Institution: | Professur für Medien und Öffentlichkeit mit Schwerpunkt Migration |
Position/Funktion: | Wiss. Mitarbeiter/in |
Adresse: | Katholische Universität Eichstätt-Ingolstadt
Marktplatz 18 85072 Eichstätt |
Telefon: | +49 8421 93-21063 |
E-Mail-Adresse: | priscila.berger@ku.de |
ORCID: | 0000-0002-9097-2094 |
Begutachtete Drittmittel
2024
- Kleine Kommunen, große Wirkung: Kommunale Bauhöfe als Pioniere der Nachhaltigkeit
Projektleitung: Metten, Dr. Thomas
Laufzeit: 1. Juni 2024 - 31. Mai 2027, laufend
Geldgeber: VolkswagenStiftung
Gruppierung nach
Jahr |
Publikationsform
2024
-
Berger, Priscila ; Wolling, Jens ; Schmid, Jessica:
Chancen der Digitalisierung von Schulen für die Entfaltung von Kindern und Jugendlichen : Beispiele aus einem regionalen Projekt.
2024
Veranstaltung: Jahrestagung der Deutschen Gesellschaft für Publizistik- und Kommunikationswissenschaft (DGPuK), 13.-15.03.2024, Erfurt.
(Veranstaltungsbeitrag: Kongress/Konferenz/Symposium/Tagung, Vortrag)
2023
-
Berger, Priscila:
Exploring patterns in teachers’ media practices : insights from classroom observations.
2023
Veranstaltung: Media Education Conference (MEC), 25.-27.10.2023, Salla, Finnland.
(Veranstaltungsbeitrag: Kongress/Konferenz/Symposium/Tagung, Vortrag) -
Berger, Priscila:
In the intersections between media and education : teachers' practices and factors associated with developing students' media literacy in secondary schools.
Ilmenau, 2023. - 158 S.
10.22032/dbt.57058 -
Berger, Priscila:
A one-way road? Insights of German schools on digitalizations impacts on the school-parent communication.
2023
Veranstaltung: 7th bi-annual meeting of the Interpersonal Communication and Social Interaction Section of the European Communication Research and Education Association (ECREA), 24.-26.10.2023, Tallin, Estonia.
(Veranstaltungsbeitrag: Kongress/Konferenz/Symposium/Tagung, Vortrag)
2022
-
Berger, Priscila:
The impact of media education research on schools—Reflections from a project about school digitalization in Germany.
2022
Veranstaltung: 9th European Communication Research and Education Association (ECREA) Conference, 19.-22.10.2022, Aarhus, Dänemark.
(Veranstaltungsbeitrag: Kongress/Konferenz/Symposium/Tagung, Vortrag)
2021
-
Berger, Priscila:
The 21st century is digital. How about our schools? The perspectives of 20 German schools on their way to digitalization.
2021
Veranstaltung: 8th European Communication Research and Education Association (ECREA) Conference, Braga, Portugal, 06.-09.09.2021.
(Veranstaltungsbeitrag: Kongress/Konferenz/Symposium/Tagung, Vortrag) -
Berger, Priscila:
Judging the credibility of information about corona : individual differences and possible implications.
2021
Veranstaltung: European Communication Research and Education Association (ECREA) Political Communication Section Interim Conference, 26.–17. March, 2021, Bucharest, Romania.
(Veranstaltungsbeitrag: Kongress/Konferenz/Symposium/Tagung, Vortrag) -
Wolling, Jens ; Kuhlmann, Christoph ; Chumann, Christina ; Berger, Priscila ; Arlt, Dorothee:
Corona 2020 – Zerreißprobe für die Gesellschaft? : Persönliches Erleben und mediale Vermittlung einer multiplen Krise.
Ilmenau : Universitätsverlag Ilmenau, 2021. - 139 S. - (Kommunikationswissenschaft interdisziplinär ; 8)
ISBN 978-3-86360-242-0
10.22032/dbt.48770 -
Berger, Priscila:
ICT use for teaching media literacy : a closer look at the relationships between teaching with and teaching about media.
In: Media literacy and academic research : scientific journal of the Faculty of Mass Media Communication at the University of SS. Cyril and Methodius in Trnava. 4 (2021) 2. - S. 6-24.
ISSN 2585-9188 ; 2585-8726
(Peer-Review-Journal) -
Berger, Priscila:
Influencing factors on teaching different facets of media and digital literacy.
In: Seifert, Marcus ; Jöckel, Sven (Hrsg.): Bildung, Wissen und Kompetenz(-en) in digitalen Medien: Was können, wollen und sollen wir über digital vernetzte Kommunikation wissen? - Berlin : Freie Universität Berlin, Institut für Publizistik- und Kommunikationswissenschaft, 2021. - S. 105-118. - (Digital Communication Research ; 8)
ISBN 978-3-945681-08-4
10.48541/dcr.v8.6 -
Berger, Priscila:
Influencing factors on teaching different facets of media and digital literacy.
In: Seifert, Markus ; Jöckel, Sven (Hrsg.): Bildung, Wissen und Kompetenz(-en) in digitalen Medien : Was können, wollen und sollen wir über digital vernetzte Kommunikation wissen? - Berlin : Freie Universität Berlin, 2021. - S. 105-118. - (Digital Communication Research ; 8)
ISBN 978-3-945681-08-4
ISSN 2198-7610
10.48541/dcr.v8.6
2020
-
Berger, Priscila:
Teachers’ mediation practice : opportunities and risks for youth media behavior.
In: Comunicar. 28 (1. Juni 2020) 64. - S. 49-59.
ISSN 1134-3478 ; 1988-3293
10.3916/C64-2020-05
(Peer-Review-Journal) -
Berger, Priscila ; Wolling, Jens:
Der Digitalpakt als Chance? : Was in den Schulen geschehen muss, damit aus Hardware Medienkompetenz entsteht!
In: Jantowski, Andreas (Hrsg.): Schulische Bildung im 21. Jahrhundert unter den Bedingungen von Digitalität – Entwicklungsperspektiven und nächste Schritte. - Bad Berka : Thüringer Institut für Lehrerfortbildung, Lehrplanentwicklung und Medien (Thillm), 2020. - S. 23-40. - (Diskurs / Neue Folge ; 2)
2019
-
Berger, Priscila:
Who needs teachers? : factors associated with learning ICT skills from teachers in a multilevel analysis of the ICILS data.
In: MedienPädagogik : Zeitschrift für Theorie und Praxis der Medienbildung. (22. Oktober 2019) 35. - S. 116-135.
ISSN 1424-3636
10.21240/mpaed/35/2019.10.22.X
(Peer-Review-Journal) -
Berger, Priscila:
Teachers as mediating agents of children’s media use : the perspective of educators in Thuringia, Germany.
2019
Veranstaltung: International Off-year Congress of the Section Children Youth Media of the European Communication Research and Education Association, 19.-20. September, 2019, Salamanca, Spanien.
(Veranstaltungsbeitrag: Kongress/Konferenz/Symposium/Tagung, Vortrag) -
Berger, Priscila:
Fostering digital competence in schools.
2019
Veranstaltung: Panelist at the International Conference Digital Youth Work 3.0: Competences for the Labour Market of Tomorrow., 10.07.2019, Erfurt.
(Veranstaltungsbeitrag: Kongress/Konferenz/Symposium/Tagung, Vortrag) -
Berger, Priscila:
From concept to action : Media literacy curriculum and implementation in Germany.
2019
Veranstaltung: Annual Conference of the International Association for Media and Communication Research (IAMCR) Postconference ”Media Education Today”, 12. Juli, 2019, Segovia, Spanien.
(Veranstaltungsbeitrag: Kongress/Konferenz/Symposium/Tagung, Vortrag) -
Berger, Priscila ; Wolling, Jens:
They Need More Than Technology-Equipped Schools : Teachers’ Practice of Fostering Students’ Digital Protective Skills.
In: Media and communication : open access journal. 7 (2019) 2. - S. 137-147.
ISSN 2183-2439
10.17645/mac.v7i2.1902
(Peer-Review-Journal) -
Radechovsky, Johanna ; Berger, Priscila ; Wolling, Jens:
Nothing’s gonna change my world : or do journalistic clarifications help against rumors?
In: Studies in communication and media : SC|M. 8 (2019) 4. - S. 497-522.
ISSN 2192-4007
10.5771/2192-4007-2019-4-497
(Peer-Review-Journal)
2018
-
Berger, Priscila ; Wolling, Jens:
Einflussfaktoren auf die Vermittlung von Medienkompetenz in Schulen.
2018
Veranstaltung: Jahrestagung der Arbeitsgruppe der Deutschen Gesellschaft für Publizistik- und Kommunikationswissenschaft (DGPuK), 7.–9. November, 2018, Erfurt.
(Veranstaltungsbeitrag: Kongress/Konferenz/Symposium/Tagung, Vortrag) -
Berger, Priscila:
Contribution of teachers to youngsters’ information and computer literacy.
2018
Veranstaltung: International Communication Association (ICA) Preconference ”Media Literacy”, 23.05.2018, München.
(Veranstaltungsbeitrag: Kongress/Konferenz/Symposium/Tagung, Vortrag) -
Berger, Priscila ; Wolling, Jens:
Cooperation between university and schools to promote media education : an experience in Ilmenau, Germany.
2018
Veranstaltung: International Technology, Education and Development (INTED) Conference, 5.–7. März 2018, Valencia, Spanien.
(Veranstaltungsbeitrag: Kongress/Konferenz/Symposium/Tagung, Vortrag) -
Berger, Priscila ; Wolling, Jens:
Cooperation between university and schools to promote media education : an experience in Ilmenau, Germany.
2018
Veranstaltung: 12th International Technology, Education and Development Conference, 5-7 March, 2018, Valencia, Spain.
(Veranstaltungsbeitrag: Kongress/Konferenz/Symposium/Tagung, Poster)
10.21125/inted.2018.0163 -
Wolling, Jens ; Berger, Priscila:
Die Vermittlung von Medienkompetenz in allgemeinbildenden Schulen : zentrale Ergebnisse eines Evaluationsprojekts.
Ilmenau : Universitätsverlag Ilmenau, 2018. - VIII, 149 S. - (Kommunikationswissenschaft interdisziplinär ; 7)
ISBN 978-3-86360-184-3
10.22032/dbt.34913
2017
-
Berger, Priscila:
Beyond plain acceptance or sheer resistance : a typology of university instructors' attitudes to students' media use in class.
In: Teaching and teacher education : an international journal of research and studies. 67 (Oktober 2017). - S. 410-417.
ISSN 0742-051x
10.1016/j.tate.2017.07.009
(Peer-Review-Journal) -
Berger, Priscila ; Wolling, Jens:
Media literacy from the perspective of teachers : What students really need to know and be able to do.
2017
Veranstaltung: European Conference on educational Research (ECER), 22.–25. August 2017, Copenhagen, Dänemark.
(Veranstaltungsbeitrag: Kongress/Konferenz/Symposium/Tagung, Vortrag) -
Berger, Priscila:
Ser professor na era digital : atitudes docentes em relação ao uso de mídia dos alunos durante as aulas.
In: Nagamini, Eliana ; Gomes, Ana Luisa Zaniboni (Hrsg.): Dinâmicas e suportes para conhecer, reconhecer e integrar saberes em Comunicação e Educação. - Ilheus : Editus, 2017. - S. 131-146
ISBN 978-85-7455-487-7
10.7476/9788574554877.0010
2016
-
Berger, Priscila:
Ser professor na era digital : atitudes docentes frente ao uso de mídia dos estudantes em aula.
2016
Veranstaltung: 39. National Conference of the Brazilian Society of Interdisciplinary Studies in Communication Science (INTERCOM), 6.–9. September 2016, São Paulo, Brasilien.
(Veranstaltungsbeitrag: Kongress/Konferenz/Symposium/Tagung, Vortrag) -
Berger, Priscila:
A typology of university instructors’ attitudes regarding students’ media use in class.
2016
Veranstaltung: Annual Conference of the International Association for Media and Communication Research (IAMCR), 27.–31. Juli 2016, Leicester, England.
(Veranstaltungsbeitrag: Vortragsreihe, Vortrag) -
Berger, Priscila:
What is it like to teach digital natives? University instructors’ attitudes toward students’ media use in class.
2016
Veranstaltung: 4th International Conference Digital Media and Electronic Communication, 1.–3. Juni 2016, Le Havre, Frankreich.
(Veranstaltungsbeitrag: Kongress/Konferenz/Symposium/Tagung, Vortrag) -
Berger, Priscila:
Students’ media use and multitasking behavior in class : perspectives of university instructors about its impacts on the educational environment.
Ilmenau, 2016. - 107 S.
urn:nbn:de:gbv:ilm1-2016200025
(Sonstiges) -
Berger, Priscila:
What is it like to teach digital natives? University instructors’ attitudes toward students’ media use in class.
In: Liénard, Fabien ; Zlitni, Sami (Hrsg): Médias Numériques et Communication Électronique : actes du colloque international, organisé au Havre, les 1er, 2 et 3 juin 2016. - Le Havre, 2016. - S. 263-273
ISBN 978-2-9557005-0-1
Eingestellt am: 17. Jul 2024 08:46
Letzte Änderung: 17. Jul 2024 08:46
URL zu dieser Anzeige: https://fordoc.ku.de/id/eprint/3610/
Letzte Änderung: 17. Jul 2024 08:46
URL zu dieser Anzeige: https://fordoc.ku.de/id/eprint/3610/